Selamların en güzeli ile...
Peçe;erken yaşlarda veya diğer bir deyişle ergenlik (11-25 yaş arası) çağında kolaylıkla kabullenilen , şiar haline getirilen bir "şey" iken, beraberinde getirdiği zorluk ve meşakkatler sebebiyle çoğu zaman içi boşaltılan, anlam zemini kaydırılan ve mecrasından saptırılan bir " şey" haline gelmiştir.
Peçeli olmaya karar vermek;bir iman halidir, bir coşkuya kapılmak, bir sevdaya tutulmaktır...
Fakat hemen ardından sabır ve sebat imtihanları gelir ... İman sorularla, coşku hayatla,sevda da gerçekçilik ve realiteyle karşı karşıya kalır...
Onun için peçe yapıp da sonradan vazgeçenlerin sayısı , inanın peçe yapmaya devam edenlerin sayısından sayısından çok fazladır.
Şu halde peçe nedir? Neden yapılır ? Ne amaçlanır? Bu sorulara yanıt bulmalıyız:1-Neden peçe ?
Kişinin erken/ ergen yaşlarında kendisini tanıması, reflekslerini, yönelişlerini ,bunların heves veya kalıcılık orantısını bilmesi çok zordur.Büyük bir coşkuyla bana peçe yapacaklarını müjdeleyen sevgili kardeşlerim, bu haberin beni sevindirmesinden çok düşündürmesine mutlaka şaşırmışlar, kendilerince pek anlam verememişler ve belki beni suçlamışlardır.Fakat maalesef İslam yolculuğunun daha başında olan ve çoşkuyla erken kararlara atılan pek çok kardeşimiz , bırakın peçeyi, bugün başörtüsünü zor taşır duruma gelmişlerdir...
Peki erken / ergen yaş grupları neden peçe yaparlar ?
a-İslam'la henüz yeni tanışmıştır ve hidayetine vesile gördüğü ablalar "peçeli" ablalardır.Gençler bu yaşlarda iç dünyasından çok dış görünüş ve tarzı taklit eder, modellerler...Bir ergenin giyim-kuşam tarzından ilgi alanını tahmin etmek hiç de zor olmayacaktır.b-Yeni bir arkadaş veya arkadaş grubu edinmiştir.Yeni bir eğitim kurumuna , kurs, cemaat veya derneğe katılmıştır.
Girdiği çevre tarafından kabul görmek ve "onlardan" olmak için peçe yapmıştır.c-Aile - eş baskısı sebebiyle yapmıştır.Ki ben böyle birini hiç duymadım.Başörtüsü konusunda baskı yapan aileler mutlaka vardır e olacaktır. Fakat peçe baskı kaldırmayacak kadar "aykırı" (!) bir şeydir, diye düşünüyorum...
d-Konuyu araştırmış , istişare etmiş, sebeb- sonuçlarını tahlil etmiş ve "teslimiyet-rıza-sabır" üçgeninde işe niyet etmiştir.
İşte biz, sağlıklı çıkış noktası olarak bunu kabul ediyoruz.2-Peçenin anlamı / fıkhı öğrenilmiş midir?
Devamı gelicek inşaAllah selam ve dua ile...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Peçe Risalesi
Non-FictionO; en yüce ahlaka sahip olmak için didinmektedir..Edebi ve İffetiyle , hayası ve mahcubiyetiyle eşsizdir.. Ummu reyhane'nin kaleminden peçe risalesi...