Holy shit. Deze winkel is echt mega groot. Ik was hier nog nooit geweest maar jezus. Hoeveel verschillende soorten lingerie heb je? Want ze hebben ze sowieso allemaal hier. Alles is ingedeeld op kleur en maat.
'Ik weet niet waar ik moet beginnen met kijken' zeg ik tegen Denise.
'Nou, denk eerst eens welke kleur je zou willen en dan kijken we vanaf daar verder'
'Uhm....welke denk jij?'
'Nou, je hebt donker haar dus rood zou sowieso killing staan bij je. Maar donkergroen ook, of donkerblauw....waarschijnlijk kan je alles hebben. Bij een lichaam als dat van jou staat alles.'
'Kan ik jullie misschien helpen' vraagt een vrouwelijke medewerkster.
Er is bijna niemand in de winkel, ik snap niet dat ze zo vroeg al open zijn maar voor momenten zoals dit is het best handig.
'Ja, we hebben 3 setjes nodig voor deze meid en dan nog wat leuk ondergoed erbij. En voor mij eigenlijk hetzelfde. Ik had met jullie winactie een bon voor 200 euro gewonnen dus die komen we vandaag lekker uitgeven' zegt Denise.
'Wat? Oh dat wist ik helemaal niet, Denise dat kan ik toch niet zomaar van je aannemen?'
'Natuurlijk wel!' reageer Denise direct. 'En ik sta niet toe dat je zelf ook maar een euro zelf betaald. Dit is voor ons samen. Je weet dat je me hier niet uit kan praten'
'Oké dan' geef ik toe als ze me blijft aankijken.
'Wat zijn jullie maten? We hebben een prachtige nieuwe collectie die jullie fantastisch zullen staan' zegt de vrouw.
'Voor mij C75 en voor Jess D75 volgens mij toch?'
'Ja klopt' reageer ik op Denise.
'Gaan jullie maar alvast naar de paskamers, dan kom ik zo met allemaal leuke setjes naar jullie toe. Als je onderweg iets tegenkomt wat je wilt passen dan geven jullie maar een gil' zegt de vrouw.
Een hele nieuwe lingerie garderobe later zijn we al bijna te laat voor school. Ik beslis snel Reede te appen.
(J) Heey Reede, ben jij toevallig met de auto? Ik ben er met 10 minuten dus net op tijd maar ik heb best veel spullen bij. Mag ik die alvast in je auto leggen? Denise heeft die van haar al meegegeven aan Callum, die kwam haar ophalen en hij zet haar af bij haar bedrijf. Ik....eh..geef ze liever mee in jouw auto in plaats van in die van iemand anders.
(R) Hey, geen probleem. Ik zie je zo, ik sta aan de voorkant geparkeerd. Daar zal ik op je wachten. Ik had je ook kunnen komen ophalen hè. Nu ben ik trouwens wel erg benieuwd wat je allemaal bij je hebt ;)
(J) I know, maar ik vind het niet erg om met de bus te gaan.
(J) En daar zal je snel genoeg achter komen....
(R) Hmmh, ik kan nu al niet wachten
Iets later kom ik aan bij school. Ik zie Reede al tegen zijn auto geleund staat als ik aan kom lopen vanaf de bushalte. Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik me tegenover hem wil gedragen op school. We zijn officieel nog niks, we hebben daar nog niet eens over gepraat. Ik weet ook niet of hij wilt dat iedereen het weet ofzo.
'Hey' zeg ik als ik hem aankijk.
'Hey beauty' zegt hij terwijl hij naar me lacht.
'Geef maar' zegt hij als hij zijn hand uitsteekt naar mijn rugzak.
We hadden nog niet afgesproken dat ik vanavond bij hem zou slapen maar ik zou sowieso in het weekend bij hem slapen dus ik dacht ik pak alles alvast in, en voor een extra dag voor de zekerheid. Hij had gezegd dat hij me graag wilde vasthouden als ik thuis kwam van het ziekenhuis dus ik denk dat hij wel bedoelde dat ik dan bij hem zal slapen.
