Deel 82

1.2K 31 0
                                    

We lopen samen naar beneden toe. Als we de woonkamer binnenkomen komt de geur van de barbecue ons al tegemoet. Mijn maag begint gelijk te knorren. Ik had bijna niks gegeten vandaag. Ik had alleen met Dylan ontbeten vandaag. Als we naar buiten lopen houd Reede beschermend zijn hand op mijn onderrug. Het geeft me een fijn gevoel. Zodra Denise me ziet komt ze op me afgerend. Ze onderschept me gelijk en trekt me aan mijn arm mee naar binnen. Het lijkt allemaal te snel te gebeuren voor Reede omdat ik hem verbaasd zie kijken als ik over mijn schouder heen kijk. Ik glimlach verontschuldigend naar hem.

'Hé, ik heb honger' protesteer ik als Denise me mee neemt naar de keuken.

'Ik heb hier nog stokbrood liggen' zegt ze.

Zodra we binnenkomen kijkt ze me aan. Haar ogen glinsteren bijna en ze ziet er erg enthousiast uit.

'Je hebt seks gehad hè' zegt ze tegen me als ze me aankijkt met grote ogen.

'Ehhh...' is mijn reactie

'Verberg het maar niet, ik zie het aan je. Je hebt een glimlach niet van je gezicht af kan krijgen en je straalt een en al seks uit.'

'Mijn wangen doen inderdaad af en toe pijn omdat ik maar blijf lachen' zeg ik vrolijk tegen haar.

'volgens mij is dat niet het enige wat pijn doet of wel' lacht ze.

We moeten allebei lachen.

Dan vraagt ze: 'En, hoe was het'

'Het was echt...geweldig. In het begin deed het wel een beetje zeer'

'Zeer?' vraagt ze

'Ja, zegmaar, wat ik al zei de vorige keer. Hij is...een stuk groter zegmaar dan wat ik gewend was. Dus het is nu ook wel een beetje gevoelig allemaal. Maar ik heb zoiets nog nooit meegemaakt'

'Wat meegemaakt?' vraagt Denise

'Je weet wel....dat je ook tijdens seks kan ..' Ik kijk naar beneden omdat ik het beschamend vind om dat hardop te zeggen.

'Omg, je bent tijdens de seks klaargekomen!!' roept ze bijna.

'Shhhttttt' zeg ik tegen haar waarna ik moet lachen.

'Raakte hij je daar aan toen hij je klaarkwam?'

'Eh. Nee, is dat raar?'

'Nee nee nee, dat is juiiiiist goed. Niet elke vrouw kan klaarkomen van seks en dat Reede je klit niet eens hoeft aan te raken daarvoor... dan snap ik wel dat je het geweldig noemt' zegt ze blij.

Ik voel dat mijn hoofd rood wordt van schaamte.

'kan jij dat niet dan?' vraag ik aan haar.

'Weet ik nog niet. De laatste keer met Callum was ik echt heel dichtbij dus ik denk dat het wel zou lukken. Maar daarvoor ben ik überhaupt nooit zo dichtbij gekomen'

'Oh oké. Nou het voelt in ieder geval fantastisch' zeg ik tegen haar.

'haha, dat geloof ik ja.'

Ze geeft me een stukje stokbrood aan wat ze gewoon afscheurt. Vroeger tijdens een wijnavondje, als ze lekkere wijn had gehaald die ik wel te drinken vond, aten we ook gewoon een heel stokbroodje op zonder iets erop. Ik weet niet waarom maar ik vind het gewoon heel erg lekker.

'Voelt het erg beurs nu?' vraagt ze.

Ze lijkt er oprecht benieuwd naar.

'Ja, eerst deed lopen bijna zeer' zeg ik eerlijk.

'Damn. Dan was of Dylan gewoon erg klein of Reede is gewoon echt groot groot...'

'Vast dat tweede'

We schrikken allebei op als we Reede ineens in de opening van de deur zien staan.

Kut. Nu word ik weer helemaal rood. Omg, ik schaam me dood. Waarom heb ik het nooit door als hij de kamer in loopt?

Denise moet alleen maar lachen om mijn reactie.

'Nou zorg er dan de volgende keer voor dat ze zonder pijn kan lopen' zegt ze tegen hem.

Ze kijkt hem serieus aan.

Oh kut. Dit doet Denise soms. Dan bedoelt ze dit gewoon als grapje maar dan lijkt ze zo serieus dat je het verschil niet echt kan zien. Ik weet niet of het Reede opvalt.

'Heb je echt pijn?' hij kijkt bezorgd naar me.

Nu moet Denise echt lachen.

'Nee, het valt wel mee' zeg ik om hem wat gerust te stellen. Maar het is moeilijk om mijn lach in te houden.

'Maar het doet wel zeer?' vraagt hij nog altijd serieus.

'Het voel waarschijnlijk gewoon een beetje beurs, ik weet er alles van' zegt Denise. 'Ik ga even kijken bij Callum en de barbecue. Ik spreek je zo nog wel'

Denise stapt van haar kruk af en loopt langs Reede naar buiten.

Nu Denise weg is komt hij gelijk naar me toe. Hij komt achter me staan en legt zijn armen om me heen.

'Doet het echt zeer?' vraagt hij nog een keer.

'Nee, nou...een beetje. Net deed het even zeer als ik liep maar nu valt het wel mee. Het is gewoon even wennen...' zeg ik een beetje beschaamd.

'Hmh...' zegt Reede nadenkend.

'Ik zal de volgende keer voorzichtiger zijn' zegt hij vastbesloten.

'Nee, dat hoeft echt niet.' zeg ik. 'Ik vond het fijn. Ik wil niet dat je je heel erg moet inhouden'

'We kijken wel hoe het de volgende keer gaat' zegt hij als hij een kusje op mijn hoofd geeft.

'Kom, er zijn al wat hamburgers klaar, dan kan je alvast wat eten'

'Oh eh..ja is goed' zeg ik een beetje twijfelachtig.

Het is niet dat ik geen hamburgers lust maar ik eet niet zo heel vaak vlees. Ik vind vleesvervangers best wel lekker omdat ze een stuk minder vettig zijn en niet zo zwaar op je maag liggen. Mijn darmen zijn nogal snel van slag dus ik probeer dat altijd een beetje in de gaten te houden. Voor een keer kan ik wel vlees eten maar ik moet er gewoon niet té veel van eten wat dat vind mijn buik niet zo leuk.

'Lust je geen hamburgers?' vraagt Reede als hij me ziet nadenken.

'Jawel hoor, ik eet alleen niet zo vaak vlees'

'Oh, ben je vegetariër? Ik heb nog wel wat vleesvervangers in de vriezer liggen'

'Ow, eh.. Niet perse vegetariër maar mijn buik houd niet zo van vlees dus ik moet er niet te veel van eten. Daarom eet ik regelmatig vleesvervangers, dat is wat beter te verteren.'

'Mijn zusje is vegetariër dus ik heb altijd wel wat in de vriezer liggen. Vaak maakt Callum ook wat vleesvervangers dus waarschijnlijk ligt er al wat op de barbecue. Ik zal even kijken voor je.'

Net op dat moment komt Denise binnen lopen met een bordje met twee broodjes.

'De rechter is voor jou, ik heb hem snel gepakt want Jack was me bijna voor' lacht ze naar me.

'Vega burger' zegt ze nog eens nadrukkelijk. 'Ik ging mee met boodschappen doen dus ik heb ze voor je meegenomen.'

'Dankjewel, je bent geweldig!' zeg ik tegen haar.

'Smakelijk!' zegt ze vrolijk waarna ze weer terug loopt naar de barbecue.

Ik ben blij dat ze het niet raar vinden. Op de middelbare school ben ik wel eens gepest omdat ik dan iets anders moest eten omdat mijn moeder dan in de avond al vlees had. Maar ik weet hoeveel last ik kan krijgen van mijn buik dus dat riskeer ik liever niet. Plus, die vega burger smaakt gewoon prima, zeker met cheddar kaas erover heen gesmolten.

Denise had het bordje op het aanrecht gelegd en het water loopt me al in de mond.

'Zullen we buiten gaan eten?' vraagt Reede aan me.

'Ja, gezellig' regeer ik.

Ik voel me helemaal thuis hier. 

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu