Chapter 2- BFF

482 22 0
                                    

×Edward's POV×

Aku menangis di bahu Jayden, kawan baik aku sementara David sedang membuat air di dapur. Setelah meluahkan apa yang terjadi petang tadi kepada dua orang kawan baik aku, aku mendapat dua komen yang sangat berbeza dan ketara tahap langit dengan bumi.

     "Takpe, Eddy. You'll find someone who is better than her. Banyak lagi orang kat luar sana yang deserve you. She'll regret her action for sure. So, no sedih-sedih, okay?"- Jayden

     "HAAA, kan aku dah kata, korang ni ibarat burung pipit dengan helang. Tak serasi lah! Dahlah kau pinjam duit aku waktu nak beli handbag tu. Sekarang, duit aku pun melayang sebab perempuan sundal tu. Kau ingat air mata kau boleh digadai jadi duit?!"- David

     Aku masih tak boleh berhenti menangis di bahu Jayden. Bagi aku, dia ibarat ayah kedua aku setelah ayah kandung aku. David? Lambat lagi nak jadi ibu kedua aku. Minta simpang.

     "Ha, ni air untuk korang. Soya aku punya." Kata David sambil duduk di sofa yang kedua, bersebelahan dengan aku dan Jayden.

     "Sunquick?" Tanya aku sambil mengelap sisa air mata yang masih ada di pipi aku.

     "Iyaa, kau kan suka Sunquick. Kenapa? Tak nak?" Tanya David.

     "Taklah. Ingatkan kau dah lupa air kesukaan aku. Thanks, Dave." Kata aku sambil menghirup air Sunquick buatan David.

     "Wow, air yang kau buat serupa sangat rasanya dengan air yang mommy aku buat." Puji aku. Jayden dan David memandang satu sama lain sebelum memandang aku.

     "Kau.. tak nak balik kat rumah kau ke?" Tanya Jayden. Aku mengeluarkan keluhan berat.

     "Ya, kalau kau balik kat rumah kau, at least kau boleh bayar duit aku dalam sekelip mata je!" Balas David.

     "David.." Jayden memandang David sambil menggeleng.

     "Apa? Betullah kan? Daddy kau kaya tho. C'mon, berbaiklah sikit. Dapat duit, blah je datang sini balik." Kata David sambil memetik jari.

     "Kau tahu kan.. we're not in a good term at all." Balas aku dan terus meletakkan gelas di atas meja.

     "Alaa, ayah mana tak sayang anak? Your dad is a CEO. Kau faham tak, CEO? Ke kau nak aku eja? C.E.O! Lagipun, kau adalah anak bongsu yang perlu dimanjai dan dibelai dengan kasih sayang. 2k won't be a problem at all." Kata David sambil memetik jari sekali lagi. Raut muka aku keruh.

     "Sebab aku anak bongsulah daddy tak pernah care pasal aku. Aku ni anak bongsu daripada 5 adik beradik. Abang-abang aku semua ada aura nak jadi the next CEO, manakala aku? Nothing! Aku rasa, harta pun dia takkan bagi lah dekat aku. Kalau dia bagi pun, takkan sama jumlahnya dengan apa yang abang-abang aku dapat. They don't care about me at all. So, buat apa aku nak balik?" David dan Jayden terdiam.

     "Eddy, jangan cakap macam tu. Walaupun daddy kau nampak macam tak care langsung pasal kau, I know.. deep inside of his heart, masih ada kasih sayang terhadap kau. Dia cuma tak tahu nak tunjuk macam mana. And, your mom.. she care for you the most. Dah 6 bulan kau tak balik kat rumah kau. Dah setengah tahun. Kau tak rindukan mak kau ke?" Tanya Jayden.

     'Mestilah aku rindu.' Monolog hati aku.

     "Dah lah Jay, aku percaya.. nak tak nak, nanti kau akan jumpa balik dengan family kau. Mana tahu, nanti kau terserempak dengan diorang waktu pergi mall ke, entah-entah nanti diorang datang sini." Kata David.

     "Nope, diorang takkan datang sini. Diorang--" Tiba-tiba, bunyi ketukan pintu membuat aku terbantut untuk meneruskan ayat aku. Siapalah yang datang malam-malam buta macam ni? Oh, baru pukul 10 malam.

     "Biar aku buka pintu." David terus bangun dan menuju ke arah pintu. Mata aku tertancap pada skrin televisyen yang menyiarkan cerita Korea kesukaan David.

     ..sampailah ada orang menutup mata aku.

Hate Or Love? (BxB) (SU)Where stories live. Discover now