22.

174 6 0
                                    

Narcissu jsme hledali po celém domě. Když už jsme ji našli. Stála na chodbě celá uplakaná. Draco neváhal a okamžitě svou matku pevně objal. ,,Co se děje?" Řekl tiše a podíval se do jejich červených očí. Však Narcissa jen mávla rukou. ,,Co potřebujete?" Usmála se a pohled přemístila na mě. ,,Mami, ty jsi znala Rose? Matku Betty?" Začal Draco. ,,Jistě že. Proč?" Podala jsem ji krabičku s dopisy. Narcissa se nervózně podívala na jeden dopis. Když zjistila od koho a pro koho je, její pohled zvážněl a s nejistotou vzhlédla ke mě. ,,Chceš vědět víc, že?" Vydechla. Já jen zakroutila hlavou na souhlas. ,,Pojďte. Půjdeme si sednout do velké místnosti." Pronesla Narcissa a rozešla se. Já s Dracem jsem ji následovali.

Narcissa usedla na černou koženou pohovku a odložila dopisy na malý stolek. ,,Co vlastně víš?" Začala se vyptávat. ,,No jen to, co se psalo v dopisech. Co jsem pochopila, tak měla máma románek se Snapem. Ale co mě zaujalo a zaskočilo je tento dopis." Podala jsem Narciss dopis, který byl nedopsaný a měl by směřovat k tomu, že jsem Snapeova dcera. Narciss jen povzdechla a pohlédla na mě. ,,Dobrá." zadívala se do země.

,,Byl chladný deštivý večer, a před naším domem se objevilo malé promoklé děvče. Náš otec s váháním pustil děvče do domu. Dívenka o sobě prozradila, že se jmenuje Rose a je z blízkého sirotčince. Však náš dům mohli vidět jen kouzelníci. Proto otec usoudil, že dívenka bude zrodu kouzelníků. Dívka však plakala, že zpět do sirotčince se vrátit nechce. Otec rozhodl, že dívenku zařadí do naší rodiny. Tedy do rodu Blacků. Rose se stala naší nevlastní sestrou." Začal vyprávět minulost mé matky Narciss. ,,Takže nejsme s Betty příbuzní...?" Vyptával se Draco. ,,Ne. Pokrevně rozhodne ne." Usmála se na Draca Narcissa. Bylo vidět a i slyšet, jak si s úlevou oddechl.

