4. LONDON

7.2K 194 7
                                    

" i'm sorry Raiyan...pleaseee let me go" Ulya semakin penat kerana dia menggunakan banyak tenaga ketika meronta-ronta supaya Raiyan melepaskannya.

"Not this time dear" Dingin nada suara Raiyan.

Tiba-tiba terasa ada mentol menyala di atas kepala Ulya. Leher Raiyan dipeluk oleh Ulya. Terhenti langkah Raiyan mendaki anak tangga. 'Ni cara yang terakhir untuk aku pujuk Raiyan daripada dia denda aku, kalau tak terpujuk jugak, aku terpaksa bertukar jadi naagin..huhuhuhu' bisik hati Ulya.

"Please iyan. Let me go. Lya promise, Lya tak lari lagi dari Iyan. Lya cuma rindukan mama dan papa tu je" Pujuk Ulya sambil merenung tepat mata Raiyan dan menggosok leher Raiyan dengan lembut untuk meredakan kemarahan lelaki itu.

'Aaahhh asal aku stupido pergi sentuh leher dia...batu mana batu..aku nak gosok tangan aku dengan batu!' Bisik hati Ulya. Gelabah punya pasal, semua benda jadi tak betul.

Raiyan menjongket kening kanannya sambil tersenyum nakal.

Raiyan meneruskan langkah ke biliknya. Sampai sahaja di biliknya, Raiyan men'scan' matanya dan pintu bilik itu terbuka. Bukan scan dahi ya.

Raiyan menutup pintu menggunakan kakinya dan terus menuju ke katilnya. Raiyan meletakan Ulya ke atas katilnya dengan perlahan-lahan.

"Iyan nak buat ape ni?" Ulya terus bangun dan menyandarkan diri di kepala katil.

Raiyan hanya membuka butang kemejanya sambil memandang Ulya tajam tanpa menjawab soalan Ulya.

Ulya memalingkan mukanya ke kiri apabila Raiyan membuka kemejanya di depan Ulya. Nak suruh tukar dalam bilik air takut kena jerkah. Dah la kena palau tahap 10! Better shut up .

Tiba-tiba Ulya merasakan katil yang dia duduk tenggelam di sebelah kanannya. Terus Ulya menoleh ke arah itu. Membulat matanya apabila benda yang menenggelamkannya ialah Raiyan.

"Kau jujur dengan aku, kenapa kau nak lari tadi?" Soal Raiyan. Kali ni dengan suara yang lembut sambil mengusap kepala Ulya. Jarang-jarang Raiyan nak selembut ini.

'Uishh mustajab juga aku buat macam tu tadi dekat dia' bisik hati Ulya.

"Ermmmm Ly-Lya takut Iyan buat macam-macam kat Lya...Lya tak sukaa" jawab Ulya sambil menundukkan kepalanya.

"Pandang aku Lya"

Raiyan menggunakan jari telunjuknya untuk mengangkat kepala Ulya supaya memandangnya.

"Aku bukannya tak bagi kau keluar Lya. But dekat luar sana bahaya. Please don't go anywhere without me and bodyguard when you stay here!" Ayat akhir sekali Raiyan berkata dengan nada tegas.

Raiyan terus bangun dan berjalan ke walk-in closet yang berada di dalam bilik ini.

Raiyan terus bangun dan berjalan ke walk-in closet yang berada di dalam bilik ini

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Beberapa minit kemudian, Raiyan keluar bersama tuala di bahunya. Bajunya tadi sudah diletakkan di dalam bakul baju kotor untuk maidnya basuh.

Tiba-tiba langkahnya terhenti di hadapan pintu bilik air. Dia menoleh ke arah Ulya dan mengatakan perkara yang mengejutkan Ulya.

"Ouhh sebelum aku terlupa,mama papa and mummy daddy pergi bercuti. Mama kau risau kau duduk seorang di rumah. Jadi aku bawak kau ke sini." Lalu Raiyan masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri.

"WHATT?!"

~~~~~~~~~~~~~~~~

Ulya yang ralit merenung nasib yang ditinggalkan oleh mama dan papanya tidak sedar bahawa Raiyan telah keluar dari bilik airnya.

"Sampai hati mama papa tinggalkan lya seorang di sini. Lya nak ikut jugakk" Ulya bergumam seorang diri dan tanpa dia sedar ada seseorang yang mendengar percakapannya.

Tup

'Aik air ape ni..bumbung bocor ke? Tak dengar bunyi hujan pon?' Bisik hati Ulya apabila ada air jatuh di hidungnya.

"Kalau kau nak, aku boleh tolong bawakkan" bisik Raiyan betul-betul di telinga kanan Ulya.

"Opocot mak kau meletop!" Latah Ulya apabila Raiyan bisik begitu secara tiba-tiba.

"HAHAHAHAHA" Raiyan ketawa dengan kuat apabila melihat Ulya melatah.

"Ha gelak lah gelak lagi sampai puas! Hmphh!" Merajuk Ulya apabila Raiyan mengetawakannya.

"Alolololo baby aku ni merajuk pulak meh sini meh" pujuk Raiyan atau boleh dikatakan ianya sindiran. Cehh!

"Tak nak!"

"Tak nak tak pe..aku tak kisah. Esok aku nak pergi London. Kau duduk la sorang-sorang kat sini" Kata Raiyan sambil berjalan menuju ke walk-in closet.

Membuntang mata Ulya apabila Raiyan jugak mahu meninggalkannya.

"Iyannn!! Nak ikutttt!" Jerit Ulya.

~~~~~~~~~~~~~

Ulya hanya memerhati Raiyan solat isya' kerana dia 'ABC'.

Selesai sahaja Raiyan berdoa, Ulya terus mengajukan soalan yang bermain di fikirannya.

"Iyan"

"Hmmm" Sambil itu Raiyan melipat sejadah yang dipakai tadi.

"Betul ke Iyan nak pergi London?"

"Hmmmm"

"Lya nak ikut!" Jawab Ulya dengan terujanya.

"Bukan kau tak nak ke?"

"Sape kata tak nak? Lya nak ikut boleh?"

"Hmmm. Kita bertolak tengah hari esok" Beritahu Raiyan.

" YEAYY!!"

Raiyan tersenyum melihat gelagat Ulya yang sentiasa menceriakan hatinya.

Raiyan mengambil bantal di tepi Ulya.

"Iyan nak pergi mana?"

"Tidur kat sofa" Jawab Raiyan.

"Ehhh tak payah laa. Iyan tidur la sini. Lya tidur kat bilik Lya."

Terhenti langkah Raiyan.

"No! Kau tidur sini. Aku tak nak nanti kau lari"

"Alaaaa tu tadi sebelum tahu yang mama papa pergi Perancis"

"Tidur Ulya sebelum aku tidur sebelah kau. Aku tak jamin kau selamat kalau aku tidur sebelah kau." Ujar Raiyan dengan tegas.

"Hmmm ok. Goodnight"

Ulya membaringkan dirinya di katil yang lembut itu.

"Night baby"

Lalu mereka berdua pun melayari mimpi yang indah.






28 December 2020

Nak prgi jgk London...

Raiyan's Babyboo [C]Where stories live. Discover now