'See you soon little pirate mate's.': zei Foxy.
Het gordijn schoof weer dicht en Foxy zakte in zijn stoel. Het was altijd leuk, maar ook druk. Hij pakte een van de sterpuzzels van het bureau.
'1, 2, 3, 4, 5.': dacht hij.
Hij koos groen en vrouwde het flapje open.
'Je zult een nieuwe vriend krijgen.': stond er.
Hij lacht. Hij was altijd al dol op die puzzels, gewoon gekkigheid. Hij hoorde de drie andere afscheit nemen van de kinderen en hoe iedereen, die er nog was, opstapte. Hij zucht, hij was moe. Vroeg slapen. Uiteindelijk hoorde hij de eigenaar roepen voor het teamoverleg. Foxy stape uit de Pirate Cove en liep mee naar het kantoor. Freddy Fuzzbear, de grote bruine beer, luinde tegen de muur en had een sigaret in zijn muil. Bonnie, het paarse konijn en Chica, het gele kuiken, bespraken de dag. Hun baas zat in een stoel.
'Jongens, het was weer een fantastische dag. Ik ben vreselijk blij met jullie.': zei hij.
Freddy keek hem verveeld aan.
'Waneer gaan we nu eens wat nieuws doen? Ik word deze show een beetje zat.'
'Rustig maatje.': zei Bonnie opgewekt. 'Als we deze maand overleven kunnen we de boel verbouwen. Nog even.'
'Zal wel.'
'Hij heeft wel gelijk, big boy.': zei Chica. 'Meneer Fuzzbear heeft het beloofd. Hij gaat morgen het pand bekijken.'
'Dus we moeten nog een maand die show opvoeren?'
'Doe nou relaxt.': zei Foxy 'Waar is je enthousiasme?'
'Beetje weggezakt. Misschien moet ik een pauze.'
'Ja, kan Golden terugkomen.': zei Foxy enthousiast.
Meneer Fuzzbear keek hem aan.
'Golden is zijn eigen weg gegaan. Hij gedroeg zich schandelijk. Mensen praten er nog steeds over Foxy. The bite van 87. Dat weet je toch.'
Foxy boog zijn hoofd.
'Hij blijft mijn vriend. Hij schrijft vaak, dat hij zich schaamt, en een tweede kans wil.'
Bonnie legde een poot op zijn schouder.
'Hey, ik mis hem ook.'
'Ja, en we weten waarom.': riep Freddy.
Chica keek hem vuil aan.
'Hey, Golden had alleen een pauze nodig.': ging Bonnie verder. 'Hij komt heus terug. Hij is je vriend, een deel van de crew.'
Hij wees naar de personeelsfoto van 87. Alle zes stonden ze er lachend op. Foxy glimlachte.
'Je hebt gelijk. Onze band is sterk. Niets doorbreekt dat.'
'Oke, mensen, wat anders.': zei de baas ineens. 'John is een tijd op vakantie, dus ik plaats morgen een advertentie in de krant voor een tijdelijk nachtwaker.'
Freddy zuchte.
'Waarom? Laat ons.'
'Nee, de laatste keer dat ik jullie 'liet' eindigde het in een voedslgevecht.'
Chica knikte.
'Ja, ik heb nog tomatensaus tussen mijn tandwielen.'
'Ijdelmuts.': verluisterde Freddy, Chica zei nix.
'Hou dan ook. Ik verwacht dat jullie je gedragen. Hij of zij zal nix weten, dus die nix.'
Freddy kreunde.
'Geen gezeur, ik wil niet weer bijna falleit. Het is maar van 12 tot zes. Kom op.'
Foxy zag de gevaarlijke, speelse lichtjes in Freddy's ogen, hij was wat van plan.
'Ik verwacht geen klachten. Ik verwacht na het weekend een kracht te hebben. En geen geintjes.'
Freddy gniffelde.
'Ook jij Fazzbear.'
'Ja, directeur.'
'Goed, ik ga de boekhouding opmaken, weg jullie.'
Buiten het kantoor begin Freddy te lachen.
'Die nieuwe gaan we goed bangmaken. Ik heb een fantastisch plan.'
Hij graaide een pooster van de muur.
'Met fotoshop kan ik het eruit laten zien alsof ik mijn eigen hoofd afruk. En met wat gordijnen kunnen we die nieuwe dingen laten zien.'
'Doe nou niet.': zei Chica 'Kruip gewoon in je bed.'
Freddy keek haar aan.
'Jij gaat het niet verpesten. Of moet ik vertellen dat die kapotte camera in de keuken geen ongeluk was.'
Chica beet op haar lip.
'En jij, lange.': zei hij tegen Bonnie 'Ga jij mij verraden en krijgt de directeur dan te horen dat je onze extra onderdelen niet goed onderhoudt.'
Bonnie kek kwaad. Toen wende Freddy zich tot Foxy, die glimlachte.
'Waar wou je mij mee chanteren? Ik ben een open boek. Maar, zeg maar nix, ik doe wel mee.'
Chica keek hem ongelovig aan.
'Wat?! Jij?!'
Foxy verluisterde, toen Freddy weg was, :' Ik ga die nieuwe waarschuwn. Ik kan het hards lopen van iedereen. Dus dan leg ik het uit.'
Ze knikte.
'Doe je best.'
De rest van de week was Freddy in het geheim bezig met zijn 'plan'. Hij fotoshopte poosters, verstopte nep krantenberichten, hij had een of ander groot plan, iets met een moordenaar en vervloekte animatronics, zij dus. De directeur had nix door en de bezigheden hielden aan. Foxy vroeg zich af of hij de juiste keuze had gemaakt, moest hij wel meedoen?
JE LEEST
Five Night's at Freddy's: Foxy's a good guy
FantasyIedereen kent het spel FNAF wel. Vijf nacht moet je overleven in een oude? pizzaria. Vijf animatrnic robot's proberen in je kantoor te komen om je, zogezegt, te vermoorden en in een andere suit te stoppen. Natuurlijk houden sommige mensen er een eig...