İç Mimarlık Bölümü
Bilgisayar Destekli Tasarım I ve II
Bilgisayar Destekli Çizim, Bu ders, donanım ve ofis programları hakkında genel bilgi verir. Bilgisayarı kullanmak bir sunum tekniği olarak tanıtılır. Bu dersin bir diğer önemli amacı, CAD programlarını tanıtarak iki boyutlu çizim uygulamalarını açıklamaktır. Mekansal tasarım sürecinde kullanılan bilgisayar programları AutoCAD uygulamalarıdır.
İç Mimari Proje III ve IV
İç Mimari Proje, İç mekan tasarım problemi içersinde, mekan kullanıcısı ve mekanın işlevi ile birlikte değerlendirmesi amaçlanır. İşlev ile birlikte kavramsal bir bakış açısı geliştirilebilmesi ve bu bakış açısını geliştirebilmesi ve mekana yansıtabilmesi beklenmektedir. Mekan kullanıcısı ve mekanın işlevi ile birlikte değerlendirmesi amaçlanır. İşlev ile birlikte kavramsal bir bakış açısı geliştirebilmesi ve mekan yansıtabilmesi beklenmektedir. Temel yapı unsurları ve iç mekan malzemeleri, renk ve doku kavramları ile birlikte, işlevsel ve kavramsal mekan çözümleri sunabilmek konusunda çalışmalar yapılır.
Mobilya I ve II
Mobilya, tasarlağımız bir mobilyanın üretebilmelerini de sağlamak ve bu şekilde üretim sürecini de deneyimlenmesine olanak tanımak. Tasarlanan mobilyanın strüktür, ergonomi, maliyet hesapları, malzeme seçimi ve kullanım sürecinin de değerlendirilmesidir.
Fiziksel Çevre Kontrolü I ve II
Fiziksel Çevre Kontrolü, Isıtma, havalandırma sistemleri, ve öğelerinin mimari çözümler ile entegrasyonu. Yapıda temiz su sağlama sistemi ve öğeleri, atım donatım sistemi ve öğelerinin tanıtılması, bu sistemlerle ilgili fonksiyon alanlarının düzenlenmesi. Yangın olayı, yangın kontrolünde rol oynayan yapma çevreye ilişkin tasarım değişkenleri (yerleşim sıklığı, hacimlerin organizasyonu, yangın merdivenleri, vb.) yangından korunmada yapma çevrenin pasif ve aktif sistemler olarak tasarlanması. Yalıtım tekniklerinin tanıtılmasıdır.
Türk Sanat Tarihi
Türk Sanat Tarihi dersinin amacı Osmanlı İmparatorluğunun Batılılaşma hareketlerine bağlı olarak Türk Sanatının batı tarzı resme geçişinden itibaren Cumhuriyet dönemi boyunca geçirdiği evreleri, sanatçıları, üslupları ve akımları ayrıntılı olarak irdelemek.
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü
İç Mekan Tasarımı III ve IV
İç mekan tasarım problemi içersinde, mekan kullanıcısı ve mekanın işlevi ile birlikte değerlendirmesi amaçlanır. İşlev ile birlikte kavramsal bir bakış açısı geliştirilebilmesi ve bu bakış açısını geliştirebilmesi ve mekana yansıtabilmesi beklenmektedir. Mekan kullanıcısı ve mekanın işlevi ile birlikte değerlendirmesi amaçlanır. İşlev ile birlikte kavramsal bir bakış açısı geliştirebilmesi ve mekan yansıtabilmesi beklenmektedir. Temel yapı unsurları ve iç mekan malzemeleri, renk ve doku kavramları ile birlikte, işlevsel ve kavramsal mekan çözümleri sunabilmek konusunda çalışmalar yapılır.
Mobilya Tasarımı
Mobilya Tasarımı, tasarlağımız bir mobilyanın üretebilmelerini de sağlamak ve bu şekilde üretim sürecini de deneyimlenmesine olanak tanımak. Tasarlanan mobilyanın strüktür, ergonomi, maliyet hesapları, malzeme seçimi ve kullanım sürecinin de değerlendirilmesidir.
Aydınlatma Tasarımı
İç mekan tasarımının önemli parametlerinden olan ışık, renk ve doku kavramları incelenecektir. Işık renk ve doku kavramları üzerinden iç mekan tasarımına analitik bakış açıları geliştirilecek ve bu kavramlar ile mekan analizi yapılacaktır. Dersin temel hedefi ışık, renk ve doku kavramlarının iç mekân tasarımında birer tasarım unsuru olarak kullanılması gerekliliğinin algılatılması ve öğrencilerin bu kavramlar ile ilgili değerlendirme ve analizler yapılabilmesinin sağlanmasıdır.
Mesleki İngilizce I ve II
Mesleki İngilizce, dersin amacı iç mimari terimleri ve inşaat terimlerini uluslararası bir dil kabul edilen ingilizcede kullanımını irdelemektir.
Islak Mekan Tasarımı
Islak mekanlarda tasarım ilke ve standartları, teknik sınırlayıcılar, su tasisatı, modüler sistemler, ıslak mekan öğeleri üzerine kuramsal bilgileri vererek , örnek mekanlarda verilerin analiz edilerek tasarım önerilerinin geliştirilmesi yetisini kazandırmaktır.
Akustik ve Yangın Güvenliği
Yapı verimliliğine yönelik tasarım prensiplerinin hassasiyetini ve bilgilerini derinleştirmek. Öğrencilerin iç mekan çevresinin tasarımında bağlam ile olan ilişkisinin yanı sıra akustik, ısı konforları, yangın güvenliği konularının önemini kavramasıdır.
Çevre Tasarımı ve Uygulamaları
Çevre ile insan davranışı arasındaki ilişkinin incelenmesi. İnsan yapımı çevrelerde, kullanıcıların davranış biçimlerinin irdelenmesidir. Sosyal ortam, kişisel, kalabalık gibi çevre psikolojisi kavramların tanımlanması ve bunların iç mekanlarda insan psikolojisi üzerindeki etkisini inceler, tasarımsallaştırır ve uygular.
Görsel İletişim Teknikleri
Görsel İletişim Teknikleri, bu dersin amacı tasarımda kullanılan görselleştirme ve temel çizim tekniklerinin ve araçlarının etkin kullanma becerisinin geliştirilmesi ve 2 ve 3 boyutlu düşünebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır.
Mobilya Tarihi
Mobilya Tarihi, yapı ve iç mekan ilişkilerine donatı bağlamında değerlendirmeler yapılır. Bu bağlamda dersin içeriği klasik ve çağdaş dönem mobilyalarının döneme ait özelliklerinin aktarımını kapsamaktadır. Öncellikler öğrencilere tarihi ve özgün değerler taşıyan donatıların mekansal değerleri vurgulanmaktadır. Öğrencilere bu bağlamda mobilya ve donatının mekansal bütünlük içerisinde yerini algılatmak amaçlanmaktadır.
Mobilya Uygulamaları
Tasarımı yapılan teknik çizime aktarılan mobilyaların, atölyeler aracılığı ile gerçek hayata aktarılmasını amaçlayan derstir.
3.sınıf derslerini de ele aldık. Bir sonraki yazımda 4.sınıf derslerini ele alacağım. Sorularınız veya merak ettiğiniz konular varsa yorumlarda belirtiniz. Şimdilik hoşça kalın....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İÇ MİMAR OLMAK
Randomİç Mimarlık Bölümüne ve Mesleğine dair merak ettiğiniz her soruyu sorabilirsiniz ve hepsini özenle cevaplayacağım 💜