Deel 103

1K 36 1
                                    

Fuck fuck fuckkkkkk... Ik ben zo zenuwachtig. Ik kijk nog één keer in de spiegel en dan stap ik de deur uit. Ik draai mijn deur op slot en neem de lift naar beneden. Ik zie er netjes genoeg uit. Ik heb een rokje aan met een bloesje er boven en mijn haar zit in een staart. Ik voel me professioneel en ik ben hier klaar voor. Ik stap in de auto die op me wacht die me naar het Du Mont hotel brengt.

Binnen staat Jace al in de lobby te wachten. 'Mijn zoon heeft in ieder geval goede smaak' zegt Jace als ik binnen kom. Ik lach naar hem. 'Zullen we?' vraagt hij als hij gebaart naar de grote openstaande deuren waar een heerlijke geur vandaan komt. Ik knik naar hem en we lopen samen naar het restaurant.

Het eten hier is in ieder geval fantastisch. Ik was bang geweest dat er soms ongemakkelijke stiltes zouden zijn maar het is eigenlijk heel erg gezellig. Ik voel me op mijn gemak bij de man waar iedereen zich normaal gezien nerveus bij zou voelen. Ik zie heel veel van Reede in hem. Ik denk dat het daarom vertrouwd voelt. Jace heeft zeker een sterke persoonlijkheid maar hij heeft het ver weten te schoppen. Hij vertelt me hoe hij begonnen is met zijn eerste hotel. Hij heeft alles van de grond zelf opgebouwd. Ik kan niks anders dan bewondering hebben voor deze man. Ik weet niet waarom het niet altijd even goed gaat tussen hem en Reede, daar zal nog wel wat achter zitten maar voor nu lijkt het wel goed te gaan tussen hen. Tijdens het eten krijg ik de ruimte om al mijn vragen te stellen. Met elk antwoord wat hij geeft wordt ik alleen maar enthousiaster over deze mogelijkheid.

Jace besteld ook nog een dessert voor ons. Hij besteld Crème brûlée, en als er iets is waar ik gek op ben dan is dat het.

'Het eten is echt geweldig hier' zeg ik tegen Jace.

'Dat is nog een voordeel, als je hier werkt mag je hier één keer in de week kosteloos eten. Soms doen we dat met het hele team en anders kun je er ook twee opsparen en een keer met je partner gaan. Nu is dat in jouw geval sowieso niet nodig aangezien Reede hier ook werkt' knipoogt hij naar me.

'Ik denk dat ik mijn keuze wel gemaakt heb' zeg ik tegen Jace.

'Én?' vraagt hij.

'Ik zou graag het aanbod accepteren' zeg ik tevreden.

'Dat is fantastisch nieuws!' zegt hij blij. Hij schudt mijn hand. 'Ik denk dat we hier echt iets moois te pakken hebben'

'Dat hoop ik' zeg ik. 'Ik kan niet wachten om te beginnen' zeg ik blij.

'Fantastisch, als je morgen langs zou kunnen komen dan kan ik het contract klaar hebben. Als je dan met Reede komt kunnen we daarna een glaasje drinken op goed geluk'

'Dat lijkt me erg leuk' zeg ik blij.

'Ik moet zeggen, los van dit alles eventjes. Ik weet dat ik niet altijd de beste vader ben geweest. Met tijd zal je daar misschien wel wat over horen maar ik zie dat je mijn zoon gelukkig maakt. Ik heb me vaak zorgen om hem gemaakt, maar je laat hem stralen, echt waar'

'Ik ben blij om dat te horen. Hij heeft ook mijn hele wereld op zijn kop gezet' zeg ik.

'Ik zie dat jullie gelukkig zijn. Ik hoop dat ik stukje bij beetje Reede's vertrouwen terug kan winnen. Ik zou er graag weer als een echte vader voor hem kunnen zijn'

Ineens zie ik de sterke Jace voor mijn ogen veranderen in een kwetsbare vader.

