Deel 101

1.1K 33 10
                                    

Na het eten vind ik het moeilijk om afscheid te nemen van Reede. Ik wil eigenlijk bij hem blijven omdat we vandaag voor het eerst hebben verteld wat we echt voor elkaar voelen. Maar ik moet ook even nadenken over het voorstel van Jace.

Lara heeft aangeboden om ons op te komen halen. Reede loopt met me mee naar buiten.

'Nou als jullie allemaal naar buiten lopen dan kom ik ook mee uitzwaaien hoor' zegt Jack.

Lara heeft een rode cabrio. Wow.. dat had ik niet verwacht. Ze heeft het dak naar beneden omdat het nog zulk lekker weer is vandaag. Ik zag die auto wel eens op de parkeerplaats staan en toen vroeg ik me af van wie die zou zijn. Het ziet er niet uit als een goedkope auto. 'Klaar voor?' vraagt ze Als Reede en Callum onze spullen in de achterbak hebben gelegd.

'Ja, klein momentje' zegt Denise en dan loopt ze naar Callum om hem te zoenen. Ik doe hetzelfde bij Reede.

'Gezellig hè al die kleffe zooi' horen we Jack zeggen tegen Lara.

'Ik vind het eigenlijk wel schattig' zegt Lara feller dan ik gewend ben van haar.

'Laat me raden, jij bent Lara' zegt Jack.

'Ja' antwoord ze snel. 'Over jou heb ik niet gehoord...dus wie ben jij?' vraagt ze dan.

'Hmh, pittig..' zegt Jack zachtjes. 'Ik ben Jack, zonnestraaltje' zegt hij dan.

Denise red Lara uit de situatie door alvast in de auto te gaan zitten en te zeggen: 'Jack, af.'

'Pff' reageert hij.

'Ga maar terug naar je mand' lacht Denise. Lara lacht hardop mee om haar opmerking

'Pas maar op dame' zegt hij tegen Lara.

'Hé, ik zei niks hoor' zegt ze.

Lara lijkt ineens een stuk minder verlegen. Ik ben benieuwd waar dat vandaan komt.

'Nou, tot snel in ieder geval schat' zegt Jack dan tegen Lara.

'Ik denk het niet' reageert ze. 'Schat' voegt ze nog nadrukkelijk toe.

Reede en ik lachen om haar reactie. Ze kan Jack in ieder geval goed op zijn plaats zetten.

Ik geef Reede nog snel een kus. Ne als ik weg wil stappen houd hij me nog even vast en fluistert in mijn oor: 'Ik hou van je'

'Ik ook van jou' zeg ik en dan kust hij me nog een keer.

'Jaja, nou die auto in voordat ik een teiltje nodig hebt' zegt Jack.

'Volgens mij komt er iemand tekort' hoor ik Lara tegen Denise zeggen

'En je bent welkom om daar iets aan te doen' zegt Jack.

'Haha, grapjas.' zegt Lara.

'Oh ik ben bloedserieus hoor schat.' zegt hij als hij haar aankijkt.

'Ik ook als ik zeg bedankt voor het aanbod, maar ik sla over' zegt ze fel terug.

Jack moet hardop lachen om haar reactie. Denise geeft haar een high-five. Ik stap ook in en dan rijden we weg terwijl we zwaaien naar de jongens.

'Wat een eikel, is die ene' zegt Lara als we thuis aankomen.

'Ja, hij hoort er bij dus we accepteren hem' lacht Denise. 'Volgende keer stellen we je voor aan Callum en Reede, die zijn wel aardig'

'Ja Reede heb ik volgens mij al een keer bij Jess voor de deur gezien'

'Ohja dat klopt' zeg ik.

'Ik beloof dat ze niet zo erg zijn als Jack' zegt Denise.

'Dan lijken ze me wel gezellig' lacht Lara naar ons.

We slapen met zijn alle bij mij thuis. Het voelt bijna vreemd om hier weer te zijn aangezien alles ineens zo anders is dan de laatste keer dat ik hier was. We leggen mijn matras op de grond voor de tv.

'Kut, hoe passen we nou met zijn drie hierop?' vraag ik.

'Anders pakken we mijn matras er toch bij? Dat is toch hiernaast' stelt lara voor. 'Ik heb ook een eenpersoonsmatras, daar slaapt m'n zusje soms op maar misschien is het chiller om er nog een grote naast te leggen.'

'Ja laten we de grote doen, lekker luxe' zegt Denise.

Het duurt even maar uiteindelijk hebben we nu twee tweepersoons matrassen bij mij voor de tv liggen. We moesten mijn kamer aardig verbouwen tot het zou passen, maar we liggen. We hebben de bank achter het eerste matras gezet zodat we een leuning hebben voor tijdens het filmkijken.

'Zullen we gewoon pyjama's aandoen. Dat is veel comfortabeler' stelt Denise voor.

'Top idee' zeg ik.

We trekken allemaal onze pyjama aan en maken popcorn klaar.

'Oeh zal ik anders even een snap groep aanmaken met Reede, Callum, Jack en ons drie.

'Moet Dylan daar dan ook niet bij?' vraagt Lara.

'Uhm, ik denk dat we daar beter een aparte voor aanmaken met ons drie en Dylan. Reede en Dylan...tolereren elkaar. Maar dat is het wel.'

'Ow zo' lacht Lara. Ze begrijpt het gelukkig.

'Moet Jack er trouwens in?' vraagt Lara.

'Oh god ja want anders gaat hij de hele tijd zeuren dat we hem buitensluiten' lacht Denise.

'Maar je moet hem gewoon negeren' zegt Denise tegen Lara.

'Oké dan' zegt ze lachend. 'Dat moet wel lukken.'

'Hoe moeten we de groep noemen?' vraag Denise.

'Uhhhhm... kut ik heb echt geen idee' zeg ik.

'Ik noem hem gewoon sexy chicks dan. Dan weten ze direct dat wij het zijn' zegt Denise blij.

'Vooruit dan maar' zeg ik tegen haar.

'Ik vind het een top naam'

'Zal ik de eerste foto sturen?' vraag ik.

'Ja, dan komen wij erbij zitten!' zegt Lara.

'Yess' zegt Denise.

We kruipen bij elkaar in de buurt en maken een selfie van ons en onze prachtige pyjama's.

We sturen de foto en wachten een reactie af, wat maar een paar seconden duurt.

Het is een foto van Reede en Callum, buiten bij de barbecue zijn ze marshmallows aan het roosteren. 'Ow damn' zegt de foto die van Reede komt.

We moeten giechelen om de reactie.

We zien ook een bericht van Jack: vijftig euro voor de volgende foto als er eentje een kledingstuk uit doet.

'Oh ik heb wel een idee' zegt Lara.

'Ohja?' vraag ik verbaasd.

Lara stuurt in de chat terug: DEAL

Ow shit zegt Jack terug met een vies kijkende smiley.

'Denise, doe is een sok uit' zegt Lara.

Fucking slim. Denise is de enige met sokken aan.

We sturen nog een selfie van ons drie. Lara stuurt er gelijk een tikkie achteraan voor vijftig euro.

Ja dag, er is geen kleding uit - reageert Jack.

Denise stuurt gelijk een foto van haar voeten, één met sok en één zonder. Met de tekst - echt wel, nu betalen jij.

'Zou hij dat echt doen?' lach ik als ik een wijntje voor ons open schroef.

'Aaahh!' roept Lara. 'Hij heeft het serieus overgemaakt' We barsten allemaal in lachen uit.

Voor deze ene keer, omdat het waarschijnlijk een ideetje was van die krullenbol - zegt Jack in de chat. 

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu