Vzpomínky

275 16 0
                                    

Loki převyprávěl Val svůj divný sen. Těžko říct, kdo z těch dvou byl více zmatený. 

,,Třeba to nic neznamená. Pořád to byl jenom sen." namítla Val.

,,Ne. Myslím, že to byla vzpomínka."

,,Pokud si nevzpomeneš na další věci, jenom tohle ti nijak nepomůže. Nevíme, kdo byl ten muž a ani co je to tesseract..."

Loki sebou praštil zpátky na záda a rukama si promnul tvář. Byl v koncích. Jeho mysl byla ještě víc zmatená než včera. Co budu dělat? Přemýšlel.

Val Lokiho tiše sledovala. Bylo jí ho docela líto, ale netušila, jak mu může pomoci. Navíc, ji čekala práce. Mezi každodenní činnosti Val patřila péče o maják, musela denně kontrolovat veškerou elektroniku a nastavení a také stavy světěl a mnoho dalšího. Byla to rutinní a nudná práce, ale udělat se musela.

,,Poslyš... Loki. Co kdyby sis dal sprchu a já mezitím jenom zkontroluju pár věcí?" navrhla mu. ,,Potom tě vezmu na místní policejní oddělení a tam ti třeba pomůžou lépe než já."

,,Tak dobrá." souhlasil a vyškrábal se z postele. Potom, co Loki odešel z Valiny ložnice, se převlékla do pracovního oděvu. Říkala tomu pracovní oděv, ale ve skutečnosti to bylo její staré děravé oblečení, které používala právě při kontrole stavu majáku. Občas bylo třeba promazat nějaký ten šroub a byla by škoda špinit si oblečení olejem.

Došla na vrchol majáku a začal kontrolovat jednu věc po druhé, tak jako každý den. Kromě jedné rozbité kotrolky, bylo vše v naprostém pořádku. Val vyndala svůj kufřík s náčiním, vyměnil vadnou kontrolku a měla hotovo. Vrátila se zpátky do bytu za Lokim, který se mezitím stihl vyprschovat a v mezičase si listoval jednou z jejích knih. Když viděl Val v roztrhaných džínách a ušmudlaném svetru musel se pousmát.

,, Zaujaly tě knihy? Mám jich celkem dost. Čtu ráda a navíc tady na samotě je čtení příjemným rozptýlením."

,,Vlastně.... Narazil jsem na tuhle knihu, a nevím proč mě tak zaujala ta obálka, ale trochu jsem si  v ní listoval." ukázal Val knihu. Byl to Soumrak bohů. Kniha o severských mýtech. ,,Narazil jsem na jedno jméno..... Frigga."

Val se lehce zarazila. To bylo přeci to jméno, na které si vzpomněl včera. To je tedy hodně divná náhoda. Nic neříkala a nechala ho mluvit dál. 

,,Přišlo mi to zvláštní a tak jsem listval a pročítal dál, než jsem narazil na další známe jméno.... Loki." podíval se na Val a čekal na její reakci.

Dvojitá náhoda? Pomyslela si Val. ,,To přece ještě nemusí nic znamenat? Třeba jsi tu knihu nedávno četl a náhodou se ti tahle dvě jména vryla do paměti. Třeba to ani tvoje jméno, ale jenom jméno někoho z knížky."

,,To jsem si taky říkal, ale potom se mi vybavily další obličeje a jména. Thor. Ódin. Heimdal."

,,Další postavy z knihy?" tipovala Val, protože onu knihu ještě nečetla, dostala ji teprve nedávno jako dárek od místního knihkupce pro nejlepšího zákazníka.

,,Ano, ta jména tady vážně jsou a já jsem TEN Loki z knihy."

,,Neblázni. To je přece nesmysl. Nemyslíš si snad doopravdy, že jsi nějaký bůh?"

,,Možná... že jsem. "


Princ z AsgarduKde žijí příběhy. Začni objevovat