Als ik terugkom kijkt Reede nog steeds gefascineerd naar mijn laptop.
'Zullen we nog verder gaan, volgens mij hebben we het bijna af' zeg ik tegen hem.
'Ja is goed. Dan hoeven we thuis ook niks meer te doen voor school. Ik heb genoeg ideeën voor wat we thuis kunnen doen en schoolwerk hoort daar niet bij'
Oke fuck. Gaan we weer. Toen ik net ging plassen was het al drama. Ik heb expres gewoon inlegkruisjes gehaald die in strings passen omdat ik anders gewoon extra ondergoed in m'n tas moet meedragen als ik tijd doorbreng met Reede.
'Dan moet ik me nog wel even kunnen concentreren dus dan moet je niet dat soort dingen tegen me zeggen' zeg ik als ik naast hem ga zitten.
'Ik heb trouwens een print pasje hoor, van mijn opleiding' zeg ik tegen Reede als ik een usb stick op tafel zie leggen.
'Wat?' vraagt hij.
'Om te printen. Dan hebben we geen usb nodig, alleen mijn pasje'
'Oh, ja oké. Handig' zegt hij als hij de usb in zijn zak steekt.
'Alle tekst staat er in, nu alleen die twee icons erbij en dan is alles klaar'
'Oké, geef me een half uurtje, dan ben ik klaar' zeg ik tegen Reede.
'Ik zal nog even koffie halen voor ons, wil je weer een cappuccino?' vraagt Reede.
'Doe maar gewoon een zwarte koffie dit keer'
'hmh, oké. Je drinkt echt gewoon koffie op alle mogelijke manieren of niet?'
'Ja' lach ik naar hem.
Met een half uurtje hebben we de koffie op en de infographic is helemaal af.
'Ik denk dat we het best morgenochtend kunnen printen. Dan hoeven we de poster niet mee naar huis te nemen. Anders loop je weer het risico om scheurtjes of kreukels erin te krijgen'
'Ja is goed' zegt hij.
'Mag ik je dan nu eindelijk mee naar huis nemen?' vraagt hij aan me als hij zijn hand op mijn bovenbeen legt'
'Dat mag ook zonder het mee naar huis gedeelte' zeg ik als ik hem aankijk.
Kut. Waarom zei ik dat? OMG dat klinkt echt dom...jezus.
'Jess' zegt hij als hij me strak aankijkt en zachtjes in mijn been kneed.
'Vertel je me nou zo juist dat ik je mag nemen' zegt hij zachtjes bij mijn oor.
'hmh' reageer ik met een veel te hoge stem.
'Kom jij dan maar heel snel met mij mee, dan gaan we naar de auto. Voordat ik hier een plekje vindt om dat te doen.'
'Oké' zeg ik.
Ik heb nog nooit zo snel mijn laptop en tablet in mijn tas gegooit maar ik wil zo graag met hem mee naar huis. Ik wil niet nadenken over alles. Ik wil genieten. Met Reede.
Als we in de auto zitten kijk ik even op me telefoon. Ik zie al gelijk een berichtje van Dylan.
(D) Wat is het adres waar ik je op moet halen?
(D) Zou je het heel erg vinden als ik je hand vasthoud als we bij oma zijn? Ik wil haar niet in de war maken want dan ben ik bang dat ze in paniek raakt.
Shit. Ik was het gedeelte vergeten dat zijn oma niet meer begrijpt hoeveel tijd er voorbij is gegaan sinds de laatste keer dat ik haar gezien heb. Moet ik dit tegen Reede zeggen? Zou hij boos worden. Ik wil afscheid van haar nemen. Voor mij maakt het niet uit hoe ik me moet gedragen als ik maar afscheid kan nemen. Ik vind het al erg genoeg dat ik bij zijn opa daar de kans niet voor heb gehad. Ik app Dylan gelijk even het adres door van Reede en ik zeg gewoon prima vind. Maar ik wil het wel even aan Reede laten weten.
'Uhm. Reede, ik wil je even wat vertellen over vanavond' zeg ik tegen hem.
'Ohja, je gaat naar het ziekenhuis. Ik was het even vergeten' zegt hij als hij zijn ogen op de weg houd.
'Ja. Daar gaat het over. Zijn oma is niet...niet eh..helemaal helder. Kwa tijd. Ze kan zich alleen nog herinneren dat Dylan en ik samen zijn. Ze weet niet dat het uit is tussen ons en we willen haar vanavond niet in de war brengen omdat ze dan een paniek aanval kan krijgen'
'Wacht? Wat bedoel je daar precies mee te zeggen?'
Voor ik het weet zet Reede de auto langs de vluchtstrook zodat hij me kan aankijken. Vind hij het zo erg?
'Nou, ehm. We lopen daar niet binnen en zeggen dan het is al een jaar uit maar hier zijn we....'
Waarom moest hij nou die auto helemaal aan de kant zetten?
'Wat doe je dan wel? Ik wil niet dat hij je aanraakt.' ondanks dat we stilstaan klemt hij zijn handen zo hard om het stuur dat zijn knokkels wit worden.
'Uhm. Het is niet alsof we moeten zoenen ofzo hoor als we daar binnen komen. Gewoon meer...ehm' oké, hoe breng ik dit goed?? 'Gewoon, ik denk dat we elkaars hand vast houden ofzo'
Nu is hij stil. Ik vind dit nog erger dan dat hij gewoon iets boos had gezegd. Waarom moet hij nou weer niks zeggen...
'Vertel je hem dat het niks betekend?' zegt hij na de stilte.
'Ja! natuurlijk.' zeg ik tegen hem als ik mijn hand op zijn been leg. 'Ik wil alleen maar bij jou zijn, dat weet je.'
'Hmh, ik wil gewoon niet dat hij denkt dat er meer te halen valt bij je' zegt Reede als hij zijn hand op mijn hand legt.
'Dat zal niet gebeuren oké. Ik ben er voor hem. Als een gewone vriendin. Niks meer dan vriendschap' zeg ik.
'Goedzo' zegt hij.
Mijn hand ligt op zijn been met zijn hand er bovenop. Hij begint mijn hand meer naar boven te bewegen.
'Ik wil dat je dit...' hij beweegt mijn hand tot ik voel dat hij hard is '....alleen bij mij doet' Zodra ik mijn hand meer beweeg voel ik dat hij nog harder wordt dan dat hij al is.
'Fuck schatje...' kreunt hij als ik zachtjes knijp.
'Neem me mee naar huis' zeg ik als ik hem aankijk. Ik wil thuis zijn. In zijn bed.
'Dat moet je wel even je hand weghalen, anders weet ik niet of ik ons veilig thuis kan krijgen.'
'Maar ik wil m'n hand niet weghalen' zeg ik tegen hem.
'Je krijgt er wat voor terug als we thuis zijn lekkerding maar voor nu, handjes thuis'
'Vooruit dan maar' zeg ik als ik mijn hand van hem af haal.
'Rij dan maar heel snel naar huis' zeg ik daarna nog snel.
'Hmmh' reageert hij als hij steeds sneller begint te rijden.
'Wie z'n auto is dat dan?' vraag ik als ik bij Reede zijn huis een Range Rover zie staan.
'Godverdomme' is het enige wat hij eerst zegt.
'Van iemand die hier niet zou moeten zijn'
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
Roman d'amourJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...