I. ve II. Dönem Dersleri

131 9 0
                                    

Merhabalar sevgili Papatya İç Mimar Aday adayları.

Bu bölümde genel olarak tüm üniversitelerde ortak alınan zorunlu dersler hakkında bilgi vereceğim. Üniversiteden üniversiteye değişkenlik gösteren bir müfredat var ama temel olarak isim değişikliği olsa dahi Üniversite hayatınızın I. ve II. Dönemi aşağıda belirttiğim derslerden oluşmaktadır.

Öncelikle sizlere İç Mimarlık ile İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümlerin de ortak olan derslerden bahsetmek istiyorum.

Bunlar;

Temel Tasarım I ve II

Temel Tasarım, tasarımın ve algının temel kavramları, tasarımda kompozisyon, tasarım ilkeleri, tasarım öğeleri, kompozisyonda boyutsal ilişkileri tanımlama, uygulamaya ve kritik etmeye yönelik çalışmaları içerir.

İç Mimariye Giriş

İç Mimariye Giriş, bu dersin amacı mesleğin, tarihinin ve ilgili uzmanlık ve disiplinlerinin anlaşılmasını sağlamaktır. Slayt sunumları üzerinden işlenen dersler ve tartışmalar, öğrencilerin geçmiş ve şimdiki tasarımcıların çalışmalarını inceleyerek tasarım ve estetiğin temel ilkeleri hakkında farkındalık geliştirmelerine yardımcı olur.

Temel Sanat Eğitimi

Temel Sanat Eğitimi; çizgi, form, mekân, renk, üç boyutlu yapı, görsel algılama ve inceleme ile ilgilenir. Temel sanat eğitimi derslerinin temeli Bauhaus'a, Johannes Itten'in hazırlık derslerine dayanır. Temel sanat dersleri, görsel tasarımın esaslarına dayanarak öğrencileri yetiştirmeyi amaçlar.

Teknik Resim

Teknik Resim, mekanların ve mobilya donatılarının imalat veya inşasının nasıl yapılacağını konusunda uzman kişilere eksiksiz olarak gösteren ölçekli plan, kesit, görünüş, perspektifler içeren çizim ve anlatım yöntemlerinin bütününü kapsayan disiplinler arası mesleki bir iletişim dilidir.

Sunum Teknikleri

Sunum Teknikleri, Çizim bir obje, görünüş veya ideanın bir yüzey üzerindeki izdüşüm süreci veya tekniğidir (Ching, 1998). Dersin amacı öğrenciyi; çizim araçları, kağıt formatları, çizgi kalınlıkları ve kaliteleri, geometrik şekil, iki ve üç boyutlu obje ve mekan çizimleri ile tanıştırmaktır. Proje çalışmalarında kullanmaları beklenen iki ve üç boyutlu teknik çizim bilgisinin, plan, kesit, görünüş, tek ve çift nokta perspektif, ölçeklerin ve ölçekler arasındaki farklılıkların uygulanması ve aktarılmasıdır.

Perspektif

Perspektif, İki boyutlu yüzeye üç boyutlu cismin resmini çizim metodu. Cisimler uzaklaştıkça görünüşleri gerçek görünüşlerinden farklılaşarak küçülür. Bu farklılaşma perspektif prensipleriyle tarif edilir. Cismin görüntüsü optik ve matematik olarak ifade edilebilir. 

İngilizce I ve II

Türk Dili I ve II

Inkılap Tarihi I ve II


İç Mimarlık Bölümü

Tasarımda Eskiz

Tasarımda Eskiz, Dersin amacı tasarım çalışmasını oluşturan ve yaratıcı sürecin parçası olarak ve tasarım problemini ele almada çevresel verileri etüt edebilmek için bir okuma ve ifade aracı olarak eskizi tanımak, eskiz çalışmaları yapmak. Eskizin tasarım süreci ile ilişkisini kavramaktır.

İş ve İnsan Bilimi

İş ve İnsan Bilimi, Bu derste iç mekân ve çevre tasarımının insan boyutlarıyla uyumuna ilişkin bilgiler; antropometrik, fizyolojik, mekânsal, psikolojik, enformasyon ve emniyet gibi birtakım kavramlarla açıklanır. Öğrencilere, insana ait her türlü eylemin gerçekleştiği mekânların tasarımı ve mobilyaların boyutlandırılması için kullanılan ergonomik tasarım ilkelerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi sağlanır.

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü

Mekan Analizi Yöntemleri

Mekan Analizi Yöntemleri, bu dersin amacı mekanlar için kullanılacak analiz tekniklerinin ortaya konması. Mekan kavramı ve bileşenleri, mekan analizi ve teknikleri, analiz tekniklerinin farklı örneklerle ele alınarak kavranılması. İç mekanların farklı teknikler [Morfolojik Analiz, Mekan Sentaxı, Görsel Analizler (Fotoğraflar yoluyla, Biçim/Form Ölçeğinde, Grafiksel Anlatımlarla) vb.] kullanılarak mekan analizlerinin yapılması. Mekanların farklı bakış açılarına ve mekânsal gereksinimlerine göre karşılaştırmalı analizlerinin yapılması. Farklı türdeki iç mekan analiz tekniklerinin irdelenerek alternatif analiz tekniklerinin oluşturulması. 

Ergonomi

Ergonomi, İç Mimarlık Bölümünün İş ve İnsan Bilimi dersine denk düşmektedir. Yani bu derste iç mekân ve çevre tasarımının insan boyutlarıyla uyumuna ilişkin bilgiler; antropometrik, fizyolojik, mekânsal, psikolojik, enformasyon ve emniyet gibi birtakım kavramlarla açıklanır. Öğrencilere, insana ait her türlü eylemin gerçekleştiği mekânların tasarımı ve mobilyaların boyutlandırılması için kullanılan ergonomik tasarım ilkelerinin teorik ve uygulamalı olarak öğretilmesi sağlanır.

Bunların yanı sıra üniversitelerin kendi sunduğu her döneme ait 2 veya 3 seçmeli ders bulunmaktadır. Zorunlu olarak verilen dersler 1.sınıfın iki döneminde bu şekildedir. Dersler hakkında genel bir tanım versem de işleyiş şekilleri farklıdır. Kimisi proje kapsamlı çalışır. Ödev yolu ile anlatmaya çalışır kimisi de slayttan okur geçer bu eğitime ve eğitimi veren kişiye bağlıdır.


Sizlere elimden geldikçe fikir ve bilgi vermeye çalışıyorum aklınıza takılan soruları yorumlara yazabilirsiniz. Hoşça kalın sevgili papatyalar...

İÇ MİMAR OLMAKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin