Peluh di dahi sudah seperti kolah.tangan menggeletar,ingin mencampurkan dua bahan kimia.berhati-hati,supaya tidak ada perkara yang Tak diingini berlaku.setelah bahan Kimia tersebut bercampur,dengan penuh teliti,suatu bahan yang bertanda DANGEROUS dicampurkan dengan jumlah yang sedikit iaitu setitis sahaja.
"Ah siap pun.",keluhnya lega.dia menyimpan eksperimennya di dalam bekas dan tempat tersembunyi agar tidak dijumpai sesiapa.benda itu sangat penting bagi author supaya dapat tamatkan buku ni dengan secepat mungkin.
Nanami pantas mengelak apabila sesuatu datang menikamnya.and dang.
Insan yang menyerangnya itu adalah Ishida Yuusei.nanami terpaku.macam mana Dia masuk?
"Hai nanami.ingat aku lagi?",tanyanya sambil tersenyum kecil.
"Siapa je Tak ingat orang yang mengangguk eksperimen aku?!tumpahkan penawar yang aku buat?sampai author pun kena sambung menulis sebab hati busuk kau tu?",ujar nanami geram.wajahnya merah menahan marah.bila-bila masa boleh meletus.
Kedengaran tawa kecil terlepas dari mulut Ishida.
"Nanami..kau memang lurus.",ujar Ishida lantas senyumannya bertukar sayu.sayu bagai daun layu.
Nanami tidak menunggu lama lalu menyerang balas Ishida.Ishida mengelak pantas.dan dia berjaya melarikan diri.
Dia terfikir,kenapa Ishida ingin membunuhnya?Nanami memicit kepala.sakit kepala hadap situasi belit Macam ni.
Bersama karasuno family~
Daichi dan suga sedang membersihkan anak-anak gagak.dah busyuk kena la mandi .dalam beberapa minit kemudian, akhirnya selesai sudah operasi mewangikan budak-budak.
"Wooopss!!",ujar suga ketika menyarungkan baju pada hinata.hinata menepuk tangan suka.alah comel.kageyama mula jeles sebab mama kesayangan dia kena amik.kageyama menolak hinata lalu menentang tangan sugawara dan meletakkan tangan sugawara ke atas kepalanya.pipi di kembungkan dan matanya sedikit berair.
"Alololo jeles ye?meh dukung meh!",pujuk sugawara sambil tergelak kecil melihat kageyama yang terlebih manja itu.hinata yang baru nak start menangis Terus diam bila kena sumbat botol susu.
"Suga!daichi!",panggil seseorang dari tingkat bawah.
Sugawara dan daichi Terus turun,meninggalkan budak-budak kecil itu sebentar.
"Nanami.kenapa?",tanya daichi apabila menyedari yang memanggil mereka itu adalah nanami.
"Aku dah siapkan penawar.sebolehnya secepat mungkin Kita berikan pada mereka sebab musuh aku sedang memerhati.",terang nanami.sugawara dan daichi menghela nafas lega.
' mesti aku Akan rindu baby blueberry yang manja dengan aku ni. ',getus hati sugawara seraya itu tersenyum nipis.
"Malam ni lah nanami.lagi cepat lagi bagus kan?",ujar daichi.nanami mengangguk kecil.
"EEEEEEEEHHHHHHHHHHHHHH?!!",jerit para jejaka yang mencuri dengar itu.sungguh mereka taknak berpisah dengan baby baby kecik karasuno.
"Alaaa cepatnya!!",protes oikawa,gedik.uhm.yeah.gedik.yang lain hanya mengangguk setuju dengan kata-kata oikawa.
"Dah terlalu lama mereka jadi budak kecik.dah tiba masanya mereka kembali kepada asal.",sampuk nanako yang baru sahaja tiba.
"Jadi,dalam masa yang singkat ni,pergilah Luang kan Masa dengan mereka.",ujar nanami,lantas itu bergerak ke dapur untuk mengambil air.haus tekak oi.
Para jejaka idaman dunia itu tercengang.sedih pun ada.dah Tak dapat nak usik kageyama sampai nangis.dah Tak boleh nak tengok hinata dan tsukishima bergaduh.tak boleh dah nak tengok kageyama dengan Yamaguchi mempertahankan adik kesayangan mereka.hm.sedih.sedih sangat.
Dan mereka semua cuba memanfaatkan Masa yang ada sebelum semua kembali seperti sedia kala.
TBC
Dah sedia nak ucap bye bye Kat
Baby tangerine?
Baby blueberry?
Baby dinosaur?
Baby cookies?
Baby bald and baby thunder?
Ke Tak sedia lagi.
Peduli hapa aku korang sedia ke Tak sedia.yang penting hadap jugak perpisahan ni.
Sekian author kejam.
Happy reading guys.
YOU ARE READING
KARASUNO FAMILY
Fiksi Penggemarkisah ini bermula setelah team bola tampar karasuno high school ditimpa satu masalah yang agak besar.terdapat sekumpulan orang pelik sedang menghendap team bola tampar sedang berlatih.dan mereka telah melakukan sesuatu yang berada di luar jangkaan m...