Denise en ik proberen allebei onze ogen op elkaar gericht te houden zodat we onszelf niet weer zo voor schut zetten als daarnet. Terwijl we genieten van onze koffie proberen we over wat nutteloze onderwerpen te praten. De koffie smaakt wel echt heel erg lekker. Ik ben benieuwd wat voor soort koffie het zou zijn.
'Pssst' hoor ik dan Denise zeggen
'Wat?' lach ik.
'Ik heb een idee' zegt ze zachtjes.
'Wat dan?'
'Nou het is is nu best lekker gewoon buiten toch?'
'Ja?' lach ik een beetje
'Waarom gaan we niet gewoon even in het zwembad...dan valt het ons niet meer zo op dat die twee gasten hier zonder shirt mooi zitten te zijn. Ik heb ook een bikini voor jou mee, ik heb hem alleen per ongeluk in mijn tas gedaan in plaats van in die van jou.'
'We kunnen dat toch niet zomaar doen?'
'Nee, we vragen het wel even aan Jack'
'Oh oké is goed'
We zien allebei dat Callum en Reede naar ons kijken omdat we met elkaar fluisteren. Daar moeten we om lachen.
'Jack?' vraagt Denise overdreven lief.
'Jaaaaa?' reageert hij speels.
'Mogen Jess en ik je iets vragen in de keuken?'
Reede zijn wenkbrauwen schieten gelijk omhoog.
'Wat?' zegt Callum.
'Nee niks, we willen iets aan Jack vragen' antwoord ik poeslief voor Denise.
Ze moet er gelijk om lachen.
We staan allebei op.
'Kom je dan?' vraagt Denise.
'Uhhh ja sure' zegt hij.
Hij moet er ook om lachen dat Reede en Callum gelijk zo nieuwsgierig worden.
'Nou vertel' lacht Jack als we eenmaal in de keuken staan.
'Mogen we in het zwembad?' vraagt Denise gelijk 'En ga je dan mee'
'Owwwww ja ik snap het al.' Lacht hij. 'Maar ofcourse, dat mag altijd. Als we ons eerst omkleden dan haal ik het zeil er wel af'
'Je bent geweldig' zegt Denise tegen hem.
'Precies' zeg ik.
'Ja, i know. Ik weet echt niet wat jullie in hun zien, ik ben veel leuker' grapt hij.
We moeten er allemaal om lachen.
'Kom dan gaan wij bij mij omkleden' zegt Denise. 'Of naja, in Callum zijn kamer'
'Is goed'
Denise pakt ook gelijk twee handdoeken uit de kast mee. Ze heeft m'n favoriete bikini meegenomen. Het is gewoon een simpele, triangelbikini in het rood. Maar...
'Heb je alleen dit broekje meegenomen?' vraag ik aan haar.
'Ow...uh..Dit was de eerste die ik zag liggen en ik durfde niet alleen in een stringbikini te zwemmen dus ik dacht ik neem die van jou ook mee.'
'Het zal je sowieso fantastisch staan, dan kan Reede zijn ogen niet van je afhouden'
'hmh, oké. Als jij het zegt'
Dit was het broekje wat bij het hesje hoorde. Ik had het too much gevonden dus ik had tegelijk drie andere broekjes gekocht, een zwarte brazillian en twee normale roodde. Maar ja, misschien heeft ze wel gelijk en vind Reede het mooi. Niet te veel nadenken toch.....
Als we allebei omgekleed zijn lopen we naar beneden.
Jack wacht op ons beneden in de keuken. Hij schraapt zijn keel als hij ons ziet.
'Okéee, zullen we dan maar dan haal ik alvast het zeil eraf. Anders pakken jullie nog iets ehhh....te drinken ofzo' zegt hij.
Ik merk dat hij probeert niet zó te kijken naar ons maar hij lijkt het niet makkelijk te vinden.
'Hebben jullie niet nog een vriendin ofzo voor mij?' lacht hij voor hij naar buiten stapt.
'Nouuuuu....misschien wel' grapt Denise.
Zijn ogen kijken gelijk geïnteresseerd.
'Maar daar vertel ik je later wel over' zegt ze.
Dan loopt Jack naar buiten om het zeil eraf te halen. Denise en ik blijven nog even in de keuken wachten.
'Wie bedoel je dan?' vraag ik aan haar.
'I don't know, ik dacht ik zie je buurvrouw wel met hem matchen'
'Omg, ik ken haar helemaal niet goed. Dat kan ik haar niet aan doen.'
'We moeten haar gewoon een keer uitnodigen als we samen film gaan kijken en als dat leuk is kunnen we ze misschien aan elkaar voorstellen'
'Oh, dat zou nog best wel een leuk idee zijn. Ze is erg aardig volgens mij. Alleen heeft ze niet echt vaak mensen over de vloer. Ik heb nooit wat gehoord maar ze woont er ook net een jaartje ofzo' zeg ik.
'Misschien zou zij het wel leuk vinden. Het zou kunnen dat ze niet zoveel mensen kent hier.'
'Ik zal eens kijken of ik haar kan spreken als ik haar tegenkom in het gebouw' zeg ik.
Ik weet hoe fijn het was om Denise altijd naast me te hebben. Als je hier komt wonen en je kent niemand lijkt me dat ook best wel moeilijk.
'Het is klaar hoor dames' roept Jack naar ons. We zien gelijk dat Reede en Callum zich omdraaien.
We lopen naar buiten toe. Net voor we naar buiten stappen pakt Denise mijn hand vast. Vroeger deden we dat altijd bij het zwembad zodat we niet uit zouden glijden, en als we dat wel deden dan zouden we in ieder geval met zijn twee vallen. Nu is het meer om indruk te maken.
'Oh wow' zegt Callum verbaasd als hij ons als eerst ziet.
'Fuck' hoor ik Reede zachtjes kijken als hij me van top tot teen bekijkt.
Ik moet er van glimlachen, er gaat een warm gevoel door mijn hele lichaam heen.
Net voor de jongens leggen we de handdoeken neer op de stoelen. Reede zijn blik kruist die van mij. Het is maar een paar seconde maar ik zie nu al weer al het verlangen in zijn ogen. Nadat hij me heel even heeft aangekeken zakken zijn ogen steeds lager over mijn hele lichaam. Ik geniet van zijn aandacht.
'Kom' zegt Denise als ze me mee trekt.
Reede pakt net nog een slokje van zijn biertje op het moment dat we omdraaien. Nu is hij degene die zich verslikt. Callum schraapt ook gelijk zijn keel.
Denise en ik doen ons best om onze lach in te houden maar hier genieten we wel van.
'Misschien moeten jullie ook een zwembroek aan doen' roept Denise over haar schouder naar de jongens.
Ik heb die twee nog nooit zo snel zien opstaan en naar binnen zien lopen.
'Nu jullie bereikt hebben wat jullie wilde, kunnen we dan nu gaan zwemmen' lacht Jack als hij een aanloop neemt en een bommetje doet in het zwembad. Het water spettert over ons heen en we gillen uit reactie. Het water is eigenlijk helemaal niet zo koud. Het is nog redelijk lekker weer buiten maar toch is het water verwarmd. We horen net Callum en Reede weer naar buiten komen. Fucking hell. Reede in die zwarte zwembroek. Ik kan het echt niet aan. voordat ik mezelf voor schut zet pakt Denise weer mijn hand vast. We nemen een klein aanloopje en dan springen wij ook in het zwembad.
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomanceJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...