Deel 88

1.2K 31 2
                                    

'Maar zussie...Wat kom je doen?' vraagt Reede als hij een slokje neemt van zijn koffie.

'Nou...Je negeert al een paar dagen mijn berichtjes.' zegt ze tegen hem.

'Oh, sorry. Ik ehh....had het druk' verontschuldigd hij zich.

Kut, hij was waarschijnlijk te veel bezig met mij en daardoor heeft hij niet kunnen reageren op zijn eigen zus. Ik voel me schuldig naar haar.

'hmmh, volgens mij had je een goede reden' zegt ze dan vrolijk als ze naar mij kijkt.

Ze klinken zelfs een beetje hetzelfde als ze praten.

'Ik heb wat documenten voor pap die je mee moet nemen. Als jij het meeneemt naar je werk dan hoef ik hem in ieder geval niet te zien. Daar heb ik echt even geen zin in' zucht Sasha.

'Ja is goed, ik neem ze wel mee' zegt hij.

'Je bent een held' zegt ze tegen hem en ze loopt naar hem toe voor een knuffel.

'Als er thuis iets is dan bel je me hè' zegt hij terwijl hij Sasha serieus aankijkt.

'Ja is goed. Het gaat wel oké de laatste tijd. Maar pap is al twee nachten niet thuis geweest' zegt Sasha somber.

Ik heb het idee alsof ik een gesprek hoor wat ik niet zou moeten horen. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

'Ik zal het er over hebben met hem' zegt Reede tegen haar.

'Dankje'

'Pap was erg enthousiast over wat je had weten te regelen voor de nieuwe kamers trouwens. Hij had het er gister zelfs over tijdens de meeting met het design team. Ik was erbij omdat hij een notulist nodig had' zegt Sasha vrolijk. 'Ik vond het zelf ook prachtig, je hebt er goed oog voor.'

'Ehhh ja, dankje' zegt hij tegen haar.

'Je moet me maar een keer uitleggen hoe je uit het niks dat soort dingen ontdekt. Ik hoop dat ik later net zo goed mee kan draaien in de hotels als jij' zegt ze.

Ze ziet er trots uit. Volgens mij kijkt ze erg op naar haar broer. Ik vind het lief om te zien.

'Ja dat komt nog wel' zegt hij.

'Ik zal de documenten geven. Nu heb ik nog even wat tijd nodig met Jess voor ik de deur uit moet' zegt hij tegen haar.

Hè? Probeert hij haar nou echt de deur uit te krijgen?

'Oké, ik zie je snel weer ja? Misschien kunnen we binnenkort met z'n drieën gaan lunchen.'

'Ja gezellig' zeg ik.

Reede lacht en zegt: 'is goed'

'Werkse voor straks en Jess, we appe nog wel over het winkelen' zegt Sasha blij

'Ja leuk!' zeg ik.

Dan loopt ze weg en horen we de voordeur weer dicht gaan.

'Dus...Je gaat winkelen met mijn zusje?' vraagt Reede aan mij.

'Ow, uh ja. Als dat goed is' vraag ik hem.

'Ja natuurlijk, het verbaasd me alleen'

'Mij ook' zeg ik eerlijk.

'Hoezo?' vraagt Reede lachend.

'Ik dacht dat ze een zus van Callum was' zeg ik.

Gelijk als ik dat denk komen de herinneringen aan Dina naar boven. Ik had moeten weten dat ze nooit familie van haar had kunnen zijn. Daar is Sasha veel te aardig voor.

'Oh zo' lacht hij

'Ik had het moeten weten want ze lijkt best veel op je' zeg ik dan tegen hem

'Ja vind je?' vraagt hij als hij zijn armen om mijn middel leg en me tegen zich aantrekt.

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu