Deel 73

1.1K 32 7
                                    

Na het tandenpoetsen ga ik op de bank zitten.

'Hier vangen' roept Dylan.

Natuurlijk ben ik te laat en valt het shirt en het broekje wat hij naar me gooit eerst tegen me aan en dan op de grond. Dat zorgt ervoor dat Dylan hardop moet lachen. Ik kijk naar het broekje. Ik ben zo lang opzoek geweest naar dat broekje. Dan pak ik het witte t-shirt op en kijk ernaar.

'Anders moet je in die kleren slapen, ik kan me niet voorstellen dat dat comfortabel ligt'

'Dankje' zeg ik.

Ik loop even naar de badkamer om me om te kleden. Het witte t-shirt zit een stuk strakker dan dat van Reede. En het ruikt niet zo lekker als dat van hem. Ik mis de pepermunt geur en het kruidige parfum dat altijd om Reede heen hangt. Weetje wat. Ik moet hier nu niet aan denken. Ik trek snel het broekje uit en loop weer naar de bank toe. Dylan heeft er inmiddels een heel bed van gemaakt met kussens en een dekbed.

'Zullen we nog even tv kijken?' vraagt Dylan

'Ja is goed, ik kan nog wel even wat afleiding gebruiken.'

'Kom er maar bij dan' zegt hij als hij ook onder de deken kruipt.

Ik ga naast hem zitten en zak weg in de zachte bank. Volgens mij zal ik hier wel prima op kunnen slapen. Dylan zet Friends op. We keken dat vroeger ook altijd als we nog niet direct wilde gaan slapen. Ik zucht van alle stress van elkaar. Dylan slaat zijn arm om me heen.

'Niet te veel nadenken Jessie' zegt hij.

Ik ga tegen hem aan zitten en leg mijn hoofd op zijn schouder.

'Wil jij misschien een wekker zetten voor me om zeven uur. Ik wil liever even mijn telefoon uit laten'

'Ja geen probleem. Ik zal je wakker maken. Doe voor nu maar even je oogjes dicht. Je zal erg moe zijn van vandaag'

Hij heeft gelijk. Ik sluit mijn ogen en voel mezelf in slaap vallen. Ik probeer nog even naar de aflevering van Friends te kijken maar dat geef ik zal snel op.

'Hmh' kreun ik als ik wakker word van het geluid van een wekker. Ik voel om me heen om mijn telefoon te vinden. Dan ineens besef ik met dat ik nog steeds tegen Dylan aan lig. Ik lig op zijn borst en al snel wordt hij ook wakker van het geluid. Hij zet zijn wekker uit en we kijken elkaar aan.

'Sorry dat ik zo in slaap ben gevallen' zeg ik tegen hem.

'Ik had het hart niet om je wakker te maken. Je zag er eindelijk zo rustig en ontspannen uit. Dat wilde ik niet verpesten maar toen ben ik zelf ook in slaap gevallen. Heb je wel lekker geslapen?'

'Ja, ik heb echt heerlijk geslapen. Maar nogmaals sorry' zeg ik tegen hem.

'Maakt niet uit' zegt hij en hij knuffelt me nog even voordat we allebei recht gaan zitten.

'Ik zal wat koffie zetten' zegt Dylan

'Je bent geweldig' zeg ik.

Ik pak mijn kleding van gister en ik loop naar de badkamer. Gelukkig heb ik een eyeliner en mascara in mijn handtas zitten. Ik maak me alvast klaar in de badkamer. Als ik binnenloop zie ik Dylan in het keukentje aan de slag. Er staat al een pot koffie klaar en nu is hij eieren aan het bakken.

'Hmmhh, het ruikt heerlijk' zeg ik als in binnenkom.

'Goed ontbijt is belangrijk' zegt hij.

'Zo blijf ik wel vaker slapen' lach ik naar hem. 'En uitslapen en lekker ontbijt'

'Pas maar op hoor, anders hou ik je eraan' zegt hij tegen me.

Het ontbijt is heerlijk maar de koffie die Dylan maakt is toch wel het toppunt van de ochtend. Ik heb nooit koffie leren zetten zoals hij. Ik weet niet wat hij met die bonen doet maar het smaakt echt als perfectie. Het zou zonde zijn als je er melk of suiker in doet omdat de smaak zo lekker is.

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu