Proloq

15 6 0
                                    

Adrian Mikail melihat sekeliling bilik yang sesak dan terpaksa memaksa dirinya untuk tidak menguap. Dia tidak tahan menghadiri acara di mana semua orang minum terlalu banyak, ketawa terlalu kuat dan berusaha terlalu keras untuk saling mengesankan.

Adrian tahu dia adalah lelaki yang dianggap sebagai tangkapan sebenar. Hartawan, sebuah majalah bodoh telah menulis tentang bujangan yang paling layak dan meletakkan gambarnya sebagai nombor satu. Dia sangat marah dan berusaha mengeluarkan dirinya dari artikel itu tetapi pengacaranya telah membicarakan kebebasan bersuara. Sejak artikel itu, dia didekati oleh wanita yang lebih materialistik.

Majalah itu menyenaraikan kekayaan sama dengan Danish Amsyah. Mereka juga mengatakan bahawa dia tinggi, gelap dan tampan. Dia berdiri lebih dari enam kaki, dengan bahu dan otot lebar yang bergelombang di seluruh tubuhnya. Dia benci gim tetapi dia juga berlari setiap pagi dan kadang-kadang pada waktu malam. Dia mendapati pada usia muda berlari adalah bentuk yang baik untuk menghilangkan tekanannya.

Dia tahu cara kedua untuk menghilangkan tekanan adalah dengan membawa seorang wanita ke tempat tidur. Begitu dia selesai dengannya, dia pergi. Terdapat banyak wanita yang berusaha membuatnya tetap tinggal tetapi tidak ada yang menahan minatnya lebih lama daripada yang diperlukan untuk menyarungkan seluarnya.

Setelah hatinya hancur oleh Quinn Hazirah, dia tidak berminat dengan wanita lain. Dia tahu setelah dia membalas dendam, dia akan memikirkan untuk menetap.

Seorang wanita terengah-engah mengenakan minyak wangi yang terlalu banyak dan dia kembali menjadi kenyataan. Dia menghela nafas sambil mengambil segelas wain dari pelayan yang lewat.

....

Pesta-pesta ini adalah mengenai siapa yang paling banyak menawarkan. Wanita-wanita itu berkeliaran dan lelaki-lelaki itu memancing. Dia tidak berminat. Sekiranya dia mahukan seorang wanita, dia dapat memilikinya setiap saat. Dia tidak berminat dengan sosialiti dangkal, ingin menjadi sosialis.

Dia memerhatikan ketika beberapa wanita lewat, meneteskan berlian dan gaun yang seksi. Mereka berusaha menangkap matanya dan biasanya dia akan membuat hari mereka dengan menggoda sedikit, memberi mereka kesan mereka berpeluang tetapi hari ini bukan hari itu. Dia mengalami sakit kepala yang mengamuk dan dia kesal dia dipanggil.

"Itu dia, nak. Apa yang kamu lakukan bersembunyi di sudut? " Danny William
ayahnya, berjalan dan menyoalnya.

"Aku tertanya-tanya mengapa aku di sini ketika aku lebih suka pulang dengan scotch dan kaki saya naik," jawab Derek.

"Kamu di sini kerana kamu menerima permintaan dari ayah. Ayah ada beberapa perkara untuk dibincangkan dengan kamu nanti, ” Jawap Donny William dengan suara tidak masuk akal.

"Dan tidak sabar menunggu nanti?" Adrian Mikailmenyoal.

"Kamu ni cubalah bergaul dan santaj sekalai segala. Ni tak selalu sibuk menambahkan beberapa juta lagi ke dalam akaun bank kamu sehingga kamu tidak berhenti mencium bau bunga mawar, ”ayahnya menegurnya.

"Aku menjayakannya, aku berada di Milan minggu lalu."

"Kau berada di Milan untuk perniagaan, itu tidak masuk akal," Kata ayahnya kepadanya, sedikit kesal.

"Bagi aku, masa yang sesuai adalah mencampurkan perniagaan dengan senang hati," Kata Adrian Mikail epada ayahnya, sambil menggoyangkan alisnya. Kedua-dua lelaki itu santai."Serius, Ayah aku sakit kepala. Apa yang begitu penting sehingga tidak dapat menunggu sehingga pagi? " Adrian Mikail bertanya. Setelah dia memperoleh jutaan pertamanya, dia telah memindahkan ayahnya ke bandar dan ayahnya adalah Ketua Pegawai Kewangan syarikat besarnya. Ayahnya cemerlang dan telah membantu syarikat itu berkembang lebih jauh. Ayahnya mungkin mengalami beberapa kesukaran semasa Adriam Mika membesar tetapi dia sangat penting untuk menemani dia sekarang.

"Farah Husna ada di sini malam ini dan dia bercakap dengan beberapa orang, berusaha mendapatkan pelabur," Jawab Donny William kepadanya. 

Adrian Mikail berjaga-jaga seketika. Dia menggeledah bilik itu, melihat musuhnya. Dialah yang menjadikannya orang perniagaan tekak yang menjadi pilihannya.

"Ia sudah terlambat untuknya. Menjelang pagi esok syarikatnya akan menjadi milik saya, tidak kira apa yang dia cuba malam ini, ”Kata Adrian Mikail sambil mencibir.

~bersambung~



QOR: Quinn Adrian Slow UpdateWhere stories live. Discover now