Ono w tamtym czasie wiecznie chodziła naćpana. Lennon przybrał sobie ją jako kobietę z trudną przeszłością i problemami. Właściwie można by powiedzieć... Widział w niej własne odbicie. Sam nie miał łatwo ostatnimi czasy. Na jego sercu śmierć menadżera zespołu poprzez przedawkowanie, odbiła dość duże piętno. Muzyk obwiniał siebie za wprowadzenie mężczyzny w narkotykowy świat i... Odrzucenie jego uczucia. Otóż Brian Epstein był homoseksualistą. Zakochał się w Johnie i w końcu wyznał mu co do niego czuje, jednak zderzył się z bolesną odmową.
Nie przepadała za ich muzyką, nie lubiła rocka . A John chciał ją poślubić. Tyle że Yoko była dalej mężatką - przynajmniej według papierów. Związek z Anthonym Coksem był fikcją. Teoretycznie rozstali się lata wcześniej, ale razem współpracowali. To zresztą Cox namówił Ono, by zakręciła się przy Johnie. - Wyciągnął ją ze szpitala psychiatrycznego w Japonii, nadał rytm jej życiu, zbierał pieniądze na jej występy, znalazł sponsorów jej filmów, pożyczał pieniądze z banków - pisze Connolly. A Yoko go rzuciła.
- Podaje Magdalena Drozdek w artykule pt. „Toksyczna relacja Yoko Ono i Johna Lennona. Po latach pojawiają się nowe relacje o ich związku" na stronie WP.
Na przekór oczekiwaniom Ono, para nie zyskała pozytywnej reputacji chociażby w gronie bliskich. Sama ciotki Mimi, która wychowywała Johna przez większość jego życia mówiła, że Ono jest małym, trującym karłem.To z ręki Japonki, muzyk zaczął regularnie sięgać po haszysz, heroinę, marihuanę, czy morfinę. Nie obchodzili go fani, bliscy...Właściwie nic go już nie obchodziło.
- Była dla niego nie tylko żoną. Była bardziej jak matka. Może to dlatego zaczął ją nawet tak nazywać - pisze. Ono kontrolowała męża, jego finanse. Została menadżerką Johna. Z czasem muzyk coraz rzadziej pokazywał się
publicznie. Jaśniej świeciła gwiazda Yoko.~ Opowiada dziennikarz.
Nadszedł jednak czas na pierwsze i ostatnie dziecko. Lennon zapragnął mieć syna. Kobieta podobno powiedziała, że urodzi mu dziecko, pod warunkiem, że będzie się nim opiekował aż osiągnie wiek szkolny. Można ją nazwać matką?
Pomimo to muzyk artysta zgodził się. Na świat przyszedł Sean Lennon.Jednak sprawy nabrały jeszcze gorszego smaku, kiedy to Ono, wyziozła Lennona do Hongkongu w 1977 r. Mężczyzna wpadł w depresję. Nie wychodził z pokoju, całymi dniami leżał w łóżku i zażywał narkotyki.
Odżył dopiero wtedy, kiedy wraz z przyjaciółmi i rodziną pojechali na Bermudy. Wtedy na nowo nabrał chęci do życia. Po powrocie nagrał „Double Fantasy" i zaczął na nowo tworzyć. Wróżono mu, że jeszcze wróci na szczyt.
Niestety tak się nie stało. Krótko po tym legenda muzyki dostała pięć kulek w plecy, w progach własnego domu.
Tym sposobem Yoko Ono zniszczyła Johnowi Lennonowi życie.
Razem nie żyli ani długo, ani szczęśliwie.
CZYTASZ
The story of Yoko & John
RomanceCo kryje się za publicznym wizerunkiem dwójki hipisów rozpowszechniających miłość i pokój na świecie? Nawołujących do tolerancji i szacunku, dwójki kochających się ludzi? Czy legenda muzyki - John Lennon i Yoko Ono zataili przed światem więcej, niż...