Dorukta gelip geçiciymiş demek. Doruğun evinden çıkıp yorulana kadar koşmaya başladım. Nereye gittiğimi bilmiyordum . Koşuyordum. Bir parka gelince köşedeki bankın birine oturdum. Etrafa bakındım. Çocuklar neşeli bir şekilde oyunlar oynuyor kaydıraktan kayıyor salıncakta sallanıyorlardı. Çok mutlulardı. Anneleri veya babaları onları izliyor bazıları muhabbet ediyor oradakilerle. Bazıları da örgü yapıyorlardı .
Gözüm kaydıraktan kayan çocuklara takıldı. Bir tanesi hıphızlı kayıp tekrar kaymak için merdivenleri tırmanmaya başladı.Diğeri de hıphızlı kayıp yere düştü.Bunu gören çocuğun anne ve babası hemen kızlarının yanına geldiler hemen. Kızlarını yerden kaldırıp onunla ilgilendiler.Kız hüngür hüngür ağlıyordu. Canı çok yanmış olmalıydı. Anne ve babası kızlarını alıp parktan uzaklaştılar. Bir başka kız kaydıraktan yavaş yavaş iniyordu. Arkasındaki bir çocuk onu ittirince takla atıp yere düştü. Etrafa bakındım. Anne veya babası yoktu galiba. Olsa yanına gelirdi kızlarının. Kızın yanına koşarak gittim. Kız başını tutuyordu. Gözleri dolmuştu. Ağlamak istiyordu ama ağlayamıyordu. Canı yanıyordu . Hemde çok.
"İyi misin canım ?" dedim kızın yanında eğilerek. Kız olumsuz anlamda başını salladı. Onu bir banka oturtup konuşmaya başladım.
" Anne veya baban var mı tatlım ? "
Kız olumsuz anlamda kafasını salladı.
"Neredeler peki ?"
"Ben yurtta kalıyordum. Bir aile beni evlat edindi. Onlarla kalalı bir hafta olmuştu bugün. Bugün de beni parka getirdiler. Kaydıraktan kaymak için merdivenlerden çıkarken onlara baktım. Onlara baktığımda gittiklerini gördüm. Koşarak yanlarına gittim. Beni bırakıp nereye gidiyorsunuz dedim. Biz artık seni istemiyoruz dediler . Beni burada bırakıp gittiler. " dedi kız renkli gözlerini bana dikerek . Çok tatlı bir kızdı .
"Gerçek ailen öldü mü ? "
Kafa salladı kız. Sarı saçları uçuştu her kafa salladığında.
"Başın hala acıyor mu ? "
"Biraz ."
"Adın ne canım ? "
" Merve ."
Merve mi ? Merve benim annemin adı . Bu kız benim annemin adını taşıyor.
"İkinci bir adın var mı tatlım ? "
" Şirin ." dedi tatlı kız.
"Adın gibi çok şirinsin canım."
Kızın gözleri parladı.
"Çok teşekkür ederim güzel kız."
Bana güzel kız demişti . Ondan yaşça bayağı büyük olmama rağmen.
"Benim adım Asya ."
"Ben sana güzel kız da derim Asya da derim." gülümsedim Merveye.
"Kalacak bir yerin yok değil mi ? "
"Yok."dedi Merve.
"Asya !"
Arkamı döndüğümde Dorukla karşılaştım. Başımda dikilmiş bana bakıyordu.
"Bu da kim ? " dedi Merve eliyle Doruğu göstererek.
"Bende tanımıyorum canım." dedim Doruğu tanımamış gibi yaparak.
"Ama bu seni tanıyor." Dedi Merve. Çok bilmiş seni. Çok tatlı ve çok bilmiş büyük bir kadın gibi davranıyordu Merve.
"Asya tanımamazlık yapma ! Bu kız kim ? "
"Ben Merve senin adın ne ? " dedi Merve Doruğa elini uzatarak. Doruk gülümsedi ve kızın elini sıktı. " Ben Doruk . Sen çok güzel ve akıllı bir kızsın. Senden şimdi bir şey istersem yapar mısın ?" Dedi ve Mervenin kulağına bir şeyler söyledi fısıldayarak.
Merve de gülümsedi ve onun kulağına bir şey söyledi . Merve yanıma oturup bana sarıldı. Ben de ona sarıldım.
" Asya senden bir şey istesem yapar mısın ? "
"Yapabileceğim bir şeyse yaparım canım. "
"Yapabileceğin bir şey . Yapacağına söz ver . Öyle söyleyeyim. "
"Söz." Dedim.
"Dorukla beraber eve geri döner misin ? O seni çok se-----" Merve sözünü tamamlamadan Doruk Merve nin ağzını hafif bir şekilde kapatıp "Şşşt. "dedi . Merve gülümsedi ağzını fermuarlamış gibi yaptı.
"Merve Üzgünüm yapamam bunu."
Mervenin yüzü asıldı.
"Niye ? Sen söz verdin ama . Küstüm seninle."
Merve ellerini bağlayıp arkasını döndü
bana . Küçük bir kız olsa bile onunla küs olmak istemiyordum. Hem Doruk izin verirse Merve de bizimle gelir. Bizimle beraber kalır.
"Tamam Merve dediğini yapacağım. " Merve bana doğru dönüp sarıldı bana.
Dorukta memnun olmuş bir yüz ifadesi takındı. Doruk benim elimi tutarak banktan kaldırdı beni. Biraz ilerledik parkta .Merve burada kalamazdı. Arkamı dönüp Merveye baktım.Bankta oturmuş bana bakıyordu. Onu burada bırakamazdım.
"Doruk seninle bir şartla gelirim ." dedim.
"Ne şartıymış o?"
"Merve de bizimle gelsin."
Doruk biraz düşündü.
"Sen Merve gelince benimle geleceksen Merve de gelir bizimle."
Mervenin yanına gidip sarıldım.
"Sen de geliyorsun bizimle ."
"Gerçekten mi? "
Kafa salladım. Merve kucağıma atladı. Ona sarıldım. Sarı saçlarını okşadım. Elinden tutarak Doruğun yanına getirdim. Doruğun yanına gelince ortamıza geçti Merve .Diğer eliyle de Doruğun elini tuttu.
Doruk biraz şaşırsada Mervenin elini tuttu ve ilerlemeye başladık. Merve yi üzmemek için kabul ettim ben bunu. Yoksa ben vazgeçmiştim. Mervenin iyiliği için. Yalnız kalmasına izin veremezdim. Sırf onun için kabul ettim.
O benim annemdi.Annemin adını taşıyor. Ona çok iyi bakacağım. Söz veriyorumki.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çin Malı Sevgilim
Ngẫu nhiên"Asya seni seviyorum." "Biliyorum Çin Malı Sevgilim ." "Çin Malı Sevgilim mi?" "Evet Çin Malı Sevgilim. .."