F L A S H B A C K | 1 | Čarovné šachy

53 5 0
                                    

Regulus Arcturus Black by bol v tej chvíli kdekoľvek inde ako na hodine transfigurácie. McGonagallová bola tomu predmetu tak priveľmi oddaná, že vedela o jednom čare hovoriť aj hodiny, a to tak oduševnene, že by sa jej nevyrovnala ani Hoochová počas metlobalového turnaja medzi Slizolinom a Chrabromilom. V ten deň sa snažila študentov šiesteho ročníka naučiť premenu šachovej figúrky z pešiaka na kráľovnú. Regulus mal šport v obľube, dalo by sa povedať, že viac ako v obľube, ale šachy? Tie sa dali ťažko považovať za šport, neboli viazané fyzickou námahou, len intelektom a vlastnou bystrosťou, ktorá bola bez výdrže v športe takmer zbytočná.

Rhiannon Silveringová by s ním v ten moment ale nesúhlasila a Regulus to dobre vedel. Ren bola vždy iná - zatiaľ čo on sa vrhal po zlatej strele a brázdil oblohu, ona sedela na tribúne, listovala v učebnici herbológie a premáhala svoj strach z výšok a lietania všeobecne. Keď Minerva ohlásila tému dnešnej hodiny, určite musela byť nadšená. V čarodejných šachoch vynikala, to je pravda, nepotrebovala podvádzať. Istému mladému Blackovi by však jedna či dve výhry oproti Bystrohlavčanke nejedenkrát pohladili už i tak prerastené slizolinské ego.

,,Otvorte si učebnice na strane dvestopäťdesiatšesť, študenti. Dnešná hodina transfigurácie bude náročná, no nie nemožná. Očakávam preto od vás ako najpokročilejších študentov školy bezchybnú spoluprácu." McGonagallová sa postavila pred katedru učebne a veľkým oblúkom naznačila trajektóriu prútika, ktorá bola základom k úspešnému vykonaniu kúzla. Regulus jej výkladu venoval len toľko času, koľko bolo nevyhnutne treba. On sám bol veľmi bystrý a šikovný, a keď pochopil bezchybnú techniku Minervy McGonagallovej, poľahky ju vedel napodobniť. Koniec koncov, čary bez nutnosti vyslovenia čarovnej formulky mu šli najlepšie - bez ohľadu na náročnosť. Napriek tomu...

,,Pani profesorka, smiem sa spýtať," jeho dlaň vystrelila dohora, pomaly, no o nič menej pohotovo. Minerva McGonagallová si mladého Blacka prekvapivo premerala. Bystrí študenti sa na jej hodinách nezvykli veľmi hlásiť. ,,Ten pohyb prútikom - je to viac švihnutie alebo bodnutie? Nie som si totiž istý, či to robím správne. Možno, keby mi to nejaký šikovný študent lepšie priblížil... Napríklad taká slečna Silveringová, to by bolo skvelé."

Zopár Slizolinčanov sa zachechtalo, zopár Bystrohlavčaniek od neho otrávene odtiahlo svoj pohľad, zopár Chrabromilčanov prevrátilo oči stĺpkom a zopár Bifľomorčaniek sa zapýrilo. Minerva McGonagallová sa však veľavýznamne pousmiala a pohľadom skočila z Regulusa na Rhiannon a zasa späť. S rukami zopnutými pred sebou sa z hlboka nadýchla a počastovala dvojicu sediacu polovicu učebne od seba šibalským úsmevom. ,,Ale iste, že by mohla, pán Black," nadhodila Minerva s ľadovo pokojným hlasom. ,,Dajte mi vedieť, keď vás slečna Silveringová doučí. Po škole sa stretneme pri hre šachu a tam mi budete môcť potvrdiť vaše vedomosti."

V Regulovom úškrne sa zalesklo šibalstvo. Na jednu stranu, áno, bude po škole, no na tú druhú... Každá minúta v prítomnosti toho bystrého dievčaťa bola jeho osobným drobným nekonečnom. ,,Tak sa teda uvidíme po škole, pani profesorka."

"

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.
Throughout Slytherin Pride [HP FF]Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz