Chapter 4 ❤ .

184 22 0
                                    

Taehyung Pov

CEO's office

Malam

Aku mengurut bahu aku yang terasa lenguh sebab buat kerja . hari ni banyak kerja yang aku kena uruskan . Sebagai seorang CEO aku kena lah bertanggungjawab dengan semua perkara disini .

' tok ! tok ! tok ! '

" siapa tu ? " tanya aku dari dalam pejabat sambil membuat kerja , tanpa memandang pintu pejabat .

" i'm your maknae . Jeon Jungkook " jawab jungkook dari luar pejabat .

" oh . masuk lah . Pintu tak kunci pun . " jawab aku . Setelah mendapat kebenaran dari aku , jungkook pun masuk kedalam pejabat aku lalu duduk di bangku hadapan aku .

" Hyung tak penat ke buat kerja dari siang lagi ? . " tanya Jungkook .

Aku memberhentikan kerja aku seketika . aku menyandarkan badan aku dibangku lalu mata aku memandang Jungkook .

" aku CEO company ni . aku tak boleh nak tangguhkan kerja . lagi pun appa aku , harapkan aku kerja kuat ii . " Jawab aku dengan dingin nya . lagi pun kalau aku kerja kuat , dapat jugak aku tanggung keluarga aku sendiri bila dah berumah tangga .

" hmmm...terpulang lah dengan kau Taehyung hyung . tapi kesihatan jangan abaikan juga . " balas Jungkook .

" tak payah risau aku . Lebih baik kau risau kan diri kau sendiri . " balas aku lagi .

Jungkook memandang aku dengan dahi berkerut . aku faham sangat apa maksud dia tu . Mestilah dia tak faham .

" haihh..maksud aku , lebih baik kau risaukan diri kau je . " jawab aku .

" err..boleh beri penjelasan yang lagi terperinci ? " Tanya Jungkook lagi . Haih jungshook betul dia ni .

" i mean , lebih baik jaga diri kau sendiri . kau tu dah lah single lagi . Kalau kau sakit siapa yang nak jaga ? "  Jawab aku . Jungkook ni memang dah single lama sangat .

Tapi aku selalu je perasan ada staff cafe yang nama lisa , perhati Jungkook sambil senyum ii selalu . Cafe yang Jungkook selalu ajak lepak .

Mendengarkan kata ii aku , Jungkook tergelak kecil dengan ayat aku tu . Aku ada buat lawak ke ? .

" cehh...cakap orang , kau pun single juga . Appa kau pun dah tak sabar nak  dapat cucu dari kau . Aku rasa elok kau cari pasangan mulai sekarang . " Balas Jungkook kepada aku sambil tersenyum sinis .

" tak nak lah . Awal lagi lah , lagi pun aku tak suka kalau aku pilih pasangan  yang nak kan aku hanya sebab wajah aku dan harta aku je . bukan sebab perasaan diorang terhadap aku . " Jawab aku lalu memandang ke arah luar tingkap cermin yang besar dan memaparkan permandangan bandar korea dari atas .

" Hmmm...aku faham perasaan kau hyung . " jawab Jungkook .

Jungkook tahu kenapa aku tak suka perempuan jenis macam tu . Menyesal betul aku cintakan sepenuh hati aku dengan perempuan tu sebelum ni .

Nasib Jungkook rasa curiga dengan dia lepastu siasat then bila Jungkook tahu , dia pun bagitahu aku .

So start hari tu aku pun putuskan hubungan dengan perempuan tu . aku kalau boleh dah tak nak , jumpa perempuan macam tu lagi . Kali ni aku nak yang betul ii suka kan aku dan setia dengan aku , sebab perasaan dari hati .

End Taehyung pov
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Jennie pov

Tepi jalan

Malam

Aku duduk di bastop seorang diri menunggu bas datang ambil penumpang . haishh , dah lama sangat aku tunggu ni .

You're my choice ( Taennie ff )Where stories live. Discover now