,,S Rose jsme se hodně sblížili. Tedy hlavně já. Bellatrix byla spíše ta šílená. A Andromeda žila ve svém životě..." Na chvíli se odmlčela. ,,Vyrůstala s námi. A naši rodiče ji vychovávali jako svou vlastní dceru." Usmála se, když si vzpomněla a minulost. ,,Když jsme nastoupili na školu. Naše cesty se lehce rozdělili. Mě Moudrý klobouk přiřadil do Zmijozelu a Rose do Mrzimoru. Stále jsme se ale vídali. Ať už po škole nebo i během školy. Jenomže na školu Čar a kouzel v Bradavicích nastoupil i Severus. On však byl už jako malý zamilován do Lily..." znovu se odmlčela a zahleděla se mi do očí. ,,Lily?" Zeptala jsem se nejistě. ,,Ano. Lily Evans...Potter." Vydechla Narciss. ,,Takže on byl zamilovaný do Harryho matky." Narcissa však jen přikývla a pokračovala dál. ,,Však i jejich cesta se rozešla. Severus šel stejně jako já do Zmijozelu a Lily do Nebelvír. Seznámila se s údajným Jamesem Potterem a se Severusem se přestala postupně vídat." Smutně se usmála. ,,Začala jsem se s ním bavit více a i mé sestry. Rose se však postupně do Severuse zamilovala. Severus, ale stále z celého srdce miloval Lily. Však kousek lásky daroval i Rose." Zhluboka jsem vydechla a upřeně jsem hleděla do země. ,,Jsi si jistá, že chceš vědět více?" Ptala se ustaraná Narciss. Já jen kýval na souhlas a dál ji začala poslouchat. ,,Když jsme vyšli školu, Lily si vzala Jamese a Severus se z toho zhroutil. Jelikož se víc než moc sblížil s Rose. Byl u nás neustále. Rose ho jako jediná dokázala uklidnit. Její vlídná slova dokázala uklidnit kohokoli. Po letech kdy se zdálo, že je vše v pořádku se Severus dozvěděl, že Lily čeká dítě. Znovu se dostal do stavu, který dokázala jen Rose rozehnat. Však jejich vztah se natolik prohloubil, až počali dítě..." já se slzami v očích jsem nemohla uvěřit, co právě Narcissa řekla. Chytla mě za ruku a pokračovala. ,,Však náhodou Severus slyšel věštbu, kterou pronesla profesorka Trelawneyová. Tu ale určitě znáš." Usmála se Narciss a otřela mi slzu z tváře. Já jen přikývla. ,,Nebyl ohrožený jen Harry, ale i jeho milovaná Lily. V tu dobu Severus zmizel. Nikdo nevěděl kde je. On však usilovně prosil Pána Zla, aby Lily ušetřil od smrti. Když se mu nevedlo, šel za Brumbálem, aby Lily ochránil. Však věřil špatnému člověku a viděl svou velkou lásku mrtvou. Ale jen ten jediný človíček přežil a Pán Zla silně zeslábl. Rose ale nevěděla co dělat. Nechtěla, aby její dítě vyrůstalo bez otce. Tehdy se okolo naší rodiny motál jistý mladík. Jmenoval se Jacob Parker. S Rose se začal bavit už o něco dříve před Severusem, ale udělala osudový úkol. Vzala si ho a řekla mu, že s ním čeká dítě. Ona a já jsme však věděli, že to malé stvoření je Severuse. Jacob splnil Rose její přání a odstěhovali se na kraj lesa do malého domku. Když se narodila krásná holčička, která dostala jméno Betty, všem Rose říkala, že se narodila předčasně. Jen já a porodní sestra jsme věděli, že se holčička narodila v termínu." Draco mi omotal ruce okolo mých ramen a dal mi malou pusu do vlasů. ,,Po roce zmizení Severuse se objevil v našem domě. Tehdy tam byla Rose, Jacob i malá Betty. I já s Luciusem jsme měli děťátko." V ten moment se podívala na Draca a sladce se na něj usmála. I mě to donutilo k širokému úsměvu. ,,Když viděl svou druhou lásku s dítětem a mužem. Znovu se ztratil. Rose nevěděla, co dělat. Hrozně moc mu chtěla říci, že ta krásná holčička je jeho dcera, ale zároveň nechtěla ranit Jacoba. Když se Severus dozvěděl, že má přijít o život i Rose, byl ve velkém zoufalství. Nechtěl ztratit i ji. Jednu lásku už ztratil, tu druhou nechtěl dát. Přemlouval Pána Zla. Ten však nepovolil. My jsme se se sestrou přidali na stranu temna. Andromeda se vdala a zmizela. A pak tu byla Rose, která odmítala se přidat. Ale věděl příliš moc o temnotě Pána Zla, stejně i Jacob. Rose se Severusovi nepovedlo zachránit, ale tu malou holčičku ano. Pán Zla povolil a slíbil, že nevinnému deťátku se nic nestane, ale pod podmínkou, že o jeho milosti se nikdo nedozví a bude se říkat, že děvče přežilo smrt. Přemlouvala jsem Rose, aby to Severusovi řekla, aby napsala dopis kde by mu vše vysvětlí. Jak vidíš, nedopsala. Onen úkol měla provést Bellatrix. Ona však nechtěla. Měla svou sestru stejně ráda jako mě. Byli jsme rodina. Pod kletbou Imperius zabila Rose i Jacoba. Poté ji chytili a zavřeli do Azkabanu. Severus se znovu zhroutil a zůstal pod dohledem v Bradavicích. Té malé holčičky se ujala babička. Babička od otce. Ona však tušila, že děvče není jejího syna. Proto se k tobě chovala a chová tak protivně. Brumbál jí slíbil, že když dívenku vychová, dostane odměnu. Nikdo však neví, co babička dostala."

Dokončila s výdechem Narcissa. ,,Jsi mu neuvěřitelně podobná." Usmála se a pohladila mě po černých vlasech. ,,Takže je to pravda." Vydechla jsem. Narciss jen kýval hlavou. ,,Nesmí se to dozvědět. Máma ten dopis taky nedokončila. Nechtěla to. A nikdo jiný se to dozvědět taky nesmí." Se vzlykáním jsem pronesla. ,,Tvá matka si u mě nechala nějaké věci. Chceš je?" S klidem se zeptala Narcissa. Já na ni vzhlédla a přikývla. V ten moment se zvedla a odešla.

Po chvíli se vrátila s věcmi v rukou. ,,Nechtěla, aby to Jacob našel. Proto si to schovala u mě." Usmála se a podala mi věci.

Najednou začali hodiny dobíjet pozdní večer. Narcissa se se strachem v očích podíval na hodiny, a pak na Draca. ,,Draco odveď Betty do pokoje a pak se vrať." Křečovitě se usmála. Draco mi pomohl vstát a doprovodil mě do pokoje.

,,Slib mi, že nebudeš teď vycházet. Počkáš až se vrátím." Prosebně na mě hleděl. Mně nic jiného nezbývalo než přikývnout.
———————

Když už jsem v pokoji byla sama, začala jsem si prohlížet věci, které mi Narcissa dala.
Byla tam černá košile. Asi jsem věděla čí je. Nějaké fotografie Snapea a mámi, řetízek s přívěskem ve tvaru zakrouceného hada s bílými zářivými kamínky ve formě očí a deník.
Mamin deník.

💚V Zajetí Lásky💛Kde žijí příběhy. Začni objevovat