'Het is nog niet eens middag en het is al zó warm' zegt Denise. 'Hoe warm is het wel niet?'
Ik kijk even op mijn telefoon. 'Ow jezus, het is gewoon nu al 32 graden' zeg ik tegen haar.
'Jezus, om dood te gaan' reageert Denise.
'Ik denk dat ik straks een ijskoffie neem' zeg ik tegen haar.
'Ik doe met je mee'
We nemen de bus naar de stad en tien minuten later zijn we er al.
'Oeehhh kunnen we hier even gaan kijken?' vraagt Denise.
Ik moet lachen. Dit doet ze altijd. 'Ja is goed, we hebben toch nog anderhalf uur' zeg ik tegen haar.
Ze klapt in haar handen. Ik ben al een hele tijd niet meer in deze winkel geweest en ik was vergeten hoe groot het was. Een uur en tien minuten later komen we eruit met allebei twee volle tassen. Ik was van plan om eigenlijk niks te kopen maar zo gaat het altijd als ik met Denise ben. Ik heb twee bikini's, een badpak waarvan ik zeker weet dat Reede het leuk zal vinden. Twee jurkjes, een nieuwe korte broek en een aantal hemdjes. Ook heb ik nog twee paar schoenen waarvan Denise zei dat ik ze echt moest kopen. Het zijn allebei open schoenen met hoge hakken waarvan ik nog niet zeker weet of ik er goed op kan lopen. Denise zei dat ik dat er maar voor over moest hebben. Natuurlijk heb ik me laten overhalen door haar.
'Laten we naar het koffietentje gaan voordat we nog meer kopen' lach ik voordat we naar buiten gaan.
'Wacht wacht!' roept Denise dan naar me. Ze trekt me weg bij de uitgang en duwt me richting de etalage. Ze wijst en ik zie gelijk wat ze bedoelt. Ik had gedacht dat ze een grapje maakte maar Reede en Callum lopen toch echt naast elkaar door de stad. Reede draag en korte spijkerbroek en een zwart shirt wat los over zijn lichaam heen valt. Het staat hem veel te goed...en ik ben niet de enige die dat ziet. Het is dan een los t-shirt maar je kan duidelijk aan zijn armen zien hoeveel hij traint. We zien een groep meiden die letterlijk hun nek omdraaien om ze te zien langs lopen. Jezus, hoezo thirsty.
'Dus jij ziet dat ook' zegt Denise ook duidelijk geïrriteerd.
'Ja' is mijn enige antwoord.
'Waarom moest Callum nou weer dat strakke witte t'shirt aan doen....' kermt Denise.
Allebei die gasten zien er te lekker uit dan dat goed is voor ze... Ik blame andere meiden niet hoor dat ze naar hun kijken. Dat zou ik zelf ook doen.
'Als ze er maar van af blijven' zeg ik.
Juist als ik dat zeg lopen er twee meiden uit het groepje naar ze toe.
'Oh my god, echt Jess...hou me tegen want ik wil ze gewoon aanvallen'
'Zullen we anders gewoon nu de uitgang uitglippen. Dan zien ze ons in ieder geval niet' stel ik voor.
'Ik ben te nieuwsgierig naar wat er gaat gebeuren' zegt Denise.
De twee meiden zijn wel leuk, maar ze zijn duidelijk jonger dan Denise en ik. Ik heb Reede nog nooit zien reageren op een ander meisje dus ik ben stiekem ook wel benieuwd hoe ze zich zouden gedragen in zo'n situatie. Ik weet alleen maar hoe hij deed met Dina en daar wil ik liever niet aan terug denken.
'Heeeeey' roepen de meisjes enthousiast. Ik voel een steek van jaloezie door me heen gaan als ik zie hoe ze naar Reede kijken. Callum zegt hoi terug, volgens mij uit beleefdheid en Reede negeert ze compleet. Mijn hart maakt een sprongetje als ik aan zijn blik zie dat de meisjes hem irriteren. De meisjes giechelen.
'Oh ik kan er echt niet tegen, ik vind ze zo irritant' zegt Denise.
'Ik ook' zeg ik tegen haar.
JE LEEST
Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO Serie
RomanceJess is 20 jaar. Ze zit nu in haar derde hbo-jaar. Haar (ex) vriend Dylan heeft haar een jaar geleden gedumpt. Sinds die tijd heeft ze het gevoel dat ze iets mist. Nu leert ze op het hbo tijdens een AMX week Reede kennen. Ze voelt zich gelijk tot he...