'Betekent dit dat je vanavond al bij mij slaapt' zegt hij met een grijns op z'n gezicht.
'Uhm... als je dat goed vindt' zeg ik twijfelend tegen hem.
'Ja natuurlijk. Denise komt ook al vanavond bij Callum slapen dus ik hoopte er al op dat je kwam. Ik wil niet de hele nacht wakker moeten liggen van hun gekreun...' zegt hij lachend.
'Hmh, dat snap ik wel' lach ik tegen hem.
'Ik word liever wakker gehouden door het gekreun van jou in mijn oor' zegt hij dan als hij dichterbij me komt.
'Zal ik deze ook aanpakken' zegt hij dicht bij mijn oor als hij zijn hand uitsteekt naar de twee tassen die ik mee heb gekregen bij de lingeriewinkel.
'Ben je lekker wezen winkelen?' vraagt hij vervolgens.
'hmh, ja' zeg ik.
'Waar ben je geweest? Het is zo netjes in papier gewikkeld, het maakt me nieuwsgierig' zegt hij tegen me.
'Ehm, ik kan het je niet echt laten zien hier op de parkeerplaats' zeg ik.
Denise en ik hadden allebei al in de winkel een setje aangetrokken en aangehouden, ik had gekozen voor de rode. Die vond ik het mooist. Het maakt me zenuwachtig en opgewonden tegelijk.
Reede trekt mijn lichaam tegen zich aan.
'Heb je er toevallig nu al iets van aan schatje' fluistert hij.
Ik knik naar hem. Als hij zo dichtbij is ben ik niet in staat om woorden uit te brengen.
Net als ik denk dat hij me gaat zoenen pakt hij de tasjes aan en legt die ook in de auto.
'Dalijk komen we nog te laat' zegt Reede.
'Ohja. Ik weet niet wat we allemaal met die docent moeten bespreken.'
'Daar kom ik wel uit' zegt hij.
Ik heb de neiging om heel dicht tegen hem aan te lopen als we het schoolgebouw in stappen. Ik heb vandaag een lichtbruine korte broek aan met een wit halter top hemdje. Het is nog steeds bizar warm. Ondanks het warme weer draagt Reede gewoon een lange broek en zijn leren jasje.
'Heb je het niet warm?' vraag ik zonder er echt bij na te denken.
'Ik dacht van niet maar nu jij naast me loopt krijg ik het wel warm' zegt hij
Daar moet ik om giechelen. Hij en zijn woorden....
'Dames eerst' hij gebaart naar de trap dat ik voor mag gaan.
Ik loop snel de trap op.
'Hè, wat langzamer. Ik wil hier van genieten' zegt hij als hij dicht achter me staat.
Ik blijf even stilstaan door zijn woorden. Tot hij op mijn kont slaat. Daardoor ga ik alleen maar sneller de trap op lopen. Hij komt lachend achter me aan en prikt in mijn zij als hij me inhaalt. Als hij achter me staat slaat hij zijn handen om me heen en geeft hij me en kus in mijn nek.
'hmmh' zeg ik.
'Nog even geduld tot we thuis zijn meis' zegt hij dan en slaat weer op mijn kont en trekt me mee in de richting van het lokaal.
Voor het lokaal laat ik zijn hand los. Ik denk niet dat het de bedoeling was van meneer Eikel dat ik een relatie zou krijgen met mijn medestudent. Ik weet niet of dat invloed zou kunnen hebben om ons cijfer.
De rest van de klas is leeg. Waarschijnlijk zijn de andere groepen gewoon bij hun opdrachtgever. Het verschil nu, is dat ik daar niet meer jaloers om ben. Ik had geen betere dag kunnen kiezen om te laat te komen voor mijn les. Ik moet glimlachen om mijn eigen gedachten.
'Hup naar binnen jij' zegt Reede als hij zachtjes in mijn zij knijpt.
Hij loopt langs me het lokaal in.
'Aah, daar zijn jullie. Meneer Kingston, mevrouw Kavel. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen tot nu toe.'
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomantikJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...