Gaeszexuális/Aimaszexuális: Olyan agenderek, akik kizárólag agenderekhez vonzódnak.
Gai: Olyan vonzalom ami meleg de nem-bináris módon. Olyan enbyk érzik, akik nem heterók de nem is a saját nemükhöz vonzódnak. Ez a fogalom sok mindent jelenthet attól függően, hogy a használó hogyan látja a nemét és vonzalmát. Egy ilyen ember érzékelheti a vonzalmak egy részét vagy egészét nem heteró vonzalomnak. Azonosulhatnak az NBlM, NBlNB és NBlW-nel is, amíg a vonzalom számukra gai. Ez a fogalom eredetileg a qu**rhez hasonlóra lett tervezve de az enbykkel és az ő vonzalmukkal kapcsolatban. Hasonló a jelentése mint a diamoricnak.
Gaibien/Gaibian: Enbyk, akik egyszerre gaik és leszbikusok. Olyan emberek is használják, akik nem-bináris módon leszbikusok.
Galaxszexuális: Egy átfedés a genderfluid és a skolio/ceteroszexuális között. Egy ilyen genderfluid diszfóriát érez, hogyha a ceteroszexuálist használja akkor is, amikor kizárólag egy bináris nemmel azonosul. Lehetséges az is, hogy azért nem szeretnék használni a ceterot, mert az enbyk között terjedt el.
Használhatják még olyan genderfluidok is, akik kizárólag az enbykhez vonzódnak.
Gamoszexuális: Egy fictoszexuális orientáció. Olyan emberek, akik videójáték karakterekhez vonzódnak. Mivel a valóéletbeli emberek iránt nagyon enyhén vagy egyáltalán nem éreznek vonzalmat, ez az orientáció az a-spektrumon található.
Gay/Meleg: Olyan emberek akik a saját vagy ahhoz hasonló nemhez/nemekhez vonzódnak. Olyan fogalmak mint a homoromantikus és -szexuális szinonimái vagy alkategóriái ennek a fogalomnak. Bár ezt a fogalmat használhatják férfiak, nők, enbyk és egyéb genderqu**r emberek is, legtöbbször meleg férfiakra használják. A leszbikust például a meleg nőkre, és egyéb, kevésbé ismert fogalmakat (pl.:Vincian) a meleg férfiakra szokták használni. A meleg szó foglalhatja még össze a teljes LGBTQ+ közösséget.
Gaybian/Lesbigay/Lesbivincian/Geiseric: Olyan emberek, akik egyszerre melegek/gaik és leszbikusok, emellett biszexuálisként és lehetnek számontartva. Ennek az oka az lehet, hogy a használó identitása fluid, vagy több nemből áll, lehetségesen azzal kombinálva, hogy az illető abroszexuális vagy variorientált. Hasonló a lahurichoz és a lahurianhoz.
Gay(meleg)szexuális: Olyan emberek, akik olyan személyekhez vonzódnak, akiknek ugyanaz az orientációjuk mint nekik. Ilyen például olyan omniszexuális, aki csak omniszexuálisokhoz vonzódik. Ennek az oka lehet az, hogy valaki olyan párt szeretne keresni, akikkel hasonló tapasztalatai vannak ilyen témában.
Gender-loving-gender (nem-szereti-nem): Ez egy olyan formátum, amivel a juvelic* vonzalmakat vagy kapcsolatokat szokták kifejezni. Ezekben a fogalmakban az emberek a saját nemüket ill. azt a nemet/nemeket fejezik ki, amikhez vonzódnak. Ilyen például a MlM (man-loving-man avagy férfiak akik férfiakat szeretnek). Ezek a fogalmak nem kizárólagosak.
Ezeket a fogalmakat legtöbbször azért használják, hogy összeszedjenek egy közösséget, például a pánszexuális, biszexuális és leszbikus nők együtt alkotják a sapphic (WlW) közösséget mert mindegyikük nő és nőkhöz vonzódnak. Tehát ezek a fogalmak lehetnek kizárólagosak, csak ez ritkább eset. Az alábbi példában a tagok azért használják, mert a vonzalmukat "rangsorolják", és a nők iránt érzett számukra a legfontosabb.
Pár ember, például a multigenderek és/vagy a multiszexálisok ezekből a kategóriákból többe is beletartoznak. Valaki ezek közül többel vagy több fogalom kombinációjával azonosul. Ez az azon múlik, hogy az illető hogy látja a vonzalmát, aktuális kapcsolatát vagy nemi identitását.
Egy pár nem ábrázolása a három betűs kódokban:
M: Amikor elöl van man (azaz férfi), amikor hátul lehet men is (férfiak)(akkor lehet man ha kapcsolatról van szó).
W: Amikor elöl van, woman (nő), amikor hátul, lehet women (nők) is. Erre ugyanaz vonatkozik mint az M-re.
NB: Non-binary (nem-bináris) vagy non-binaries (nem-binárisok) helytől függően.
l: Loving/loves (szeret, szereti).
GNCszexuális: Olyan emberek, akik GNC-khez vonzódnak. Ezek az emberek így férfias vagy androgün nőkhöz, nőies vagy androgün férfiakhoz és esetleg férfias vagy nőies enbykhez , vagy olyan nem-binárisokhoz, akiknek a nemi kifejezésük különbözik az irányultságuktól. Ez attól függ, hogy a használó mit gondol GNC-nek. Ezt a fogalmat fel lehet még fogni a finmaszexuális és a minwomaszexuális keverékeként is.
Grey aroace (Szürke aroace): Ezt a fogalmat olyan a-spektrumon található emberek használják, akik valamilyen szinten azonosulnak az aroace (aromantikus aszexuális) fogalommal, viszont vannak olyan érzelmeik és/vagy tapasztalataik, amelyek miatt nem illenek bele teljesen ebbe a fogalomba. Ez a fogalom használható összefoglalónévként, de más a-spektrum orientációval keverve lehet mikrofogalom is (pl.: demiaroace).
A fogalom használatának gyakori oka az, hogy valaki érez (szexuális vagy romantikus) vonzalmat, csak nagyon enyhén vagy ritkán. Egy szürke aroace ember lehet, hogy életében csak egyszer vagy kétszer érez ilyen vonzalmat. Mások gyakrabban, viszont még mindig nem elég gyakran ahhoz, hogy allonak nevezhessék magukat.
Egy szürke aroace ember tapasztalatai közé tartozhat:
· A vonzalmak nagyon ritka megjelenése.
· A vonzalmak tapasztalásának gyengesége.
· Nehézség a vonzalmak bekategorizálásával kapcsolatban, ezért folyamatos zavarodottság azzal kapcsolatban, hogy érzett-e valamilyen vonzalmat.
· Olyan vonzalmakat érezni, amelyek kizárólag kétértelműen szexuálisak vagy romantikusak, visszataszítottság és elidegenedés a romantikus és szexuális tevékenységekkel kapcsolatban.
· A vonzalmak csak bizonyos körülményeknek eleget téve jelennek meg.
Gynecurious/Gynecurious/Ginecurious/Ginecocurious/Ginocurious (ginokiváncsi): Olyan emberek, akik főként nofemaricok (nem vonzódnak nőkhöz), viszont valamilyen oknál fogva vágyik, kiváncsi vagy szeretne kisérletezni nőkkel való viszonyokkal.
Ilyen személy lehet vonzalom nélküli, mascic és/vagy enboric. Ezek mellett használható annak az állapotnak a kifejezésére, amikor valaki nem biztos abban, hogy vonzódik-e nőkhöz.
A fogalom férfias verziója androkiváncsi (androcurious).
Gyneflexibilis/Gyneflexible: Olyan emberek, akik legtöbbször nőkhöz vonzódnak, de ritkán éreznek vonzalmat férfiak iránt is, emellett használhatják olyan személyek is, akik legtöbbször nőies emberekhez vonzódnak, viszont néha éreznek vonzalmat a férfiasság iránt is.
Gyneszexuális/Gynoszexuális: Ennek a fogalomnak több definíciója van.
Az első verzió: Vonzalom nőkhöz. Ilyen emberek a heteroszexuális férfiak, leszbikus nők és olyan nem-binárisok, akik nőkhöz vonzódnak.
A második verzió: Önmagukat nőiesen kifejező emberekhez való vonzalom. Ebben az esetben nem számít a személy nemi identitása, csupán a nemi kifejezése.
A harmadik verzió: Vonzalom a "női anatómiához" az illető nemi identitásától függetlenül. A fogalom ezen definíciója miatt ritkán használják ezt transzneműek, ugyanis ez a verzió transzfób, mivel nemi szervek alapján kategorizál és értékel embereket.
Erre az orientációra sokszor hivatkoznak "gynephilia" vagy "gynophilia" néven. Ezek a fogalmak viszont elavultak.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
LGBTQ+ fogalmak és jelentéseik
RastgeleMivel nem találtam még ilyen könyvet ezért gondoltam megcsinálom. Minden egyes szexuális és romantikus orientációról, nemi identitásról és bizonyos spektrumokról lesz itt szó. A fogalmakat főként az LGBTQ+ és MOGAI wiki fandomokról gyűjtöm, de előfo...