11

1.2K 30 3
                                    

“Cukup dengan alasan kamu tu. Daddy dah jemu dengar!”

Langkah kakinya terhenti apabila terdengar suara seseorang seperti sedang marah. Suara itu jelas kedengaran di balik dinding belakangnya.

Kerana mahu tahu apa yang berlaku. Batrisha mendekatkan telinga pada dinding. Walaupun dia tahu ianya tidak baik.

“buat apa tu?” suara tidak asing itu membuatkan batrisha terkejut.

“ishh.. terkejutlah” cebiknya. Geram dengan tuan suara itu. Hampir sakit jantung dibuatnya.

“kenapa awak main sorok-sorak malam buta ni ujar arash tak takut ke” sambungnya lagi.

“say-” 

Semasa batrisha bersiar-siar di luar rumah, dia terdengar suara dalam nada seperti sedang bertengkar. disebabkan rasa ingin tahunya yang tinggi dia pon cuba mencuri-curi dengar disebalik dinding itu.

"oh ya, pasal esok jangan lupa pula" ujar arash diikuti senyuman manisnya.

"huh? esok ada apa?" tanya batrisha sambil menggaru kepala yang tidak gatal.

"hmm... rahsia.." bisiknya halus ke telinga gadis itu. Rasa ingin tawanya cuba ditahan dari terlihat.

Batrisha menjeling Arash tajam. Mukanya memerah. "s-suka hati awak la" Batrisha memalingkan wajahnya lalu melangkah laju meninggalkan Arash dibelakang.

“lajunya, tak tanggu saya eh...” ujarnya sambil mengikuti dari belakang.

“huh.. tak nak!” Batrisha melajukan lagi langkah kaki.

Di sudut bahagian yang sedikit gelap. Dengan lampu samar. Seseorang memerhati dalam diam. Memandang dengan penuh rasa marah. Matanya tajam menikam mereka. Bagai seekor helang.


Bersambung



Maaf wahai readers saya terlampau lambat update. Mohon ampun...

Cikgu Itu Suamiku(HIATUS)Where stories live. Discover now