Vandaag spelen Gryffindor tegen Slytherin als eerste Quidditch game van het seizoen. Iedereen staat op de tribunes, Regulus en Erika in hun Slytherin outfit en de vijf marauders in hun Gryffindor kleren. Het spel begint en de spelers vliegen op, iedereen juicht voor hun kant en het is steeds zo nipt. "Slytherin is beter geworden!" Roept Sirius teleurgesteld.
"Weet ik, vorig jaar maakte ze geen schijn van kans, nu hebben we het er al moeilijk mee." Antwoord James.
Uiteindelijk word de gouden snaai gevangen door Slytherin waardoor het spel gewonnen is. Regulus en Erika juichen en omhelzen elkaar door de overwinning waar zij niks voor hebben gedaan. "Dat word een party!" Zegt Regulus blij.
"Wat?" Vraagt Erika verbaasd.
"Als een huis een game wint, dan houden ze meestal een feestje, er mag door eerste tweede en derde jaars niet gedronken worden maar dat hoeft ook niet." Legt hij uit.
Ze gaan naar hun common room waar inderdaad een feestje aan de gang is. Iedereen danst en heeft plezier. Na een dikke twee uur op het feestje geweest te zijn gaan Regulus en Erika terug naar hun dorm. Regulus rent eerst de badkamer in dus Erika wacht even. "Ik hoop dat we vaker winnen! Zo'n feestjes zijn oprecht leuk!" Roept hij vanuit de badkamer.
Hij komt buiten en Erika gaat naar binnen. "Ja, het was ook echt leuk om naar de game te kijken." Zegt Erika vrolijk en kleed zich om. Ze gaan op hun bedden liggen en praten nog wat voor ze gaan slapen
~~~~~
"Hey Carla, wat trek jij een zuur gezicht! Is het omdat we verloren hebben?" Vraagt Lily wanneer ze de kamer binnen loopt.
"Nee het gaat om men zusje en Regulus. Ik kan ze onmogelijk uit elkaar houden, daarvoor zijn ze beide te eigenwijs maar ik wil niet dat hij haar kwaad doet." Antwoord Carla.
"Mag ik je een goeie raad geven? Toen ik vorig jaar men brief kreeg, toen werd mijn zus verschrikkelijk kwaad. Ik heb sinds dien geen goeie band meer met haar maar jij kan makkelijk met je zusje praten, doe het." Zegt Lily. Carla knikt en gaat slapen.
-----
Het is kerstmis en iedereen zit op de trein naar het perron. Regulus en Erika in een coupé en de vijf marauders in een andere. "Ongelofelijk! 17 brieven voor een semester?" Vraagt Remus gefrustreerd.
"Ja moony, we moesten wel anders werd het zo saai weet je." Antwoord Sirius waardoor de anderen lachen.
"Oh chill Remus, laat het voor een keer eens rusten." Zucht James die zijn gezicht ziet.
"Dat zeggen jullie nou altijd! Maar ik vind er helemaal niks aan om men ouders weer te moeten vertellen dat het fun maken was." Mompelt Remus.
"Jou punten waren dan nog goed, ik had allemaal D's." Zucht Carla waardoor iedereen haar aankijkt.
"Oh kom op het enige wat je moest doen was A's halen voor acceptabel. Nee kom jij met je dreadful!" Lacht Remus gemeen.
"Ik had een aantal A's een aantal P's voor poor maar samen ben ik wel geslaagd net als Sirius." Zegt James.
"Ik had ook allemaal D's." Zucht Peter.
"Net als vorig jaar, hoe ben je toen überhaupt over geraakt?" Vraagt Sirius.
~~~~~
"Wat waren jou punten Regulus." Vraagt Erika nieuwsgierig.
"Ik had een aantal O's maar vooral E's. (Outstanding en Exceeds Expectations) jij?" Vraagt hij.
"Same, oprecht volgens mij had ik een A voor plantenkunde." Antwoord Erika vrolijk.
"Zie je wel, leren in de bibliotheek mag dan wel saai zijn maar het heeft zo zijn voordelen." Lacht Regulus
"En eerlijk, het was helemaal niet zo saai bij jou."
Ze komen aan en iedereen stapt uit, de vijf marauders gingen vrijwel meteen uit elkaar naar hun families maar Regulus en Erika staan der nog. "Ik zal je missen Erika." Zegt hij en omhelst haar.
"Ik jou ook Regulus, fijne kerst!" Antwoord Erika.
"Vrolijk Kerstfeest." Zegt Regulus en scheiden hun wegen.
"Wie was dat meisje dat je knuffelde Regulus?" Vraagt zijn moeder nieuwsgierig.
"Dat was Erika Green, men beste vriendin." Antwoord hij.
"Enige vriendin." Helpt Sirius hem eraan te herinneren.
"Is ze een puurbloed?" Vraagt zijn vader ineens.
"Nee muggleborn." Antwoord Regulus waardoor iedereen hem aankijkt. "Wat?"
"Sinds wanneer noem jij dat soort muggleborn en geen modderbloedjes?" Vraagt zijn moeder.
"Sinds ik erachter ben gekomen dat Sirius gelijk had en ze best aardig kunnen zijn." Antwoord Regulus.
~~~~~
"Zeventien brieven?!" Roept mevrouw Green als Erika erbij komt staan.
"Mam het spijt me heel erg maar zoals vorig jaar hadden we enkel plezier." Antwoord Carla.
"Erika meisje had jij plezier?" Vraagt haar moeder.
"Ja mam, het was oprecht leuk." Antwoord Erika.
"En hoeveel brieven heb ik van haar gehad? Nul! Dus je kan plezier hebben zonder jezelf in de nesten te werken, hoe waren jullie punten?" Vraagt ze onderweg naar de auto.
"Ik heb allemaal D's mam, volgend semester worden ze beter beloofd." Antwoord Carla en gaat naast Erika in de auto zitten.
"Ik had een A, vervolgens de meeste E's en een paar O's." Antwoord Erika waardoor zelfs Carla's mond openvalt.
"Hoe heb je zo'n goeie punten gehaald?" Vraagt haar moeder verbaasd terwijl ze de auto start en begint te rijden naar hun huis.
"Regulus en ik hebben veel samen gestudeerd in de bibliotheek, hij is vet slim." Antwoord Erika trots.
"Was dat die jongen waar je mee praatte?" Vraagt hun moeder waarop ze knikt.
"Heeft Regulus je geholpen goeie punten te halen?" Vraagt Carla schuldig.
"Ja en ik neem aan dat Sirius jou hielp je af te leiden van het studeren?" Vraagt Erika waarop Carla knikt. "Dus wie heeft hier nu een slechte invloed op wie?"
JE LEEST
Red vs Green
FanfictionCarla Green komt aan in Hogwarts als 11 jarige in 1971, ze word gesorteerd in Gryffindor net zoals vier jongens die ze al in de gaten hiel vanaf het begin. Ze word goed bevriend met hen en blijkt veel gemeen te hebben met Sirius Black. Als een jaar...