3.Bölüm:Alevler Arasında Bencilliğin Bedelini Ödeten Anahtar

30 3 0
                                    

  O korku dolu günün ardından sonra gelişen olaylar ulkede büyük bir tepki yarattı.Emniyet Müdürlüğününde el attığı bu cinayet olayında birçok araştırma ekibi restorana ve eski ilkokula inceleme için gönderildi.Haberlerde büyük başlıklarda toplanan cinayetin detayları ise oldukça şaşırtıcıydı.

  Restoranda öğleden sonra Damla ve Sultan gelecek bir gurme için hazırlık yapıyorlardı.O gün restoranda Ordulu Aşçı İdris ve temizlikçi Saniye abla o gün kızların tüm kaprisli isteklerini yerine getiriyorlardı.Kızlar eğer eleştirmeni memnun edebilirlerse oldukça tanınan bir mekan olacaklardı.Bu yüzden herşeyin kusursuz olması için emirler yağdırıp duruyorlardı.Restoranda masraf olmasın diye garson ve ikinci bir personel olmadığından Idris usta ve Saniye ablanın elleri ayaklarına dolanmıştı.Kucuk hanımların şu ana kadar iflas etmemesinin tek nedeni bu vefalı çalışkanlardı çünkü kızların arkalarını hep onlar toplarlardı.

Damla Saniye ablanın başında etrafın temizliğinden emin olmak için kadincağizin sabrını sınıyordu.Hep bir kusur bulan Damla temizlikçinin aylığından kesiyordu.Saniye abla çocuklarının okulu olmasa bu manyaklara  hayatta katlanmazdı.Yerleri son bir defa sildikten sonra masaları iki kez silen Saniye abla fazlalık olmasın diye servis vakti gelene kadar dışarı çıkartılır.Damla oldukça soğuk ama stresiydi ve gurmenin her şeyi  beğenmesi için biraz klimayı açar.

Sultan İdris ustaya verdiği tarifteki özel menüyü yaptırırken İdris usta o bakmadığı zamanlarda yemekteki tuhaf malzemeleri çıkartıp insanların yiyeceği şeyleri pişiriyordu.Sultan'ın yemek tarifleri doğru dürüst bir bilgi vermediğinden küçük hanımın istediği yemekleri kendi bildiği yollarla yaparak insanların restorandaki yemeklerden zehirlenmesini engelliyordu.Idris Usta yemekleri fırına verince Sultan'ın istediği özel pencereleri almak için çıkar.Idris usta pecetelerdeki o süsler için sipariş olduğunu ve gereksiz masraf olduğunu biliyordu ama emir büyük yerdendi.

Sultan ile Damla mola odasında gurme gelene kadar tatlı ve kahve keyfi yaparken hayaller kurup duruyorlardı.Eğer ünlü bir mekan olurlarsa önce arabalarını değiştirip sonra da büyük bir ev alacaklardı.Hatta buranın başına profesonel birini geçirip İdris Usta ve Saniye ablayı kovup dışarıda bolca gezebilirlerdi.Onlar pembe hayalleri için birçok şeyi gözden geçirmeye ve çıkarmaya hazırdılar.Gerçi plansız hareket etmeleri onlara pahalıya ppatlayacaktı.

Damla:Sence bu yaz Bodruma gideriz değil mi?

Sultan:Sadece Bodruma değil tüm ülkedeki yaz mekanlarına gideriz.Hatta yurt dışına bile çıkarız.

Damla:Bu harika olur.Şu sersem girmeyi bir karalayalım o zaman buraya uzman birilerini geçirip şu köylü sersemleride tekmeyi basarız.

Sultan:Bence de.Yabanci birilerini tutalım.Öyle daha profesonel...

Kızlar kendi aralarında sohbet ederken dışarıdan insanlar “Yangın var!!!”diye bagiriyorlardı.Kızlar pencereden onları uyaran insanlardan restoranın yandığını öğrenirler ve büyük paniğe kapılırlar.Restoranda yangın alarmı sistemi yoktu ve dumanlar etrafa yayılmaya başlar.

Kızlar odadan çıkmaya çalışırlar ama kapı üzerlerine kilitlenmişti.Kapıyi açmaya çalışan Sultan kapıyı açamıyordu ve dumandan başı dönmeye başladı.Damla camdan bağırıp yardım istemeye çalışıyordu ama mutfak mola odasına çok yakındı ve alevler odanın önünden içeriye girmeye başlayınca kızlar korkuyla ağlamaya başlarlar.Ikiside dumanın etkisiyle alevlerin arasında bayılırlar ve alevlerin şiddetiyle oradan bir daha asla canlı çıkamadılar...

Saniye abla itfaiyeye haber vermişti ama ne yazık ki vaktinde gelememişlerdi.Etraftaki dumanları kontrol altına almaya çalışırken sağlık görevlileri tarafından kızların yanmış ve kanlar içinde olan cansız bedenleri çıkartılır.Herkes o panik havasıyla korkuya kapılmıştı.

Sanem o gün gözyaşlarıyla olayları haberler için çekmişti.O kadar üzülmüştü ki böyle bir duruma.Feci bir korku kaplamıştı bedenini.Yaptigi haberle o akşam tüm ülke olanlardan haberdar olmuştu.

Üstelik bu durumun bir kaza olmadığı düşünülmekteydi. Çünkü o gün İdris usta ve Saniye abla karakolda ifade verirken bu olayların bir kaza süsü verilen bir cinayet olduğu düşünülüyordu.

İlk olarak İdris ustanın verdiği ifadede fırının derecesini 30 dk 150 dereceye ayarlamıştı ama incelemede fırın saati 2 saat ve maksimum derecede ayarlanmış ve doğal gaz olanlarida açık bırakılmıştı.Firinların üzerine özellikle ateşin yayılması için benzin dökülmüştü ve bunun plânlanan bir cinayet olduğu kesindi.Incelemede kızları odaya kilitleyen anahtarda parmak izi bulunamaz ama anahtarın üzerinde kırmızı mürekkep ile anahtarlık kısmına 4/D yazılı ve “!!!”işaretleri vardı.Polis kızların sınıfına tehditte bulunan o katılın bu cinayeti yaptığını düşünmekteydi ama o kadar profesonel bir katildı ki sanki oradan bir insan dahi geçmemişti.

İdris usta ve Saniye ablanın o saatlerde restoranda olmaması resmen büyük şanstı.Ifadelerinden suçsuz oldukları anlaşıldiklarinda serbest bırakıldılar.Ama patronları çok zalim olsalarda ıkiside onlar için çok ağladılar.Resmen büyük bir vahşetin sorumlusu büyük merak ve cinayet konusuydu.

Komiser Hüseyin'inde başında olduğu bu olayda bir sürü koruma talebi almıştı.Onların peşinde olan katili yakaladığında büyük bir terfi alacağını bildiğinden dostlarını korumak yerine kendi kariyeri için bu olayda yer almak istemişti.Eşi ve kendisine birşey olmaz diye düşünmekteydi.Alacağı terfinin hiesitlyla gece gündüz çalışıyordu ama kendi çıkarlarından dolayı olaydaki en önemli detayları kaçırmaktaydı.Ve bu da Katıl ANNA’NIN işine yariyordu ve şimdiden yeni kurbanlarını seçmişti.

Sanem ve Afet  Sanem'in evinde bir hafta sonu akşamı birlikte bir sinema gecesi yapmaya karar vermişlerdi.Sanem Afetle böyle güzel planlar yapmaya  bayılıyordu ve o akşam iki iyi dost harika bir akşam geçirirler.Üstelik birlikte zaman geçirmemeli çok uzun zaman olmuştu ve Afet ile vakit geçirmek harikadir çünkü mutlaka bir sürü sürpriz hazırlamış olur.

Sanem Afetin bu olaylardan sonra çok fazla strese girdiğini ve dostları için yaş tuttuğunu görünce sıkıntılarından uzaklaşması için bu geceyi planlamıştı  Başta yalnız kalmak ve yaş tutmak istemişti ama Sanem'in ısrarları sonucu eğlenceli sinema gecesini onaylamak zorunda kalır.Afet hiç değilse Sanem'in hatrına kabul etmişti ve cidden kendine gelmesini sağlamıştı.

Sanem:Sence korku filmi mı yoksa komedi mi izlemek istersin?

Afet:Bence komedi olsun.Uzunca süre korkuya doydum.Sen ne istersin?

Sanem:Aslında haklisin.En iyisi komedi.Kanatsız Kuşlara ne dersin?

Afet:Fevkalade olur.Ben yiyecekleri hazırlayayım.

Sanem:Zahmet etmeseydim?

Afet:Hiç olur mu?O kadar plan yapmışsın.Cok güzel yiyecekler hazırladım.Hepsi de Safiye anneciğimin onayını almış onaylı menülerdir.

Sanem:Alemsin valla Afet.Cidden harikasın!

Afet:O senin harika oluşun canımın içi.

Eskidende kötü zamanlar geçirdiklerinde sinema gecesi yaparak kafalarını dağitip rahatlarlardı. Bu yüzden en iyi arkadaşının üzülmesine izin vermeyerek onu mutlu tutmak istiyordu.Ayrica arkadaşının yalnız bırakmayarak katilden korumaya çalışıyordu.Ikiside gülerek yüzlerindeki cilt maskeleri ve pijamalarla eğlenceli bir film eşliğinde Afet’’in muhteşem pastasindan yerken tüm korkuları uzaklaşıp gitmişti.Ve tehlikeler geçmiş gibi görünüyordu.Şimdilik tabi çünkü bu sadece bir cinayet serisinin başlangıcıydı.

SON DERSHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin