Three

83 5 2
                                    

"IU, kita tak boleh kiss, saya dah ada isteri." Dia hadang mulut dia guna tapak tangannya.

"Awak ni! Ni kan kahwin aturan, awak bukan suka dia pun. Awak kena lah kiss orang yang suka awak. Entah dia suka awak ke tak." Katanya terdesak. Sudah kali ke-3 boyfriend nya itu halang dia. Dia nak kiss seperti dahulu.

"Tapi saya kena hormat, cuba awak bayangkan apa dia rasa bila tahu suami dia kiss orang lain?"

IU pandang dia dengan wajah tak puas hati. Tapi, walau apa pun, dia masih sukakan namja depan nya itu. Jadi dia tak sampai hati nak marah lebih².

"Please, just one last kiss." IU merayu. Dia pengang pipi dia.

"One last kiss."

Dia terus cantumkan bibirnya dengan bibir IU. Mereka kiss seperti tiada hari esok sebab tahu yang mereka takkan kiss dah lepasni.

Air mata IU sedikit berkaca. Sejak perempuan tu datang, hubungan dia dengan boyfriendnya berubah. Dia tak sweet macam dulu dah.

Dia terus lepaskan dia. "How? Feeling better?" In Yeop tanya. IU angguk.

"So much better." Dia buka tangan dia dan peluk In Yeop. "Saya masih boleh peluk awak kan?" Tanyanya dan In Yeop angguk.

"Ofcourse darling, awak boleh peluk saya."

∆€|∆

" sapa yang jaring bola paling sikit belanja makan" Kata Hyo Seop.

Yoo Jung angguk.

Diorang berdua tekan butang tu dalam waktu yang sama. Dan game pun bermula.

" Yah Hyo Seop, tak payah hebat sangat, aku taknak belanja makan."

Hyo Seop lambatkan campak bola dan tengok Yoo Jung yang bersungguh-sungguh. Dia tersenyum.

Dia tahu dia dah berjanji nak move on, lagi² bila tahu yang crush dia itu sudah berkahwin. Tapi Yoo Jung ada aura yang masih buat dia tertarik dengan dia. Tipulah kalau dia kata dia tak cemburu dengan suami dia.

Masa habis. Yoo Jung tengok Hyo Seop punya jaringan. " Yeah aku menang! Kau belanja makan."

Hyo Seop campak bola terakhir dia tangannya. Dia lap ke seluarnya. " So, kau nak makan pe?"

" Steak! Yeahh!!" Dia terus melompat kegirangan ke restoran steak berdekatan.

Hyo Seop ketawa tengok telatah dia. Habis lah duit dia jawabnya.

∆|€∆

Knock!

Pintu dibuka dan terpapar lah susuk tubuh seorang wanita berusia.

" Omma!" Dia sapa ommanya itu.

" Min kyu! Ah omma rindu kamu!" Dia peluk anak sulungnya itu.

" Min kyu pun rindu omma. So omma how? Sihat? Appa mana? Dongsaeng kesayangan Min kyu mana?"

"Aduh banyaknya soalan, ha masuk dulu. Nanti omma panggil kan dongsaeng kau tu. Appa kerja."

" Eh appa dah ada kerja baru ke? Kenapa tak bagitahu Min kyu, Min kyu balik sebab risau ni. Baru je nak bagi duit sikit." Kata Min kyu dan letak begnya tepi pintu rumah.

"Laa, kalau omma bagitahu ni tak balik lah?" Tanya omma.

"Eh manada omma, just takpayah lah Min kyu bawak duit banyak², boleh je simpan kat bank."

Ommanya ketawa. " Haih, yelah."

Omma terus berlalu pergi untuk panggil nak bongsunya. Min kyu renung sekeliling rumah.

Takde apa² yang berubah dari hari dia pergi ke luar negara. Dia renung keluar tingkap ke rumah jirannya. Uu, agaknya childhood dia ada lagi tak?

"Hyung!"

Adik bongsunya terus lari dengan girangnya ke arah Min kyu.

" So how, Min Seo rindu hyung?"

"Ofcourse, pergi luar negara bukan nak ajak aku." Dia pout.

Min kyu gelak. "Buat pe ajak kau."

Watak baru ! Yeahh !! 🎊🎊

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Watak baru ! Yeahh !! 🎊🎊

WEDDING •HWANG IN YEOP•Where stories live. Discover now