TENGKU ADRIEL memeluk tubuh sasanya. Iris berwarna hijau kecoklatan itu merenung tajam sosok tubuh Raina yang sedang menunduk.
"Tak malu ke buat perangai?" Soal Tengku Adriel. Giginya dikacip menahan marah.
Baru sahaja dia melangkah masuk ke dalam rumah telinganya sudah dihadiahkan dengan pelbagai makian yang keluar daripada mulut Raina.
Pipi anak tirinya itu sudah berbekas merah akibat tamparannya. Biadap.
"I ask you Raina! Dari tadi aku tanya. Dah tak ada mulut nak menjawab?! Tadi bukan main kau maki anak aku!" Anak mata Tengku Adriel menikam wajah Raina.
Tubuh gadis itu kelihatan menggigil hebat.
"Abang! Perlahankan sikit suara tu. She is you daughter!" Ujar Puan Raihana tidak berpuas hati. Benda boleh tegur elok-elok kan?
"Daughter? Aku tak ada anak macam ni! Keturunan aku tak pernah ada perangai tak bertamadun macam anak kau Raihana!"
"Abang!"
"What?! Dia buat anak aku Raihana! My own daughter! Hanya bapa yang durjana tidak membela nasib anaknya!"
"If aku tahu semua benda ni akan terjadi. Aku tak akan sesekali kahwin dengan kau Raihana! Aku menyesal! Menyesal!" Ujar Tengku Adriel lagi.
Tengku Adriel terduduk di tempatnya.
"Apa salah aku Raina! Apa salah aku!?" Tengku Adriel yang mahu menerkam Raina itu segera dipeluk oleh Aiden.
Mati anak orang jika bapanya bertindak diluar kawalan.
"Dad. Enough."
"Your own sister, Aid." Aiden memeluk tubuh bapanya. Seumur hidupnya dia tidak pernah melihat kesedihan dari lelaki itu. Lelaki itu seorang yang kuat. Tapi kali ini lelaki itu tewas.
Tengku Adriel.
Belakang bapanya diusap oleh Aiden.
"Mom. She doesn't knew about this." Dada Tengku Adriel kembali sesak. Isterinya itu keluar negara untuk melawat bapanya yang sakit.
Dia tidak turut serta kerana terlalu banyak urusan di pejabat yang perlukan khidmatnya.
"Please. Don't let her knew about this. Dad tak nak kehilangan dia lagi." Aiden memejamkan matanya. Sungguh hatinya sayu. Melihat air mata seorang bapa menangisi nasib anak kandungnya sendiri.
"Uncle." Tengku Adriel melepaskan pelukannya bersama dengan Aiden.
"Liam." Ujar Tengku Adriel. Keturunan Smith baik. Dia percayakan dengan Engku Hayden Liam.
"Liam minta maaf uncle." Sungguh sebelum tibanya hari ini. Tengku Adriel sudah tahu tentang ini beberapa hari yang lalu. Namun, lelaki separuh abad itu mendiamkan diri.
Liam sendiri yang tampil berani mati menemuinya dan lelaki itu sendiri yang menceritakan segalanya.
"Kahwin dengan anak uncle Liam." William mengangguk patuh. Dia bersyukur kerana Tengku Adriel sudi menerimanya masuk ke dalam keluarga lelaki itu.