AÇILIŞ :Sondan Bir Önceki Son Teneffüs

100 6 2
                                    

Bir aralık ayı sabahıydı.Kar tüm şiddetiyle yağıyordu.Etraf buz kristalleriyle kaplıydı.Insanlar işlerine,çocuklar okullarına gidiyorlardı.Herkesin kulağında dolaşan bir haber vardı.O sakin Istanbul sabahlarına bir telaş havasında dağılmaktaydı.Ama tabi kimse işin aslını bilmediğinden bir dedikodu tarzı bir haberdi bu.İnsanlar tüyler ürpertici bu haberi birbirlerine anlatırken kanları dönüyordu.

Birkaç gün önce medya ve başına düşen bu haber bir psikopattın,melek yüzlü bir şeytanın aldığı canlarla ilgili bir haberdi.Kimi deli diyordu,kimi idam edilsin bu psikopat.Fakat herkes olanların tam uzmanı sayılmazdı.Ne olup bittiği tam dedikodu butunlugundeydi.O sırada geçen mahkum arabasından indirilip akıl hastanesine götürülen kadını görenler bağırıp lanet ediyorlardı.Bazi çocuklar korkuyla kadına bakarken aileler deli kadına belasını okuyorlardı.Hastane girişinde kadın hepsine dönüp Kocaman bir gülümsemeyle bbaktı.Insanlarin ona deli demesine alışkındı.Hepsine deli gibi gulerek;

--öğrencm olmak isteyen var mı?Eğer varsa ona hayatin gerçeklerini en güzel şekilde öğretirim.Karşiliginda  paramparça olacak kalplerini verseler yeter.

Insanlar korkuyla bağırırken kadın istediğini almıştı.Polislerden biri bile titredi.Digeri ona susmasını söylerken kadın gülüp duruyordu.

-Yahu ben anlamıyorum. Daha neye gülüyor bu manyak?Hayatimda böyle katıl görmedim.

---öldümekten çok büyük zevk alıyorum.Zaten bunu anlayacak zekaya sahip değilsin.

Polisler bu kadını korkuyla başhekime götürdüler.Başhekim o sırada sıcak çayıyla bazı fotoğraflara bakıyordu.Sevdigi birini kaybetmenin acısıyla ağlarken polislerin hastayı getirdiklerini haber alır.Polisler elleri kelepceli kadınla beklerken kadın kendince konuşuyordu ve polisleri delirtiyordu.Polisler susmasını istiyorlardı ama o inadına konuşuyordu.Başhekim gelince kadını onun odasına götürürler.Başhekim genç ve siyah gür saçlarıyla yakışıklı bir görünümü vardı.Uzun ve güçlü görünümüyle her genç kızın hayali misaliydi.Ama adam kadını görünce süt dökmüş kedi gibi olmuştu.

Başhekim kadına nasıl olduğunu sorar.Kadin kocaman bir gülümsemeyle “Eh işte,fena değil.Oldukça rahatım ben .”

Başhekim şaşkındı.Nasil olurda bu kadar mutluydu?Suç dosyasında 21 kişiyi öldürdüğü yaziyordu ama o sanki ödül almış havasındaydı.Kadina korkuyla bakıyordu.Daha genç sayılan bu tatlı insan nasıl olur böyle bir man yak çıkmıştı?Öyle güzel bir yüzün seri katıl olduğuna kim inanır?Elbette bu iişinfarkli bir yüzü vardı ama neydi?

Kadının o tanıdığı insan olmadığını biliyordu ama ne yazık ki bu bir kabus değildi.Saçlari simsiyah ipek gibiyken şimdi yolunmuş,yüzü ay gibiyken şimdi solmuş, elleri pamuk gibiyken şimdi bıçak kadar soğuk ve keskindi.Adam gözleri yaşarırken ona neden böyle bir işe kalkıştığını,bunu ona kimin yaptırdığını ve neden acımasızca insanları zevk için öldürdüğünü sorar.

-  Bunu tamamen kendi hür irademle uzun yılların deneyimi ile bu kusursuz cinayeti işledim.Hic bir pişmanlık duymadım?Neden duyayım ki ?Herkesin salak,gerizekalının onda gideni sandığı kadın şimdi misalde iyi olanların korkusu,suç dünyasının övdüğü ve hakli gördüğü biri olarak bir kahraman oldum.Ne güzel değil mi?Herkes devrim yarattiklariyla anılır.Ben 21 cinayet işledim ve bir katıl olarak taninacağım .Gönlüm istemezdi tabi boyle olmayı ama bütün bunlara mecbur kaldım.

-Ama neden?Neden böyle oldunuz?Size bunları yapmanızı isteyecek olan ateş neydi?

-O ateş hep yanıyordu zaten.Sadece yangına dönüşmesi zaman aldı.Geç olsun da güç olmasın derler.

-Siz iyi değilsiniz.Akil sağlınız yerinde değil.Mantıklı bir anlam çıkaramıyorum. Bütün bunları ne amaçla yaptınız ki?Elinize ne geçti ki?Buradan çıkınca onurunuzun kalanı hapislerde çürüyecek.Bunu ...

-Elbette böyle olacağını biliyorum .Zaten tek amacım bu kusursuz seri cinayetimle adaletsiz,taraflı dünyaya bir ders verdim.Sonunu da en iyi ben bilirim.Iyi değilim ve hiçbir zamanda olamadım çünkü onlar beni böyle olmaya zorladilar.

-Sızı anlamak istiyorum.Lutfen bana neler olduğunu anlatın ve yardımcı olayım.

Cidden mi ?Öğrenmek ister mısın?

(Gözleri ona acircasina) Lütfen,çünkü tanıdığım bu kalbin öyküsünü dinlemek isterim.

-Elbette anlatırım.Zaten bu son anlatışim olacak.Lakin sözünü kesmeyeceğim söz verirseniz ve sormak istediklerinizi parmağınızı kaldırarak soracağiniza söz verirseniz.Artik bir katıl olsam bile son öğrencimin bana saygılı olmasını isterim.

-Söz veriyorum .Yeter ki yardımım dokunsun .

Kadın boğazını temizleyip ona bir süre sevgiyle bakar.Başhekim gözlerini ondan alamaz.Bu biraz sürer ve eski hatıraların böyle sonuçlanması ikisinede acı verir.

Kadın masmavi gözleriyle ona bakarak tüm içtenliği ve gururuyla tekrar gülümseyerek anlatmaya başlar.

-Herşey,bütün olacakların nedeni bir ömür önce başladı.

.....

SON DERSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin