Keesokannya, Fatin pergi ke bilik abang Aidil. Fatin melihat abang Aidil sedang tidur dengan biliknya yang bersepah dengan kertas kertas. Fatin mengemas bilik abang Aidil dan membiarkan abangnya tidur. Cikgu shakiram ternampak Fatin keluar dari bilik abang Aidil terus memanggilnya.
"Sayang buat apa dalam bilik Aidil? ". Tanya cikgu shakiram.
" Ingat nak mintak tolong abang Aidil belikan tiket untuk live show esok. Kawan ada mintak. Tapi masuk masuk je tengok abang tidur". Kata Fatin.
"So, esok sayang balik malam lah? Tak pe nanti abang beli kan tiket tu. Untuk Nasha, wan dengan Pian kan". Kata cikgu shakiram.
" Betul Kee?? Okey okey. Beliau cepat tau, nanti tiket habis". Kata Fatin.
Fatin terus turun ke bawah dengan gembira. Cikgu shakiram tersenyum Fatin gembira. Cikgu shakiram terus mencari tiket di online dan membelinya.
Petang esoknya, Fatin menunggu kawan kawan nya untuk memberikan tiket. Fatin menunggu mereka sangat lama. Cikgu shakiram nampak Fatin sedang menunggu di pintu belakang studio.
"Sayang pergi lah siap siap. Nanti abang bagi diaorang tiket ni". Kata cikgu shakiram.
" Abang pun masuk jugak kee?". Tanya Fatin.
"Haah, dah masuk sana pergi siap siap". Kata cikgu shakiram.
Fatin memberi tiket kepada cikgu shakiram dan masuk untuk bersiap siap untuk show. Tak lama kemudian, kawan kawan Fatin datang dan berjumpa dengan Cikgu shakiram. Mereka nampak cikgu shakiram terus mereka menjadi kekok. Mereka masuk ke dalam bersama sama walaupun kekok. Mereka duduk sebaris dengan dengan para trainer yang sudah tersingkir. Nasha ialah orang paling Happy ketika itu kerana duduk sebaris dengan mereka. Sementara itu, di belakang pentas Fatin dan para cikgu duduk di bilik monitor untuk melihat persembahan mereka. Fatin berborak Borak dengan dengan cikgu sebelum persembahan bermula.
" Fatin, you must very tired lately right? ". Tanya Lia Kim.
" Yes, but it's okey because my brothers always take care of me". Kata fatin.
"Aidil kata minggu depan Fatin ada exam kan? Tak pe kalau ada show macam ni". Kata Mummy mas Idayu.
Tak lama kemudian show di mulakan dengan intro MC. Selepas itu tontonan video pada cikgu mengajar para trainer. Cikgu Shakira yang sedang menonton itu, tahu yang Fatin sangat serius terhadap kerjanya dan buat yang terbaik.
Habis show, kawan kawan Fatin balik dahulu kerana sudah larut malam. Cikgu shakiram menunggu Fatin di dalam kereta . Dalam perjalanan pulang, Fatin terlelap kerana terlalu penat. Cikgu shakiram membawa kereta dengan perlahan supaya Fatin tidak terjaga. Sampai di rumah, Fatin masih tidur dan tidak sedar. Cikgu shakiram tidam mahu mengejut Fatin dan menunggu sehingga Fatin bangun. Tak lama kemudian, Fatin terbangun dan melihat mereka sudah sampai di rumah.
" Dah sampai? Kenapa tak kejut? ". Tanya Fatin.
" Tak sanggup nak kejut sayang. Sayangkan penat, setakat tunggu setengah jam je". Kata cikgu
Mereka terus masuk ke rumah. Nama pun budak 16 tahun, Fatin hanya baling begnya ke sofa dan naik ke atas dan membiarkan barangnya bersepah. Cikgu shakiram mengutip satu satu barang Fatin dan bawa masuk ke bilik. Fatin terbaring ke atas
Katil. Cikgu shakiram memberi tuala kepada Fatin dan menyuruhnya untuk mandi sebelum tidur."Sayang pergi mane dulu. Nanti abang kemaskan baju dengan sayang". Kata cikgu shakiram.
" Kenapa abang layan orang macam budak kecil. Kelakar lah". Kata Fatin.