456. Ders :
23. Cüz, 38. Sûre, 456. Sayfa
Sâd Sûresi
62-83. Âyet-i Kerîm'eler.بِسْــــــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمـٰـنِ الرَّحِيــــــمِ
62
وَقَالُوا مَا لَنَا لَا نَرَى رِجَالًا كُنَّا نَعُدُّهُم مِّنَ الْأَشْرَارِ
"Ve dediler: Dünyada kendilerini kötü saydığımız adamları acaba neden göremiyoruz?"Bunu söyleyen, küfrün önderleridir. Dünyada iken kendilerini seviyesiz gördükleri ve dalga geçtikleri fakir Müslümanları cehennemde göremeyince böyle söylemişlerdir.
63
أَتَّخَذْنَاهُمْ سِخْرِيًّا
"Onlarla dalga geçerdik!"أَمْ زَاغَتْ عَنْهُمُ الْأَبْصَارُ
"Yoksa gözden mi kayboldular?"Sanki şöyle demişlerdir: Onlar burada değiller mi, yoksa gözlerimiz onları görmedi mi?"
Ayette, küfrün liderlerinin gariban Müslümanları seviyesiz görmeleri ve onlarla dalga geçmelerinin, basar ve basiretlerinin azlığı sebebiyle kendi düşkünlüklerinden olduğuna bir delâlet vardır.
64
إِنَّ ذَلِكَ لَحَقٌّ
"Şüphesiz bu, kesin bir gerçektir."Hikâyelerini anlattığımız kimselerin bu hâli, gerçeğin ta kendisidir, mutlaka bundan konuşulması gerekir.
Sonra da bundan muradın ne olduğunu şöyle açıkladı:
تَخَاصُمُ أَهْلِ النَّارِ
"Cehennem ehlinin birbirleriyle çekişmesi."65
قُلْ إِنَّمَا أَنَا مُنذِرٌ
"De ki: Ben ancak bir uyarıcıyım."Ey Peygamber! De ki: Ben ancak Allahın azabıyla uyaran biriyim.
وَمَا مِنْ إِلَهٍ إِلَّا اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ
"Vahid - Kahhar olan Allah'tan başka hiçbir ilâh yoktur."O Vâhid'dir, zâtında ortağı ve kesreti (çokluğu) kabul etmez.
Kahhar'dır, kahrını dilediği her şeyi yapmaya kâdirdir.
66
رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا الْعَزِيزُ الْغَفَّارُ
"O, göklerin, yerin ve ikisi arasındakilerin Rabbidir. Azîz- Ğaffar'dır."O, Azîz'dir, cezalandırdığında asla mağlup olmaz.
Ğaffar'dır, yani affedicidir, dilediğinin dilediği günahını bağışlar.
Bu vasıfları ifadede,
-Hem tevhidin anlatılması,
-Hem tevhid ehline vaat, hem de müşriklere tehdit vardır.
İki ayette geçen dört ilâhî isimden (Vahid, Kahhar, Azîz ve Ğaffar) üçünün ilâhî cezayı hatırlatan isimler olması, konunun özellikle müşrikleri uyarmak sadedinde olmasındandır.
67
قُلْ هُوَ نَبَأٌ عَظِيمٌ
"De ki: O, çok büyük bir haberdir."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
✔️3- Kur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz 📚
EspiritualKur'ân-ı Kerîm / Meâl / Tefsîr Okuyoruz📚 devamıdır. Kapak Tasarımı : @Fatel16_13 kardeşimize aittir