Lily probudilo zimní slunce, které se dralo do okna jejího pokoje, nebo to možná byla její velmi dobrá kamarádka Liz, tmavovlasá dívenka, která nejspíše měla skončit ve Zmijozelu místo lví koleje.
Zato v chlapecké ložnici číslo 425 bylo ticho, které rušilo jen chrápaní Červíčka, bylo pár minut před devátou hodinou ranní, nebyla novinka, že tito čtyři Pobertové přijdou na hodinu přeměňování pozdě. První se neobvykle probudil Remus, ani se nepodíval na hodinky, zdání klame Remusi, opravdu v zimě slunce nevychází před půl osmou. Když to Náměsíčníkovi došlo, i když celkem pozdě, začal budit tři ospalce které jen tak něco z postele nedostane.
Lily s Liz dorazily konečně do učebny přeměňování a posadily se na svá místa, Lily nečekaně seděla nejblíže všemu dění, uprostřed v první lavici. Elizabhet si opravdu někdy říkala jak se s někým takovým může bavit, měly na sebe velký vliv, Lily se z ní snažila udělat lepšího člověka a Liz ji kazila. Ve třídě bylo překvapivé ticho, studenti Bradavic, ač by se neřeklo jsou opravdu málo vnímavý.
Hodina teprve začala, když do třídy vběhli čtyři rozcuchaní, sotva oblečení, udýchaní chlapci, první vběhl James který se zastavil ve dveřích a do něj nabourali zbylý tři Poberti. Profesorka McGonagallová si u jejich jmen s klasifikací udělala čárku za pozdní příchod, vypadalo to tak, že by si pro ně měla pořídit speciální sešit, jelikož ji pomalu docházelo místo.
...
Lily s Liz se sotva doplazily na oběd po hodině lektvarů s Horáciem. Nečekaně si k nim sedli i naši milovaní Poberti.
,,Dobrý den dámy, jak mohu pomoci?" Zeptal se James nadějně.
,,Odprejskni Pottere." Odsekla Lily nechutně. Liz si dál poklidně jedla stehno kuřete s opečenými bramborami a koukala jen na dění ve Velké síňi, Sirius dělal to samé. Kdo by věřil že zrovna Sirius Black najde zalíbení v tmavovlásce s bledým obličejem. Ovšem to není žádná novinka pro nás, ale pro ostatní bude až praskne jejich tajný vztah o kterém nikdo u stolu neví.
,,Nechcete dneska zajít na ležák?" zeptala se tmavovláska všech. Všichni jen přikývli hlavami včetně Jamese a Lily. ,,Tak v šest ve společence." Lily se zvedla ve stejný moment jako Liz a obě odešly do svého pokoje.
,,Co si vezmeš na sebe Lily Evansonová, budoucí Potterová?" zeptala se Liz zvědavě a mrkla na ni okem. Lily tuto poznámku přeskočila, jelikož ji poslední dobou slýchala celkem často a kupodivu ji už tolik nevadila jako dříve.
,,Nejspíše legíny a svetr Liz.. Nebudu z toho dělat Merlin ví jakou vědu." Liz jen zakroutila očima a už měla vybraný outfit pro Lily.
...
Už byly skoro vypravené a chystaly se jít dolů do společenky ,,Počkej Lily, zapalovač bys tu nechala." Kdo by čekal že ta svatá Lily by kouřila, zdání klame, Elizabhet ji zkazila a přesně toto je jedna z věcí kterou ji za poslední dva roky naučila. Lily ze stolku vzala svůj nádherný, červený, třpytivý zapalovač který dostala od Liz, jak nečekané, od koho jiného by ho měla dostat.
Dívky scházely ze schodů, kde stáli už jejich princové na bílém koni (koně neměli, ale chápeme) když slyšeli kroky, otočili se a viděli dvě nádherné dívky, Lily měla černé roztrhané džíny s červeným trikem které mělo decentní výstřih. Liz si vzala bílé tílko přes které měla mikinu Siriuse, kterou naštěstí nikdo nepoznal i když ji byla skoro ke kolenům. Sirius se na ni letmo usmál a sjel ji letmým láskyplným pohledem. James se stejně tak podíval na Lily která mu kupodivu na to nic neřekla.
Čtyři studenti červené koleje se vydali na pozemky kde u brány spatřili Hagrida, ten teprve rozpoutal nějakou konverzaci mezi Jamesem a Lily, zato naše dvě hrdličky pokračovali dál v cestě a poloobra si ani nevšimli.
,,Jamesi, kam jdete? Víte přece, jak je to venku nebezpečné." Tento fakt si ovšem všichni uvědomovali, Pán zla tam někde venku je...
,,Víme Hagride, brzo se vrátíme, neměj strach." James se usmál na Hagrida, i když ne moc jistě.
Když prošli bránou, všichni čtyři najednou vytáhly své krabičky cigaret, James i Sirius se udiveně podívali na zrzku která si do pusy dávala zrovna cigaretu a zapalovala si ji. ,,Co? Neviděli jste nikdy holku kouřit?" zeptala se a pozvedla obočí. Nikdo nic neřekl a zapalovali si svoje cigarety tedy až na Jamese, ten se o to pokoušel, normální člověk by mu půjčil zapalovač, ale Lily mu dala kuřáckou pusu, jejich obličeje byly poměrně blízko, což oba dva lehce znervózňovalo, kdo by řekl, že James si vybere zrovna, tichou dívku, když se jich kolem něj motá tolik.
Ti dva zbytek cesty ke Třem košťatům pokračovali mlčky, potopeni ve svých myšlenkách. Lily sotva odpovídala Liz, když se ji na něco ptala.
...
Když konečně čtyřčlenná posádka dorazila na místo, James Lily podržel dveře a usmál se na ni. Rudovlásce dělalo problém se na něj jen podívat, ale stejně se přemohla a úsměv mu opětovala.
Všichni se posadili a James šel objednat pití, Lily začala něco tušit, tak dala nějaký ten prostor našim dvěma hrdličkám a šla za Jamesem.
Kdo by čekal, že to udělá, Lily Jamese pohladila po rameni. Byl to prostě instinkt. James se zarazil, ale nic na to neřekl, kdo by čekal, že se takhle rychle prolomí ledy mezi chlapcem který děvče pořád otravoval a dívkou která chlapce posílala do zadní části těla.
James objednal dva Máslové ležáky a dva se skořicí. Lily netušila, pro koho je ten druhý, ale Sirius pil normální, nebo jí to alespoň Liz říkala. Lvici nenapadlo, kde tuto informaci její kamarádka mohla sebrat.
James se otočil na Lily ,,Ty ho piješ se skořicí ne?" Lily vykulila oči, ale odpověděla mu ,,Ano, jak si to věděl?" James se na ní jen šibalsky usmál, ale nic neříkal.
Čtyři lvíčata si vypila své půl litry ležáku během hodiny, pořád si povídali, většinu času o Famfrpálu, kterému Lily moc nerozuměla, tak se pořád urážela a na něco se Jamese ptala, on většinou trpělivě odpověděl, ale pořád si tím zrzku dobíral, choval se úplně jinak než ve škole.
Naše hrdličky číslo jedna se loučili s Lily a Jamesem, Liz se snažila přemluvit Siriuse, ať jim dá trochu prostoru, což se mu nelíbilo, pořád Liz říkal, jak u toho chce být, až to James pokazí, jeho už velmi naštvané děvče vytáhlo hůlku a pomocí jednoho z prvních kouzel které se učili v prvním ročníku nechala Siriuse levitovat až do půlky cesty zpět k hradu.
Lily s Jamesem měli nějakou tu dobu po odchodu hrdliček záchvat smíchu, vypadalo to, jako by Liz nějaké to kouzlo použila i na ně.
Když se oba dva celkem uklidnili, Lily se Jamesovi zadívala do očí, on se k ní naklonil a jejich rty se propojily v jedny. Pro oba dva to bylo něco nového a neznámého.