'Wil je misschien even in de auto blijven zitten?' vraagt Reede.
'uh, ja is goed' zeg ik.
Ik weet niet wat ik anders tegen hem had kunnen zeggen. Wat is er aan de hand? Ik kan me niet voorstellen dat een andere student zo'n auto zou kunnen veroorloven.
Ik ben nu al een half uur aan het wachten in de auto. Zal ik Denise even bellen? Misschien zou zij het aan Callum kunnen vragen. Ik toets haar nummer in. Het zou Denise niet zijn als ze niet na de eerste keer overgaan op zou nemen.
'Heeeeeeeey, sexy meid' neemt ze op
'Hey' zeg ik een stuk rustiger.
'Wat is er aan de hand?' reageert ze. Ze weet altijd instantly of er iets is of niet.
'Ehm, we komen net van school af. We waren....van plan om...eh...je weet wel'
'OMG!!!! eindelijk'
'Ja, maar toen we hier aankwamen stond er een nogal luxe range rover geparkeerd voor het huis en toen moest ik in de auto blijven zitten en Reede is nu al een half uur binnen...Ik zit nu nog steeds in de auto...'
'Wat?!? Serieus, wat een eikel. Hoezo laat hij je zolang in de auto zitten?'
'Ik heb geen idee wie het kan zijn maar ik begin me een beetje zorgen te maken'
'Zorgen?!? Je zou boos moeten zijn! Ik zal gelijk Callum even appen om te vragen wie het kan zijn'
'Graag, dat wilde ik eigenlijk ook aan je vragen. Ik weet niet of ik boos of bezorgd moet zijn'
'Ehhhhh' begint Denise. 'Callum appt een beetje vaag terug'
'Wat dan??'
'Hij zegt zorg ervoor dat Jess daar niet naar binnen gaat'
'Wat? Wat betekent dat?'
'Ik app hem wel terug dat hij moet zeggen wie het is.'
In stilte wachten we op Callum's antwoord. Ik weet alleen niet meer zeker of ik het nog wil weten.
'Ik zet je even in de wacht. Callum probeert me te bellen'
'Ja is goed.'
Ik stap uit de auto. Ik heb frisse lucht nodig. Wat is hier allemaal aan de hand? Ik begin wat heen en weer te lopen. Ik weet niet wat ik anders moet doen.
'Jess? Ben je er nog?'
'Ja, ik ben er nog. Wat zei hij?'
'Hij klonk zo vaag. Hij zei alleen dat hij onderweg is. Meer wilde hij niet zeggen. Hij zei dat je op hem moest wachten'
'Ik denk niet dat ik nog wil wachten' zeg ik tegen Denise.
En ik meen het. Waarom zou ik niet mogen weten wie er binnen is?
'Weet je dat zeker lieverd?' vraagt ze
'Ja, hij laat me nou al drie kwartier in een hete auto zitten. Ik heb hier echt geen zin in. Als er iets mis is kan ik er beter nu achter komen dan na dat ik zoiets met hem gedaan heb'
'Ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb ook nog wel een appeltje te schillen met Callum, hij doet ontzettend vaag. Laat je niet gek maken ja, bel me als er iets is oké'
'Ja. Ik heb ook niet zoveel zin meer om hier gezellig met Reede te zitten nadat hij me zolang in een auto laat zitten. Ik app Dylan wel even of hij me eerder zou kunnen ophalen'
'Weet je zeker dat dat een goed idee is?' vraagt Denise.
'Misschien is het niet een top idee. Maar hier maar zitten wachten totdat Reede me eindelijk uit de auto zou komen halen voelt helemaal belachelijk. En dan gezellig met hem naar zijn kamer zijn....ja dag'
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomanceJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...