Caracterizarea personajului

31 1 0
                                    

Personajul este o instanță narativă definitorie genului epic, o creație a autorului menită a exprima viziunea acestuia asupra unei teme literare, transmițând-o cititorului din fapte, vorbe, relații și comportamente specifice naturii sale ficționale.
Romanul ,,Singur pe lume" de Hector Malot prezintă scena unui copil orfan ce reușește să treacă de la o vârstă fragedă greutăți imense pentru a-și găsi familia naturală.
Personajul principal al romanului este naratorul-personaj Rémi, imaginea copilului curajos și inocent, pe baza căruia se bazează toate firele narațiunii.
Rémi este caracterizat, pe de o parte, prin mijloace indirecte, acestea dominand, trăsăturile sale reieșind din fapte, reacții, vorbe și din relațiile cu cei din jur. Astfel, în roman sunt inserate întâmplări ce arată ambiția și determinarea copilului, încât după moartea animalelor și a stăpânului, acesta nu renunță și își conturează singur viața. Scopurile sale principale, dar și atitudinea sa, se schimbă pe parcursul narațiunii, dar în final se ajunge la cel inițial: de aș găsi familia naturală. Așa se dovedește complexitatea personajului Rémi, maturizarea sa în decursul a 6 ani de peripeții fiind ușor simțită de către cititor prin faptul că la inceput era doar un copil neîndemânatic, ajungând un băiat sigur pe acțiunile și dorințele sale. Alături de Mattia, reușește în final să își găsească familia pe care deja o cunoștea și cu ajutorul curajului să treacă peste ultimele piedici ca in final să trăiască viața pe care a visat-o întotdeauna.
Pe de altă parte, un rol deosebit de sugestiv în conturarea imaginii personalului îl are și carcaterizarea directă, autorul urmărind maniera în care acesta este perceput de cei din jur. Semnificativă, în acest sens, este aprecierea soțului mamei Barberin, ce explică supărat că nu îl poate creste pe Rémi, un copil nicidecum de țăran, fiind ,,plăpând, slăbuț, gingaș". Desigur, aceasta este o caracterizare inițială, în final în urma aventurilor băiatul ajungând puternic.

Ai ajuns la finalul capitolelor publicate.

⏰ Ultima actualizare: Feb 17, 2021 ⏰

Adaugă această povestire la Biblioteca ta pentru a primi notificări despre capitolele noi!

Argumentări și texteUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum