• eight •

271 34 1
                                    

sejak sampai rumah tadi , minyoung langsung tak keluar dari bilik . dia takut . dia hanya marah diri sendiri sebab ajak baekhyun keluar . kalau tak , mesti benda ni tak jadi .

minyoung memeluk kakinya . pada masa sekarang ni dia taknak jumpa baekhyun . pintu bilik minyoung diketuk seseorang . minyoung hanya mengabaikannya .

" minyoung , aku masuk okay ? "

minyoung masih tidak memberi apa apa respon . pintu biliknya dibuka . minyoung langsung tidak memandang siapa yang masuk . sebab dia tau itu baekhyun .

baekhyun melabuhkan punggung nya di katil minyoung . dia memandang minyoung dengan pandangan lembut .

" mianhae . kalau saya tak mintak nak keluar mesti benda ni tak jadi . saya patutnya ikut cakap awak . kat luar tu bahaya . lepas ni saya dah taknak- " my

kata kata minyoung terhenti bila baekhyun menariknya dalam pelukan . jantung minyoung bagai nak terkeluar .

" gwenchana , aku boleh bawak kau keluar lagi . kau mesti bosan kan duduk rumah sorang ii , tak buat apa apa " bh

" baekhyun , you don't have to- " my

minyoung cuba meleraikan pelukan tapi baekhyun makin mengeratkan pelukan mereka .

" mian . lepas ni aku jaga kau betul betul . aku akan cari masa nak spend time dengan kau . and i will never ever let anyone land a finger on you " bh

air mata minyoung menitis . baekhyun membiarkan bajunya terkena titisan air mata minyoung .

" wae ? saya dah buat banyak masalah . selalu buat awak marah . kenapa .. awak still buat macam ni ? " my

" i love you " bh

mata minyoung membulat . betul ke apa yang dia dengar ? sekali lagi minyoung cuba leraikan pelukan . malangnya baekhyun lebih kuat untuk kekalkan pelukan itu .

" baekhyun.. ? " my

" hm ? " bh

" boleh tak lepaskan saya jap ? " my

" andwae . aku taknak kau pandang muka aku . kalau ada apa apa nak cakap , cakap je " bh

" tak.. takde apa " my

" kalau macam tu aku keluar dulu . jalja " bh

baekhyun terus bangun dan menuju ke pintu . dia langsung tak pandang minyoung . nampaklah yang dia taknak minyoung tengok muka dia . baekhyun menghembus nafas sebaik saja keluar dari bilik minyoung . dia menepuk dahinya bila tersedar apa yang dia buat tadi .

' APA AKU BUAT TADII ? AND FOR WHAT I CONFESS MY LOVE TO HER ? '

" tuan ? " ty

" mwo ? " bh

taeyong tersenyum . baekhyun berkerut dahi melihat senyuman taeyong .

" what happened ha ? muka tuan merah uhuk " ty

" sibuklah kau ni ! buat benda lain sana ! " bh

🕊

minyoung dan baekhyun sarapan bersama . baekhyun agak awkward dengan minyoung . tapi minyoung buat macam takde apa jadi . disebabkan terlalu senyap , baekhyun berdehem untuk memulakan perbualan . minyoung terus pandang baekhyun . baekhyun menggosok tengkuk nya . haih , kenapa tetiba minyoung makin comel pulak ni .

" aku balik lambat hari ni . mungkin malam " bh

" arasseo ~ " my

✔️ i love you ! | BBHWhere stories live. Discover now