Bab satu

13 6 0
                                    

Ketika Adrian Mikail memerhatikan Farah Husna, seorang wanita cantik mendekatinya, melangkah ke hujung jari kaki untuk menciumnya di pipi. Farah Husna bahkan tidak malu untuk berpaling dan mengenalinya, yang sepertinya tidak dia perhatikan. Lelaki itu tidak melihat apa-apa di sekelilingnya jika tidak ada tanda dolar di atasnya, bahkan anak perempuannya yang menakjubkan. Mata Adrian Mikail menyipit ke celah. Dia tidak melihat Quinn Hazirah selama sepuluh tahun dan tahun-tahun itu sangat baik baginya.

Pakaiannya berkulit ketat di bahagian atas, merosot rendah di bahagian depan dan belakang. Lengkungnya lebih jelas sekarang kerana badannya sudah matang. Dia memiliki rambut gelap dengan sulur melayang di wajahnya yang halus. Mata coklat gelapnya pernah terpesona kepadanya. Mereka mempunyai kualiti hipnotis, dengan kepolosan menipu mereka yang bersinar dan bulu mata tebal dan gelap mengelilingi mereka.

Dia marah kerana pengetatan di usus hanya melihatnya. Dia hampir menghancurkannya tetapi dia masih mahukannya. Dendamnya penuh termasuk dia, jadi dia akan membawanya di tempat tidurnya lagi dan kemudian dia akan meminta dia untuk tidak pergi.

"Aku kena pergi sekarang. Dia tidak akan membuat kemajuan pada malam ini dan esok adalah hari yang sibuk bagi aku. Aku menghargai kau menelefon, ” Kata Adrian Mikail. Dia kemudian berpaling dan berjalan keluar dari bilik, tanpa melihat ke belakangnya.

Quinn Hazirah melihat Adrian Mikail di seberang ruangan dan bahagian dalamnya terbakar. Dia menyipitkan matanya kerana marah pada lelaki itu ketika dia berjalan-jalan seperti dia memiliki tempat itu. Dia tahu sebelahnya yang lebih baik, tetapi lelaki itu sudah lama tiada. Dia mungkin tidak pernah benar-benar wujud di luar bayangannya.

Dia bukan anak lelaki yang telah mengambil keperawanannya dan berjanji kepadanya selama-lamanya. Dia berfikir kembali ke musim panas itu bertahun-tahun yang lalu. Dia menunggu di masjid sepanjang hari dengan harapan ada sesuatu yang berlaku membuatnya membuatnya terlambat. Ketika matahari sudah pudar dari langit, dia akhirnya harus mengakui dia tidak akan datang. Itu semua adalah pembohongan.

Dia memerhatikannya sekarang, ketika dia berpusing dan berjalan dari bilik. Sejauh ini dia adalah lelaki paling seksi di dalam bilik, dengan tuksedo kebiasaannya dan mata biru yang menusuk. Dia mempunyai badan yang enak, walaupun dia duduk di pejabat sepanjang hari.Hatinya berdebar-debar, mengingat malam-malam musim panas yang panjang yang menggerakkan tangan dan lidahnya ke otot-otot keras itu.

Dia tidak tahu dunianya akan terbalik. Dia segera mengetahui lelaki yang dia anggap sebagai pahlawannya, ayahnya, bukan siapa yang dia sangka sebenarnya. Ini akan menjadi malam terakhirnya yang tidak bersalah. Apabila pagi tiba, tidak akan ada yang sama lagi.

.....

Ketika Adrian Mikail menghilang di sudut jalan, dia tidak dapat menahan diri untuk berfikir kembali ke musim panas sepuluh tahun sebelumnya. Ini adalah masa ketika dia benar-benar mempercayai dongeng dan sihir.

Dia tumbuh sangat kaya di bandar kecil di Italian. Ayahnya memiliki syarikat berjuta-juta dolar dan dia selalu mempunyai lebih banyak daripada yang diharapkan oleh kebanyakan orang.

Dia memilih rumah mereka di kota kecil, fikirnya agar dia dapat tinggal di kawasan yang lebih baik. Dia kemudian mengetahui bahawa dia benar-benar memilih untuk tinggal di sana sehingga dia dapat menjadi orang besar di kampus. Dia suka menyimpan kekayaannya kepada semua orang di sekelilingnya tetapi ketika itu dia tidak tahu. Dia masih muda dan naif. Dia akan belajar dalam beberapa bulan ke depan berapa banyak yang disimpan ayahnya darinya.

Ibunya meninggal semasa melahirkan sehingga dia tidak pernah mengenalnya. Ayahnya tidak pernah berkahwin lagi, walaupun dia bercinta dengan banyak wanita. Tidak ada yang benar-benar mengakui kehadirannya sehingga dia tidak terikat dengan mereka. Kadang-kadang, dia fikir ada baiknya wanita membantunya memilih pakaian atau mengajarnya cara membuat rambutnya. Kakitangannya hebat dan selalu sedikit memanjakannya, yang mengganggu ayahnya.

Dia telah melihat Adrian Mikail di sekolah sejak dia masih muda tetapi dia benar-benar mengenalnya pada musim panas sebelum tahun pertamanya di sekolah menengah. Dia berasal dari lereng pepatah yang salah. Keluarganya miskin kotoran tetapi dia selalu bertekad untuk mencapai kejayaan dari hidupnya sendiri dan mengubah keadaan. Dia akhirnya membantunya dengan matematiknya dan tidak lama lagi mereka tidak dapat dipisahkan. Dia sangat menyukai kelaparan dan motivasinya dan cara dia tidak pernah membicarakan siapa pun. Dia menyangka bahawa setiap dongengnya hidup.

Dia mendapati dia menghabiskan setiap waktu bangun bersamanya. Ketika ayahnya mendapat tahu bahawa dia berpacaran dengan seorang budak lelaki dari kota yang miskin, dia sangat marah dan menuntut dia untuk menamatkan hubungan itu. Ini adalah pertama kalinya dalam hidupnya ayahnya memberitahunya bahawa dia tidak dapat memiliki sesuatu yang dia mahukan. Ini juga pertama kalinya dia menentangnya.

Dia telah keras kepala, meletakkan kakinya ke bawah dan terus melihat Adrian Mikail di belakang ayahnya. Dia suka bahawa dia seolah-olah menyukainya untuknya dan bukan wangnya. Dia tidak akan membiarkannya membelanjakan wang untuknya. Dia bekerja keras untuk sebuah syarikat pembinaan, yang kadang-kadang akan membuatnya kecewa, kerana dia ingin dia bersamanya dan bukan di tempat kerja.

Dia hanya ketawa tetapi selalu membuatnya pada hujung minggu. Pada hujung minggu yang lalu mereka bersama-sama mereka pergi dan berkhemah di hutan. Dia pertama kali bercinta dengannya. Itu adalah pengalaman paling ajaib yang pernah dia lalui. Dia melamarnya pada malam itu dan dia berkata ya. Mereka akan bertemu di masjid yang ditinggalkan di luar bandar pada hari Ahad dan melarikan diri bersama. Dia telah menyimpan semua wangnya dan menuju ke kota untuk membuat sesuatu dari dirinya sendiri.

Dia sudah pulang, setelah pergi semalaman dan ayahnya meludah sehingga dia sangat marah padanya. Dia telah mengatakan kepadanya bahawa dia sudah berumur dan boleh melakukan apa yang dia mahukan. Dia memberitahu ayahnya bahawa dia mencintai Adrian Mikail dan dia akan menikah dengannya. Ayahnya sepertinya menerima keputusannya, kerana dia akan menjadi tenang dan mencium pipinya. Itu adalah perkara yang jarang berlaku kerana dia biasanya bukan lelaki yang secara terbuka menunjukkan kasih sayang.

Dia mengatakan bahawa dia betul dan dia bangga dengannya kerana membuat keputusan orang dewasa. Dia kemudian bertanya adakah dia dapat menolong apa-apa. Dia sangat gembira ayahnya menerima keputusannya sehingga dia menceritakan semuanya.

~bersambung~





QOR: Quinn Adrian Slow UpdateWhere stories live. Discover now