Di rumah
Y/n merebahkan badannya ke atas katil tanpa menyalin baju sekolah. Tidak sampai 5 minit dia baring tiba-tiba loceng rumahnya berbunyi yang membuatnya merunggus(?) kuat macam budak malas pergi sekolah.
"Adoiii siapa pula yang datang ni!!!! Malasnya turun!!!!" Kata y/n lalu bangun dan turun ke bawah.
Dia pergi ke luar dan membuka pagar. Mata dia terkejut bila lihat Blaze di depan rumahnya dengan senyuman lebar bersama sejambak bunga mawar merah.
"Nah! Untuk kau." Kata Blaze beri bunga ke y/n.
"Pahal ni? Hari ni hari Valentine ke?" Kata y/n mengambil bunga tersebut sambil lihat kiri kanan takut-takut kalau nanti ada mak cik bawang berdekatan.
"Tak ada apa. Weh jom dating!" Kata Blaze dengan muka tak malu.
"Hah?! Kau dah kenapa! Tak ada angin tak ada ribut datang bagi bunga lepas tu ajak pergi dating pula?" Kata y/n hairan dengan Blaze hari ni.
"Haaiih... Penat la aku macam ni. Okay aku tang ni memang nak ajak kau dating. Tengok aku balik rumah tadi terus mandi tau, kau jangan risau gosok gigi pun aku tak lupa! Nah HAAAA!!!" Kata Blaze menghembus pada y/n.
"Heih!! Eyy!! Aku kang!" Kata y/n dengan tangan siap sedia untuk singgah ke muka Blaze.
Blaze juga bersiap sedia mempertahankan mukanya yang baru saja memakai skincare dan di bantu oleh pakar jaga muka flawless iaitu Solar. Dia makin sebab nak dating dengan y/n.
"Betul la. Perempuan kan tak suka lelaki busuk." Kata Blaze lembut.
Y/n hanya mendiamkan diri sambil membelek bunga di tangan nya.
"Lagi satu kau tak payah guna duit kau." Kata Blaze.
"Kenapa?"
"Sebab aku ada nih!" Kata Blaze lalu menunjukkan black card.
Y/n bergasp dengan mata terbeliak melihat kad itu. "Sugardaddy!! Eh tak- mana kau dapat dowh!" Kata y/n.
"Aku punya la. Tapi aku akan guna masa nak keluar jalan-jalan or beli something je sebab kad ni Gempa yang pegang." Kata Blaze.
"Kau je yang dia pegang?"
"Oh tak kitaorang semua punya kad la dia pegang." Kata Blaze.
"Gempa sugardaddy siak."
"Kata nya kalau kitaorang yang pegang nanti boros takpun cuai hilangkan." Kata Blaze lagi.
"Humm aku boleh nampak tu."
"Tunggu apa lagi? Pergi la mandi pakai cantik-cantik untuk aku." Kata Blaze halau y/n masuk dalam.
"Hish dia ni!" Kata y/n memusingkan badannya lalu senyum melihat bunga dan masuk ke dalam.
****
Blaze dan y/n dating dari mall menonton wayang, shopping something, makan dan terus ke festival funfair yang ada di bandar besar. Mereka mengunjungi Ferris wheel, rides cup, bumper cars dan macam-macam lagi.
AAAAAAAAAAAAHHHHHH
Mata y/n terbeliak bila nampak roller coaster dia memandang Blaze dengan muka ingin mencuba menaiki nya tapi muka Blaze memucat bila lihat roller coaster itu berputar-putar.
"Errggghh kita main rollerblade jelah y/n." Pelawa Blaze ketakutan.
"Ala... Kejap lagi la itu kita main last sekali la... Jom la main ni dulu eh!" Minta y/n dengan manja.
YOU ARE READING
Private School [SU]
Fanfic(ELEMENTALS X READER) Apa perasaan kau bila dapat masuk private school? Padahal gaji mak ayah kau tak ada la sebesar gaji kerja kerajaan cuma sekadar cukup makan kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. And then bila dah masuk kau jadi bahan...