37'

1K 135 63
                                    

🌸maaflah ye klu ada typo.
🌸Enjoy!
🌸Jgn lupa vote tau.

╔═════ೋೋ═════╗

"Han...." panggil Soumin.

"Herm...."

"Klu aku kahwin ngan Renjun boleh tak?"

Han yg tengah tengok tv tu memandang ke arah Soumin sambil mencekak pinggangnya. Soumin pulak dah sediakan telinga dia nak kena bebel.

"Kahwinlah. Kau ingat aku ni tok kadi kau ke sampai nak mintak izin."

"Oh....aku ingat kau tak bagi."

"Aku nak halang pun buat apa? Baik kau mintak mak kau terus."

"Dah....mak aku bagi. Tinggal tanya kau je."

"Kenapa kau kena tanya aku? Aku tak fahamlah. Kenapa aku ni terlibat dalam hidup kau."

"Alorh....manalah tahu kau ada rahsiakan apa2 dari aku ke...."

"Rahsia apa?!"

"Han, jgnlah marah."

"Aku tak puas hati kenapa aku ditakdirkan untuk meneruskan hidup aku macam ni. Dahlah single. Sendu betul."

Soumin tersenyum kecil lalu merapatkan dirinya dengan Han. "Lia kan ada?"

Han ambik bantal yg ada kat sofa tu lalu hempuk kat muka Soumin. Soumin terus mengusap muka yg sakit tu.

"Padan muka."

"Aku cakap ada Lia je. Takyah ah marah."

"Aku ni sensitif. Sensitif. Kau apa tahu?"

"Kau nak sensitif kenapa? Bukan period pun."

"Kau ni aku cekik kang, tak sempat kau nak kahwin ngan Renjun tu, tahu?"

"Kau suka Lia kan?"

"Diam!"

"Han suka Lia! Yahoo! Aku nak call Lia."

"Jgnlah, bongok."

"Han! Telefon aku! Jgnlah campak!"

>>>>>>

"Yuqi!"

Yuqi yg tengah minum air guna straw tu memandang Yangyang yg memnaggilnya disebelah.

"Saya nak tanya something."

"Apa dia?"

"Awak......" Yangyang memandang Yuqi sekejap. ".....suka....."

"Saya suka awak?" tanya Yuqi tetibe. Nak tunggu Yangyang bercakap asyik tergagap je.

"Mianhae. Saya takde niat nak tanya pun. Cuma saya nak...."

"Betullah. Saya suka awak."

Yangyang terus tersenyap dan memandang Yuqi lama. Yuqi hanya tersenyum sambil menyedut air dari straw yg melekat kat mulutnya tu.

"Tapi kenapa tetibe awak suka saya? Tak rasa pelik ke?"

"Mana ada pelik. Awak comel, handsome, banyaklah lagi. Tapi yg penting....."

Yuqi mengeluarkan straw dari mulutnya dan memandang Yangyang.

"......awak baik."

Yangyang hanya tersenyum tapi pipinya mula naik merah. Hangat di mukanya pun mula terasa.

"Saya.....saya..."

Yuqi hanya tersenyum melihat Yangyang yg dah blushing tu tergagap-gagap nak bercakap ngan dia.

(C) One Scar, One Kiss ; Huang Renjun || NCT DreamWhere stories live. Discover now