Kapitel 10 (Del 2)

1.9K 59 5
                                    

Felix perspektiv

När jag kommer fram till mitt klassrum är läraren redan där så jag går direkt in och sätter på en ledig plats lägst bak. Jag hoppas verkligen att jag kommer kunna koncentrera mig bättre på denna lektion eftersom jag inte vill ha en hemringning eller extra läxor. När alla i klassen kommit startar Eva, vår svenska lärare lektionen och jag hänger med hyfsat bra hela tiden. Mitt under lektionen får jag ett sms från Daff. Jag smyger upp telefonen under bänken för att kolla på det. När jag läser sms:et kommer det ett till sms och denna gång är det från Omar.

Från Daff skickat 12:37
Hej killar! Jag vill att ni alla kommer till studion en snabb sväng efter skolan för vi har några grejer att gå igenom efter som Oscar vart borta ett tag men vi löser det :)

Från Ogge skickat 12:38
Vi kommer vid tre för slutar då :) /Omar & Ogge

Från Oscar skickat 12:40
Kommer också vid tre, vi tar väl bussen tillsammans OG & Omar?

Från Ogge skickat 12:42
Ja, det gör vi :) Du också Felix?

Från Felix skickat 12:45
Ja! Har lektion men hörs sen :)

Jag lägger ned telefonen i byxfickan och sedan fortsätter jag koncentrera mig på Evas genomgång av grammatik. Jag hoppas mötet med Daff går snabbt för jag orkar inte vara i studion idag, helst skulle jag bara vilja va med Oscar hela eftermiddagen och ta det lugnt. Eftersom vi inte sätts på en vecka så har vi mycket att prata om och jag hoppas därför Daff låter oss gå.

Genomgången är snabbt över och Eva ger ut några övningshäften som ska vara klara tills nästa svenska lektion som är på fredag. Jag suckar och inser att jag måste hem och göra läxor nu, jag orkar inte med det just nu. Direkt när jag får häftena så klottrar jag ned mitt namn och sedan börjar jag med först uppgiften. Det är en halvtimme kvar av lektionen och jag passar på att göra så mycket av häftena som möjligt för att slippa göra det när jag kommer hem.

När lektionen är slut skyndar jag mig ut från klassrummet och bort till mitt skåp. Nästa lektion som börjar om en kvart är spanska och det har jag tillsammans med de andra killarna eftersom alla ettor och tvåor har spanska tillsammans. Jag antar att vi ska mötas på samma ställe som vi brukar så jag går bort till bänken där vi alltid möts innan spanska och sedan sätter jag mig och väntar på de andra.

~ En timme senare ~

Spanska lektionen är slut och vi är påväg till studion för ett snabbt möte med Daff. Vi hoppar på tunnelbanan som ska ta oss till Östermalmstorg. Den börjar åka och jag håller i mig i en av stängerna som sitter på väggen. Hela tiden sneglar jag på Oscar och varje gång jag kollar åt hans håll ser jag att han redan stirrar på mig. Jag kan inte hindra det men varje gång jag ser att Oscar tittar på mig så får jag fjärilar i magen och det känns som att hela jag ska spricka utav glädje. Tunnelbanan stannar och vi kliver av, direkt går vi bort till utgången och sedan ut i kylan. Det har börjat skymma men det är fortfarande ganska ljust ute vilket är skönt. Vi kommer fram till studion och innan vi går in hälsar vi på de få fans som står utanför - dom kanske är 5 stycken men det är riktigt gulligt av dom att stå och vänta på oss.

Vi kommer in på Daff's kontor och han och Katia sitter redan och väntar på oss. Vi sätter oss ned på varsin stol och jag ser till att sätta mig bredvid Oscar.

"Hej killar! Det är skönt att se er alla fyra igen" Säger Daff och tittar på oss en och en. "Detta möte kommer gå snabbt, jag ville bara se att allt är bra mellan er nu och sedan skulle jag bara säga att vi är i fas med arbetet så ni får ledigt resten av veckan så ses vi i helgen igen!" Fortsätter han och sedan reser han sig upp för tt ge oss en varsin hej då kram. Vi får även en kram av Katia och sedan går vi ut igen.

Live Love Laugh - FoscarWhere stories live. Discover now