Selamlar! Bugün kısa bir ara bölümle geldim. Bu bölüm, 9. Bölüm'de Suna'nın anlattığı zaman yolculuğu çeşitlerini daha detaylı inceleyeceğiz. Bunu da Gordon Smith'in belgesi aracılığıyla gerçekleştireceğiz.
Oylamayı ve düşüncelerinizi, eleştirilerinizi yorum olarak bırakmayı unutmayın<3
Keyifli okumalar dilerim^^
🧬
(Ateş'in MS 2010 yılında yaptığı zaman yolculuğundan aylar sonra Merkez'in alt grubu S11'deki Gordon Smith tarafından yazılan belgeden kesit)
Ateş 8306 isimli denek üzerinde yapılan testler sonucu belli bulgulara ulaşıldı. Bu bulgular hem ZY (Zaman Yönetim) Geni hakkında daha detaylı bilgilere ulaşmamız, hem de tüm dünyayı değiştirecek büyük planı netleştirmemiz açısından devrim niteliğinde olacaktır. Aşağıda bahsi geçen bulguların hiçbiri kanıtsız değildir, her birinin delilleri ilgili metnin ekinde bulunmaktadır.
Öncelikle Zamanı Yönetim kavramını anlamak için bu kavramı üçe ayırmak en doğrusu olacaktır. Bu üç alt başlık da bizim için çok önemlidir fakat en önemlisi okuyunca anlayacağınız üzere ikinci alt başlıktır. İsterseniz bulguları daha net anlamamızı sağlayacak alt başlıklara geçelim.
ZAMAN YÖNETİM
1- Kişisel Zaman Yolculuğu
ZY Geni'ne sahip bir Zaman Yöneticisi'nin hayat çizgisi üzerinde geleceğe veya geçmişe yolculuk etmesini kapsar.
a) Geleceğe Yolculuk
Zaman Yöneticisi'nin geleceğe yolculuk etmesi en temel yetenektir. Kendi hayatının zaman çizgisi üzerinde bir atlama gerçekleştirir ve böylece kendi geleceğine yolculuk eder. Bulgular, bunu yapabilmesinin kendi geleceğini tahmin etmesi ve bunu zihinsel olarak gerçek kılması gerektiğini kanıtlıyor. Yani Zaman Yöneticisi, geleceğe yolculuk etmek istediği andan sonrasını tahmin etmeli ve bunu hayal ederek gerçek kılmalıdır. Böylece çok uzun bir atlama gerçekleştiremez, en fazla birkaç saat sonrasına yolculuk edebilir.
Ayrıca Zaman Yöneticisi atladığı zaman diliminde yaşananları hatırlayamaz. Hatırlamadığı anda zamanda yolculuk yapmayan, kendi hayatının normal çizgisinde ilerleyen kendisine "kopya" adını veriyoruz. Kopyalar, Zaman Yöneticisi'nin normal olan versiyonudur ve daha detaylı araştırması belgenin devamında bulunur. (Bknz. Sayfa 4)
b) Geçmişe Yolculuk (Paralel Evrenler Arası Yolculuk)
Hepimizin belli bir hayat çizgisi vardır. Yaşadığımız tüm olaylar bir kitap gibi o çizgide işlenir ve bir yerde sonlanır. Her birimiz doğduğumuz andan öldüğümüz ana kadar olan bu çizgide ilerleriz. Oysa bahsi geçen Zamanı Yönetim Geni'ne sahip olan Zaman Yöneticisi denekler bu çizgiyi bozabilme gücüne sahiplerdir.
Her birimiz hayatımız boyunca hatalar yaparız. Hatta öyle hatalar vardır ki, "Keşke geçmişe gidebilsem de o hatamı düzeltsem." deriz fakat bunun imkansız olduğunu biliriz. Oysa bu, bahsi geçen Zaman Yönetim Geni'ne sahip denekler için imkansız değildir. Onlar hayatlarında yaptıkları hataları değiştirebilecek güce sahiptir. Önceden yaşadıkları bir olaya -olayın üstünden geçen zaman arttıkça bu zorlaşır ve en sonunda yapılamaz hale gelir- tekrar dönebilir ve verdikleri ilk kararın farklısını seçerek geleceği değiştirebilirler.
Bu olayı Paralel Evrenler Teorisi ile açıklamak pekala mümkündür. Deneklerin geçmişteki seçimlerini değiştirip geleceklerini de o seçenek doğrultusunda devam ettirmeleri aslında bir paralel evrenler arası yolculuktur. İlk seçimlerini yaptıkları evrenden diğer seçeneğin doğurduğu evrene yolculuk ederler. Bu, ilkinden çok daha zordur ve çok büyük bir motivasyon gerektirir.
Tahminimize göre bunu sürekli yapmak mümkün değildir. Zaman Yöneticisi hayatı boyunca yalnızca birkaç kez bunu deneyimleyebilir. Bu olayın büyük etkileri ve zararları vardır.
2- Mekansal Zaman Yolculuğu/Yönetimi
Belki de Merkez'in en çok işine yarayacak olan alt başlık budur çünkü Mekansal Zaman Yolculuğu sayesinde çok büyük bir hayal gerçeğe dönüşebilir. Zaman Yöneticisi eğer yeterince gelişirse belli bir bölgenin zamanıyla oynayabilir. Yani belli bir bölgeyi geçmişe yolculuk ettirerek küresel zaman çizgisinin bozulmasına sebep olabilir. Böylece tüm dünya tek bir zamana sahip olmaz. Eğer bahsi geçen Zaman Yöneticisi yeterince güçlenirse tüm dünyada birden fazla zamana sahip bölgeler bulunabilir.
Bu Mekansal Zaman Yolculuğu sadece geçmiş için geçerlidir. Bir mekanı geleceğe yolculuk ettirmek yaşanan tüm olayların tahmini imkansız olduğundan mümkün değildir.
3- Mekansal Zaman Yolculuğu Yapılan Bölge Aracılığıyla Geçmişi Değiştirmek
Kişisel Zaman Yolculuğu'nda bahsi geçen geçmişteki kararları önleyerek geleceği değiştirme konusu burada da karşımıza çıkmaktadır. Bu konu üzerinde yapılan araştırmalar sonucunda bunun mümkün olduğu fakat çok tehlikeli olduğu tespit edilmiştir. Şayet geçmişte yapılacak en ufak değişiklik bile gelecek için bir kâbusa ve bilinmezliğe dönüşebilir. Üstelik mekansal yolculuğu herkese açık kılmak tamiri olmayan korkunç hatalar yapılmasına yol açar ve bu, büyük bir kıyameti tetikler.
Diğer yandan bu yöntemle geçmişte yapılan değişiklikler çok daha kolaydır. Kişisel Zaman Yolcuğu'nda olduğu gibi büyük bir motivasyon gerektirmez ve sadece Zaman Yöneticisi'ne has değildir. Yani o mekandaki herkesin geleceği değiştirme gücü vardır. Bu yüzden oldukça tehlikeli bir durumdur.
🧬
Umarım zaman yolculuğu konusunda tam oturmayan kısımlar için faydalı bir bölüm olmuştur. Peki Zaman Yönetim Çeşitleri hakkında ne düşünüyorsunuz?
En ilginizi çeken hangisi oldu?
Sizce bu özellikleri Merkez nasıl kullandı?
Hikayenin nasıl bu noktaya geldiğini yakında daha detaylı öğreneceğiz. O zamana kadar bazı şeyler gizemini koruyacak.
Oylamayı ve düşüncelerinizi eleştirilerinizi yorum olarak bırakmayı unutmayın^^
10. Bölüm'de görüşmek üzere...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
2494 (Zaman Yöneticisi 2)
Science FictionWattys 2020 Kazananı Zaman Yöneticisi serisinin ikinci kitabıdır. İlk kitabın devamı olduğu için önce "2512" adlı kitabın okunması önerilir. [TAMAMLANDI] - Zaman Yöneticisi Serisi - 2. Kitap İşte savaş başlıyor. Ruhu, zihni, hisleri, yalanlar, gerçe...