'Ik denk dat hij tijd nodig heeft maar dat hij er uiteindelijk voor open zal staan' zeg ik eerlijk tegen hem. 'Als u hem de ruimte geeft die hij nodig heeft denk ik dat het wel goed kan komen'

'Dankjewel voor het advies Jess, dat stel ik echt op prijs'

We genieten nog van het dessert. 'Als het goed is begin je dan na je zomervakantie. Tussendoor mag je wel wat dagen langs komen om de plek alvast te leren kennen. Die zullen we gewoon uitbetalen. Je kan ook een keer met Reede meekomen om iedereen te leren kennen. Er is ook binnenkort een bedrijfsuitje en dan zou ik je alvast voorstellen aan je collega's van het design team die zo van je onder de indruk waren.'

'Ja geweldig. Dat klinkt erg leuk. En ik zal af en toe langskomen, dan zal ik even bellen van te voren' zeg ik.

'Ik ben echt heel blij en dankbaar dat je ons aanbod accepteert Jess. Welkom bij het team' zegt hij als hij met me meeloopt naar de lobby.

'Mijn ongeduldige zoon staat al op je te wachten' zegt Jace als hij Reede ziet staan bij de receptie. Ik lach om zijn opmerking.

'Dankjewel voor het eten' zeg ik.

'Ik zie je morgen om te tekenen. Neem Reede maar mee want die wilt ongetwijfeld het contract voor je doorlezen' zegt Jace als hij me de hand schudt. Dan loop ik richting Reede.

Gelijk als ik bij hem ben geeft hij me een kus. En daar houd het niet op want hij begint me gewoon midden in de lobby te zoenen. De jongen achter de receptie kijkt verbaasd naar ons.

'Kom, dan breng ik je naar huis' zegt Reede. Hij legt zijn hand op mijn rug en we lopen naar buiten.

Als we in de auto zitten zegt hij: 'Sorry, ik moest je zoenen. Die gast achter de receptie mag blij zijn dat ik hem niet ontsla voor de manier waarop hij naar je keek.'

'Aah, vandaar dus' zeg ik tegen Reede.

'Én omdat ik gewoon niet van je af kan blijven' zegt hij.

Hij start de auto en we rijden het parkeerterrein af. 'Én hoe ging het?' vraagt hij als we eenmaal op de weg zijn.

'Nou....' zeg ik om de spanning even vast te houden. 'Heb je het druk morgenmiddag?'

'Nee, voor jou maak ik altijd tijd vrij schatje' zegt hij dan.

'Oké want dan heb ik je nodig. Ik ga dan mijn contract tekenen en ik wil graag dat je het even voor me doorleest' zeg ik.

'Heb je het geaccepteerd?!?' vraagt hij zonder dat hij zijn enthousiasme probeert te verbergen.

'Ja' zeg ik nu ook blij.

'Geweldig schat, natuurlijk ga ik met je mee. Je gaat dit echt fantastisch doen.'

'Ja en het eten was erg gezellig. Ik begin gelijk na mijn zomervakantie en ik kan echt niet wachten'

'Hmmh, dan kan ik én tijdens de zomervakantie van je genieten én daarna op werk' zegt Reede met een grijns op zijn gezicht.

'Hé, ik moet wel als een echte pro overkomen hoor. Dus geen seks meer in de conference room....' zeg ik.

'Ik vind wel een andere kamer' zegt Reede tevreden. Ik weet toch dat ik daar geen verandering in kan brengen.

Als we bij mijn complex aankomen neem ik afscheid van Reede. Ik weet dat als ik hem mee neem naar boven dat we ons niet kunnen inhouden. Ook al moet ik hem echt overtuigen dat ik niet nog een dag school kan missen omdat ik het te laat maak. Hij laat me alleen gaan onder belofte dat ik morgen wel bij hem slaap.

Als ik thuis ben spring ik gelijk onder de douche en daarna duik ik mijn bed in. Ik ben nog super moe van gister. Ik bel nog even met Reede als hij thuis is. Ik zet tijdens het bellen alvast mijn wekker voor morgen. Uiteindelijk val ik tijdens het bellen in slaap.

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu