Adrian Mikail berjalan ke pejabat lama Raziq Hisyam dan menghela nafas dengan gembira. Ketika dia melangkah melalui pintu, dia merasakan rasa pencapaian yang luar biasa. Perabotnya sudah diganti. Dia tidak mahu duduk di tempat duduk yang sama atau menggunakan meja yang sama dengan lelaki itu. Dia tidak menyentuh pejabat lain tetapi ini akan menjadi miliknya ketika dia bekerja di sana dan perlu selesa.
Dia duduk di kerusinya dan memusingkannya ke arah tingkap. Pejabatnya tidak sehebat yang ada di pejabat utamanya tetapi ia akan berjaya. Dia sudah selesai melakukan perbaikan sehingga ada lantai kayu ceri baru dan perabot yang mahal. Dia mempunyai karya seni yang tidak ternilai digantung di dinding dan sistem komputer teratas. Dia suka mengelilingi dirinya dengan perkara-perkara yang lebih baik dalam hidup.
Dia menikmati pemandangan dari tingkap besar dan kedamaian selama beberapa minit, sebelum dia harus meneruskan harinya. Ini akan menjadi sangat lama dan dia tahu dia akan bernasib baik untuk keluar dari sana sebelum tengah malam. Orang tidak pernah senang dipecat dan dia mempunyai banyak orang untuk melepaskannya. Dia menghela nafas, ketika dia kembali ke komputer dan mula mencari-cari fail.
Quinn Hazirah masuk ke bangunan yang tidak asing lagi, terpaksa menahan air matanya. Ada lelaki di luar, berusaha meletakkan tanda baru. Itu lebih bukti syarikat itu bukan lagi milik ayahnya. Sudah berhari-hari dia berusaha menghubunginya, untuk bertanya kepadanya apa yang telah terjadi. Dia bahkan tidak memberitahunya bahawa syarikat itu dalam bahaya diambil alih.
Dia tidak menjawab telefonnya, atau membalas panggilannya. Dia pernah ke tempatnya beberapa kali dan diberitahu bahawa dia tidak ada di sana. Dia mencuba lagi pagi itu tetapi tidak dapat melewati pintu pagar dan menemui tanda harta tanah di halaman depannya.
Quinn Hazirah cuba memahami apa yang sedang berlaku dan mengapa ayahnya tidak akan bercakap dengannya. Dia tahu pemilik syarikat yang baru dijadualkan berada di sana pada hari itu dan dia bertekad untuk mendapatkan beberapa jawapan. Dia telah bekerja keras selama bertahun-tahun dan suatu hari berharap dapat memiliki syarikat yang sangat dia sayangi, tetapi impian itu kini sudah hilang.
Dia akan keluar dari pintu ketika pengambilalihan itu berlaku tetapi dia tidak hanya memikirkannya. Kemarahannya berkurang sedikit ketika memikirkan anaknya yang cantik. Dia kelihatan seperti ayahnya sehingga kadangkala sakit hatinya kerana kehilangan lelaki itu. Dia harus mengingatkan dirinya bahawa ayahnya bukanlah lelaki yang sama seperti dulu.
Dia mula melewati meja keselamatan, ketika dia dihentikan.
"Maaf Cik Quinn tetapi kami mempunyai beberapa prosedur baru sekarang, bolehkah cik melangkah ke sini?" Pengawal baru itu berkata kepadanya.
"Apa yang terjadi pada Amir?" Quinn bertanya, bingung.
Dia sebenarnya menyukai lelaki itu. Dalam keadaan tertekan, dia baik dan suka menolong. Dia tidak cuba menggertak orang, seperti yang dilakukan oleh beberapa pengawal lama. Dia hampir mengajukan kes gangguan seksual pada kepala keamanan terakhir tetapi ayahnya telah membicarakannya dengan mengatakan bahawa ia akan kelihatan buruk bagi syarikat itu. Dia sudah pasti tidak akan ditinggalkan sendirian di gedung dengan penjaga sebelumnya kerana dia tidak mempercayainya.
"Kami mempunyai sistem keamanan baru yang dilaksanakan," Jawap penjaga itu.
Dia kemudian melihat melalui skrin komputernya sehingga dia menjumpai namanya. Dia menaip beberapa barang di dalam kotak dan kemudian memberikan lencana baru kepadanya.
"Ini hanya sementara. Bos sedang melakukan banyak pemotongan dan apabila semuanya selesai, selebihnya pekerja akan dikeluarkan lencana tetap, ”Sambung penjaga itu lagi meminta maaf.
Dia mempunyai perasaan buruk bahawa dia adalah orang yang dilepaskan. Dia terpaksa menahan air mata sekali lagi.
~bersambung~
YOU ARE READING
QOR: Quinn Adrian Slow Update
RomanceQuinn Hazirah hampir jatuh di sekelilingnya dan yang bertanggungjawab atasnya tidak lain adalah cinta pertamanya, Adrian Mikail. Sudah sepuluh tahun dia tidak melihatnya, dan mereka berdua akan mengetahui kebenaran apa yang berlaku ketika itu. Quinn...