Deel 90

1.1K 32 1
                                    

'Fuck' zegt Reede zachtjes. 'Zijn jullie hier al lang?' vraagt hij vervolgens.

'We zitten hier al bijna een kwartier, je bent laat Reede' zegt zijn vader op strengere toon dan hoe hij tegen mij praatte.

'Ja. Dat merk ik ook, ik was nogal druk aan het werk aangezien er ineens een dood nerveuze Michael voor me stond te stotteren over een dubbele boeking. Zou je er nou aan kapot gaan als je die jongen een beetje uitlegt hoe hij een probleem kan oplossen pa....'

Jace wuift met zijn hand Reede's opmerking weg.

'Ga zitten jongen, pak koffie en laten we even gaan lunchen'

Reede zucht en loopt naar het apparaat. Daarna komt hij naast me zitten. Ik voel dat hij naar me kijkt om mijn blik te peilen maar ik probeer niks prijs te geven.

'Pak maar iets te eten hoor Jess' zegt Jace tegen me.

'Dus jullie hebben elkaar al ontmoet' zegt Reede.

...Ja duh...

'Jace stond al op me te wachten bij de balie.' bijt ik hem toe.

Ik merk dat meneer Kingston een grijns op zijn gezicht krijg. Reede bijt op zijn lip en kijkt een beetje gefrustreerd.

'Jess kwam al wat vroeger binnen wandelen. Dus heb ik haar gelijk mee naar boven genomen' zegt meneer Kingston tegen Reede.

'En je kon niet vragen aan de balie of iemand me even kon bellen op dat moment?' vraagt Reede duidelijk geïrriteerd.

'Dan was de dubbele boeking niet opgelost' zegt zijn vader serieus.

'Je had me ook kunnen bellen toen je aankwam' zegt hij zachtjes tegen mij. Ik weet dat zijn vader hem wel kon horen.

'Je kan toch zelf wel klokkijken' zeg ik boos tegen hem.

'Dus, Jess. Hoe heb je de samenwerking met mijn zoon ervaren?' vraagt zijn vader.

Waarom krijg ik niet gewoon antwoorden op mijn vragen? Nu ben ik zelf geïrriteerd.

'Hij was in het begin nogal een eikel. Het duurde even voordat hij normaal deed' zeg ik als ik achterover leun in mijn stoel.

Reede kijkt verbaasd maar onderdrukt ook een lach. Zijn vader doet hetzelfde. Als ze zo in dezelfde kamer zitten lijken ze wel echt op elkaar.

'Maar Reede heeft mijn werk laten zien?' vraag ik direct aan Jace.

'Welke stukken?' vraag ik om een specifieker antwoord te krijgen.

'Hij heeft me vier werken laten zien. En daar waren ons team en ik al zo van onder de indruk dat we graag met je in gesprek wilde gaan' zegt Jace.

'Dat is eigenlijk wel grappig' zeg ik koeltjes.

Jace kijkt me vragend aan.

'Aangezien Reede me verteld heeft dat u me graag wilde ontmoeten omdat hij over me verteld had. Ik snap het wel hoor' nu richt ik me tot Reede. 'Je hebt niet gelogen. Je hebt het gewoon heel mooi verdraaid.'

'Jess...laat het me uitleggen' zegt Reede als hij me pijnlijk aan kijkt.

'Wat mis ik hier?' vraagt Jace aan mij.

'Dit is de reden waarom je me gelijk moest bellen als ze hier was pa...' zegt Reede.

'Pap, ik wil je voorstellen aan mijn vriendin....Jess'

'Aaah...zo zit het dus. Ik had al verwacht dat je niet alleen maar zakelijke interesses zou hebben in haar toen ik haar de lobby binnen zag komen' zegt Jace.

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu