A 13 éves kis tini picsák, akik a nagyszünetben dohányoznak azt hiszik hogy nagyon menők és hogy függők.
De nem. A függőség korántsem ez. A függőség az, amikor nincs perc hogy ne gondolnál rá. Amikor minden pillanat amit nélküle töltesz, kínszenvedés. Amikor nem tudsz aludni, nem tudsz enni..semmit nem tudsz csinálni, mert csak az jár a fejedben, mikor kapod meg végre. A függőség az, amikor nem tudsz létezni nélküle. Azokért a pillanatokért élsz, az a gondolat tart életben míg nem vagy vele, hogy hamarosan újra eljön.
A függőség megváltoztat. Mivel nem eszel, egy idő után össze szűkül a gyomrod. Már akkor se tudsz enni, ha éhes vagy. Ezért lefogysz. Elhanyagolod magad és a környezeted, mert minden más probléma és teendő eltörpül a tény mellett, hogy éppen nélkülöznöd kell. Bármit megtennél csak hogy még egy pillanatot megélhess. Már semmi más nem érdekel. Nem jársz a barátaidhoz, nem beszélsz a családoddal. A külvilág szép lassan megszűnik létezni. És maradsz te, és a függőséged tárgya. Mintha egy álomba zuhantál volna, vagy hipnózis alatt lennél. Nem tudsz, és nem is akarsz kilépni az ördögi körből. Végül teljesen elveszíted a kontrollt magad felett. Talán nem tudatosul benned, de rendelkezik veled, birtokol téged. Az övé a tested és a lelked. És sose fog elmúlni a hiánya, hisz mindig lesznek józan pillanatok, amikor épp nélkülöznöd kell. Előbb utóbb szó szerint bele betegedsz a hiányába és innentől már csak az idővel versenyzel. Vagy a telhetetlen mohóságod fog megölni, ahogy a hatalmas hiányérzet betöltésén fáradozva többet kapsz, mint amennyit elbírsz. Vagy túl soká marad távol, és ezért egyszerűen véget vetsz az életednek.
Számos dolog van amitől mi emberek függhetünk, és rengeteg ember van aki segíthet leküzdeni ezt a betegséget. Mert ez betegség, megszállottság. Erre vannak az antialkoholista gyűlések, az antikábszeres gyűlések, a segélyvonalak és az elvonók.
De kérdem én. Mit tehetsz ha a függőséged tárgya egy ember? Kihez fordulhatsz? Ki tud segíteni?
Senki. Az alkohol a májadat, a kábítószer az agyadat teszi tönkre. De semmi baj, az orvosok meggyógyíthatnak.
De mit tudnak tenni a szíveddel..?