Deel 104: Het laatste hoofdstuk

1.4K 38 1
                                    

Ik word om acht uur wakker van mijn wekker. Ik voel me helemaal uitgerust. Ik heb zo lekker geslapen. Als ik op mijn telefoon kijk zie ik een berichtje van Reede.

(R) Volgens mij ben je in slaap gevallen hè schat.

(R) Je bent zeker weten in slaap gevallen

(R) Slaap lekker schoonheid. Ik zie je morgen. Ik hou van je

Ik krijg gelijk een grote glimlach op mijn gezicht als ik zijn berichtjes lees. Ik loop naar mijn koffieapparaat en zet 2 kopjes in een grote beker. Ik geniet van de geur zodra het apparaat begint te lopen. Ik pak mijn telefoon en stuur Reede een berichtje terug.

(J) Goeiemorgen :) ik hou ook van jou

Reede heeft pas om elf uur zijn eerste college vandaag dus hij zal nog wel slapen. Ik kom er niet precies uit met wat ik aan wil doen dus ik ga maar voor een korte broek met een gewoon zwart hemdje. Dat staat altijd wel prima. Het is toch echt te warm voor een lange broek maar ik wil niet weer een rokje dragen. Ik heb helemaal niks van ontbijt in huis omdat ik zoveel weg ben geweest de laatste tijd. Ik koop wel iets op school.

Ik maak me verder klaar en om kwart voor negen stap ik de deur uit. Dan ben ik waarschijnlijk net op tijd. Denise staat al te wachten bij de deur. 'Oeh nice, we hebben hetzelfde werkcollege' zegt ze als ze op onze roosters kijkt.

'Oeh gezellig' zeg ik blij.

'Ik ga vandaag tekenen trouwens.' zeg ik tegen haar. Ik was helemaal vergeten om het naar haar te appen.

'Oh My GOOOODDDD GEFELICITEERD' zegt ze super enthousiast.

'Dankjewel' zeg ik blij. Ze geeft me een knuffel en ze doet nog een klein vreugde dansje. Natuurlijk doe ik met haar mee.

De dag op school lijkt maar niet ten einde te komen. Het eerste werkcollege was wel leuk maar verder waren het vooral veel hoorcolleges. Eigenlijk heb ik de hele tijd met Denise achterin Netflix gekeken.

Ik heb met Reede afgesproken dat hij me gelijk na school ophaalt en dat we dan doorrijden naar Du Mont. Het is té bizar om te beseffen. Over twee en een halve maand hebben we zomervakantie en dan anderhalve maand later kan ik aan de slag gaan bij het hotel. Ik sta echt te springen maar ik zal nog even geduld moeten hebben. Over vier maanden ga ik dus echt aan de slag daar. Ik kan mijn enthousiasme bijna niet meer inhouden. Drie kwartier voordat mijn college klaar is krijg ik een appje van Reede dat hij klaar staat bij de parkeerplaats. Ik kijk naar Denise en ze ziet waarschijnlijk hoe enthousiast ik ben.

'Ga maar alvast, als er iemand vragen stelt cover ik wel voor je.' zegt ze.

'Dankjewel, je bent een held' zeg ik tegen haar.

'I know' zegt ze vrolijk.

Ik glip voorzichtig het lokaal uit zodat niemand het merkt. Zonder dat ik het door heb ren ik een beetje omdat ik zo graag naar Reede wil gaan. Ik heb hem gemist vandaag. Ik zie hem al tegen zijn auto staan. Hij grijnst gelijk naar me als ik hem zie. Als ik eindelijk bij hem ben zegt hij: 'Hoe doe je dat toch?'

'Wat?' vraag ik verbaasd

'Het maakt niet uit wat je draagt maar je ziet er altijd verrekte lekker uit' zegt hij dan. Hij trekt me tegen zich aan en zoent me. Ik sla m'n armen om hem heen en we blijven zoenen. Gewoon hier op de parkeerplaats. Hij tilt me zelfs op.

'Reede....iedereen ziet ons' fluister ik tegen hem.

'Nee joh, er is helemaal niemand hier. Iedereen zit nog zo braaf in de les, jij bent degene die stiekem veel te vroeg weg is geglipt. Zo vroeg hoeven we nog niet naar het hotel dus ik kan wel wat dingen bedenken om te doen in de tussentijd' zegt hij tegen me.

Vooroordeel - Deel 1 Passie op het HBO SerieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu