26/seumulyeoseot/ni jyu roku

422 56 19
                                    

Perpustakaan

"Kau panggil aku ke Gem?" Soal y/n sebaik saja melangkah masuk ke dalam perpustakaan.

"Oh? Haah, aku nak minta tolong kau sikit. Kau tak kesah kan?" Kata Gempa.

"Tak kot, tolong apa?" Jawab y/n.

"Tolong aku susun buku baru ni kat sana, kita buat sama-sama." Kata Gempa.

"Asal aku? Aku bukan pengawas."

"Aik? Tadi kata tak kesah?"

"Eh tak aku gurau je... Heheh..." Kata y/n tersengih kerang busuk.

****

Mereka mula menyusun dengan suasana senyap tapi apa pun Gempa gembira sebab dapat bersendirian dengan y/n dan mengambil kesempatan untuk melihat wajah putih gebu y/n hingga tidak perasan muka sendiri sudah merah dan senyum-senyum malu. Y/n yang perasan berasa hairan dengan Gempa.

"Kau kenapa? Sengih-sengih macam tu seram lak aku." Soal y/n.

"Ha? Tak aku... Aku just... Happy bila dapat berdua dengan kau." Kata Gempa senyum pada y/n.

Y/n memandang Gempa dengan kening sebelah naik setinggi-tinggi menara Eiffel.

"Kau mungkin rasa aku pelik kan hari ni, aku tak tahu la. Aku cuma nak luangkan masa dengan lebih banyak lagi kalau boleh hari-hari aku nak macam ni." Kata Gempa dengan senyum lebar.

"Hisshh jangan lah senyum macam tu... Kau tu dah la hensem gugup iman aku." Bisik hati y/n perlahan-lahan menarik mata tidak memandang Gempa.

"Kau tau tak Gem, masa aku kat sekolah lama aku kan. Kebanyakan lelaki tak pernah layan aku macam ni." Kata y/n ungkap kisah lama.

"Maksud kau?" Kata Gempa berhenti gerakan tangan lepas dengar kata-kata y/n.

"Tak ada la... Bukan kau dengan kembar kau je yang layan aku macam ni ada lagi la budak-budak laki yang baik dengan aku." Y/n berhenti menyusun. "Maksud aku tu... Kat sekolah lama aku budak laki pun jarang la sembang dengan aku kalau nak sembang pon diorang minta pinjam pemadam je lepas tu patahkan pemadam aku tu kuanghajar betul."

"Hahaha... Jadi kau nak cakap yang kau dah lama sekolah kat situ tapi tak ada seorang lelaki pun yang rapat dengan kau macam tu?" Kata Gempa ketawa kecil.

"Bukan aku nak diorang rapat dengan aku tapi apa yang aku tengah tekan sekarang ni... Diorang sombong siak! Pernah sekali tu aku kena palau dengan diorang macam babi sakit hati aku." Kata y/n jeling mata sakit hati.

"Hahaha... Jangan la cakap macam tu. Diorang cuma tak cukup baik untuk kau." Kata Gempa.

"Maksud kau diorang ada buat jahat dengan aku la macam tu?"

"Adoiii kau ni, maksud aku tu diorang tak cukup... Apa orang kata... Layak... Untuk kau... Sebab kau terlalu special untuk orang macam diorang." Kata Gempa sambil tersenyum.

"Ciessh ayat romantis apa yang kau bagi ni huh! Tengah bodek eh." Kata y/n.

"Mana ada... Aku cakap betul la takkan nak tipu pula." Jawab Gempa.

"So kau nak cakap aku orang special di dalam hidup kau macam tu?"

"Humm tak. Lebih daripada tu." Kata Gempa geleng kepala manja.

"Lebih daripada tu macam mana?"

"Adalah... Hanya Allah yang maha esa je tahu mhaha..." Kata Gempa dan kembali berkerja.

Private School [SU]Where stories live. Discover now