Lauras POV:
Kan inte tro det!!!!!! Idag åker vi till Thailand, och ska ha två lediga veckor på Avista Resort & Spa!!!!!
Nu är vi på flygplatsen och väntar på att den sjukt långa resan ska börja:)"Laur, kolla in det här!" ropar Vanessa glatt och studsar upp och ner.
Jag följer med henne bland hyllorna i butiken och stannar framför en hylla med R5 grejer. Tröjor, brillor, halsband m.m.
"Och?" svarar jag och gäspar retsamt.
"LAURA SLUTA GÄSPA DET HÄR ÄR VIKTIGT!" Skriker Vanessa och hoppar ännu högre. "JAG SKA KÖPA ALLT!"
Alla i butiken stirrar på Vanessa som om hon vore en ytterst sällsynt skrikfågel.
"Lugna dig Ness", fnissar jag och boxar hennes axel. "Alla stirrar på dig som fån."
Vanessa ler och provar alla tröjor. Tiden rinner iväg och jag ser på klockan att planet snart går.
"Kom Nessa!" Utbrister jag och drar henne i armen. "Vi kan ju inte missa flyget!"
Vanessa tvingar mig att vänta utanför, så jag går ut och ställer mig bredvid mina föräldrar.
"Hittade Nessa någon pojkbands-produkt?" Ler mamma.
"Ja, R5-produkter", förklarar jag och himlar med ögonen.
"Det förklarar det mesta", skrattar pappa.
"Du har rätt Domino. Men, det var väl S, inte R, Laura?" frågar mamma förvirrat. "S5?"
"Till och med JAG vet att de heter R5", suckar jag.
"Då måste det vara Ranz som är hennes favoritmedlem", tycker pappa.
Äntligen kommer Vanessa ut ur butiken och ler som ett fån. Hon bär på en jättestor kasse.
"Redo?" undrar pappa. "Ska vi gå till gaten?"
Jag och Vanessa nickar ivrigt.