Het eten is echt heerlijk. Ze hebben zelfs spareribs gemaakt die zo verleidelijk zijn dat ik er wel een paar pak. Denise en Callum hebben zelf stokbrood met allerlei beleg zoals kruidenkaas, knoflookboter, tapenade. Denise heeft zelf een wijn meegenomen waarvan ze wist dat ik hem lekker vond.
Toen Reede heel eventjes was opgestaan had Denise gelijk zijn plek ingepikt zodat we weer gezellig konden praten. Hij was erg verontwaardigd toen hij het zag. Maar hij moest maar even schuin tegenover me gaan zitten dan. Nu kan ik me eindelijk wat beter concentreren op het eten in plaats van de hele tijd afgeleid zijn door Reede zonder shirt. Want ik kan mijn ogen er dus niet van afhouden. Het is echt vreselijk, alles voelt nog beurs maar ik heb nu al weer zin in hem.
Als we eindelijk uitgegeten zijn leunen Denise en ik allebei achterover in onze stoelen. Het eten was echt heerlijk.
'Reede wil dat ik morgen langskom op zijn werk en dan zijn vader ontmoet'
'Wat? Nu al?' vraagt Denise verbaasd.
'Ja, dat was ook mijn reactie'
Denise schenkt allebei onze glazen bij. Dit wordt onze derde. M'n eerste had ik al op na die eerste hamburger, in de hoop dat ik niet de hele tijd zo zou staren naar Reede. Dat had dus niet gewerkt. Ik voel het een beetje maar als ik gewoon rustig drink, dan krijgen we geen herhaling van dinsdag.
'Ik heb wel ja gezegd, hij leek het erg graag te willen'
'Weet je zeker dat je daar al klaar voor bent. Hebben jullie het al gehad over wat jullie....zijn nu' vraagt ze.
'Ja, we...hij wil het graag proberen. Hij heeft nooit een relatie gehad maar hij zei dat hij dat voor mij graag wilde uitproberen. Hij had daar ook nooit eerder de behoefte aan vertelde hij, maar nu hij mij kent dus wel'
'Ahhh omg, das echt cute. Callum heeft ook gevraagd of ik z'n vriendin wil zijn'
'Én??' vraag ik enthousiast.
'Ja, natuurlijk zei ik ja. Weet je hoe tering hard mijn hart gaat kloppen van die jongen. Kijk naar hem, hoe kan ik daar nou nee tegen zeggen. Plus, hij is fantastisch in bed'
We kijken allebei naar Callum. Hij ziet ons gelijk naar hem kijken.
'Wat?' zegt hij tegen ons.
'Niks hoor' lachen we allebei
'Vrouwen....' zegt Callum tegen Reede.
'Hééé' zegt Denise verontwaardigd.
'Grapjeeee' zegt Callum speels tegen haar.
Ze rolt met haar ogen naar hem. Ik zie gelijk zijn ogen groot worden. Kennelijk is Reede niet de enige die daar slecht tegen kan.
Ik neem nog een slokje wijn en ik sta even stil bij hoe gezellig het is. En dat allemaal dankzij die stomme AMX week.
'Dus' zegt Denise als ze me aankijkt. 'Wat ga je aan doen morgen als je z'n vader ontmoet?'
'Oh shit, daar heb ik helemaal nog niet over nagedacht. Ik weet niet eens of ik iets bij me heb wat een beetje netjes is.'
'Ja, ik heb een jurkje met korte mouwen ingepakt voor je die tot net op je knie komt. Als je wilt mag je mijn blazer erover aan doen. Misschien is het daar wel erg koel binnen, wie weet.'
'Dat zou super zijn, dankjewel!' zeg ik tegen haar.
'Ik ben benieuwd hoe Reede zijn vader er uit zou zien' zegt Denise.
'Ik ook. Volgens mij kunnen ze het alleen niet zo goed met elkaar vinden.'
'Hoezo dat dan?' vraagt ze.
'Hij heeft dit huis gekregen van zijn vader omdat hij hem het huis uit wilde hebben ofzo, ik weet niet precies hoe dat zit' zeg ik tegen haar.
'Oh shit, dit hele huis is van hém?'
'Ja, Callum enzo huren de kamers voor een goedkoop prijsje bij zijn vader' leg ik uit.
'Vandaar, ik vroeg me als af hoe je als student zijnde in godsnaam aan zo'n huis komt' lacht ze. 'Wat doet zijn vader dan eigenlijk?'
'Ken je hotel Du Mont?'
'Ja, die zitten zo'n beetje overal toch, is hij manager daar ofzo?'
'Nee, Du Mont ís van zijn vader' verduidelijk ik mijn vorige antwoord.
'Wat?!? Allemaal?'
'Ja' reageer ik.
'Wow, das best vet.'
'ja, mwa. Ik vind het wel leuk om Reede in zijn werkkleding te zien'
'Aah, omg draagt hij ook die strakke broeken en dan zo'n wit overhemd?'
'Hoe weet jij nou weer dat ze dat daar dragen? lach ik naar haar.
'Nou, ik ben daar één keer geweest met mijn moeder. We konden allebei niet ophouden met kijken naar alle mannelijke medewerkers daar. Het was bijna beschamend.' lacht ze
Denise haar moeder is echt een top vrouw. Ze gaan af en toe samen naar een hotel en dan gaan ze daar naar de spa en wijntjes drinken. Ik ben één keer mee geweest en ik had het geweldig gevonden. Ik ben nooit echt op vakantie geweest. Mijn vader was altijd te druk en mijn moeder boeide het niet veel. Die ging liever weg met haar eigen vriendinnen.
'Zal ik even koffie maken voor iedereen?' vraagt Jack.
'Ja lekker' zegt Callum.
'Nou als iedereen dan even opnoemt wat tie wilt dan ben ik over een uur terug' grapt hij.'
Jack pakt zijn telefoon erbij.
'Jess, wat wil jij?'
'ehh, koffie?' zeg ik twijfelend.
'Ja, watvoor?' lacht Jack.
Ze hebben zeker zo'n fancy machine waar alles uit komt.
'Ehhh,gewoon, normaal, zwarte koffie' zeg ik dan.
'Oké, komt eraan' zegt Jack
'Voor mij ook' zegt Reede.
Denise en Callum nemen een cappuccino.
Ik voel dat Reede naar me zit te kijken. Ik probeer daarom expres niet afgeleid te worden. Anders dan ga ik weer naar hem kijken en dan valt dat hem weer op en dan schaam ik me weer.....
'Hij kijkt heeeeeeel erg naar je' zegt Denise als het haar ook opvalt.
'Ik snap niet waarom hij geen shirt aan heeft gedaan. Ik wil alleen maar naar hem staren' zeg ik zachtjes tegen Denise zodat ik zeker weet dat niemand anders me hoort.
'Don't blame you, ik denk dat elke vrouw naar hem zou staren als hij er zo bij loopt'
'Héeee' zeg ik tegen haar.
'Wat ik ben ook maar mens' lacht ze 'Maar op die manier heb ik alleen maar oog voor Callum'
Ze straalt ook echt als ze dat zegt dus ik weet dat ze het meent.
Het is ook gewoon warm buiten. Ik zit hier ook in een bralet omdat het nu gewoon té warm is voor meer kleren. Dan doet Callum ook zijn shirt uit. Denise verslikt zich gelijk in haar wijn waardoor we allemaal moeten lachen.
'Hé, jij mag niet lachen jij hebt precies het zelfde probleem' zegt ze hardop tegen mij. Gelijk krijgt reede weer die geamuseerde grijns op zijn gezicht.
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomantiekJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...