Bab enam

8 5 0
                                    

Quinn Hazirah menaiki lif dan menarik nafas. Sekiranya dia turun, dia pasti akan melakukan pertempuran, fikirnya dengan tekad. Bos baru ini terdengar seperti karya sebenar.

Dia sekarang adalah ketua Personel dan menyukai pekerjaannya. Dia suka bekerja dengan orang setiap hari. Dia menggaji sebahagian besar pekerja kilang dan lebih takut kepada mereka daripada orang lain. Dia berkelahi dengan ayahnya berkali-kali untuk memberi mereka upah dan faedah yang lebih baik tetapi dia memperlakukannya seperti anak yang mengatakan kepadanya bahawa dia tidak tahu bagaimana berjaya menjalankan perniagaan.

Itu agak ironis sekarang memandangkan dia telah kehilangan perniagaannya. Mengapa dia tidak bercakap dengannya dan menjelaskan apa yang sedang berlaku?

Dia masuk ke pejabatnya, untuk mencari beberapa orang asing di sana, mencari melalui komputer dan failnya.

"Apa yang sedang terjadi di sini?" Tanya Quinn Hazirah menuntut.

"Siapa awak?" Gadis berambut perang yang sangat menarik bertanya padanya dengan suara sombong.

"Saya kebetulan menjadi pengarah Sumber Manusia dan ini adalah pejabat saya. Siapa kalian?" Balas Quinn Hazirah.

"Saya Amy dan kami adalah pasukan HR yang ada sekarang, bekerja untuk siapa yang akan tinggal atau pergi. Bos meminta kami untuk mengantar anda ke pejabatnya dengan segera, setelah anda kembali," Kata wanita itu.

"Saya akan berjumpa dengan lelaki itu," Quinn Hazirah meludah, sambil memusingkan badannya. Dia akan memberikan pemikirannya kepada lelaki itu. Tidak sopan apabila orang-orang memeriksa barang-barangnya tanpa berunding dengannya terlebih dahulu. Dia tahu dia dipecat pula, jadi dia akan mengatakan apa yang dia mahu.

Quinn Hazirah tahu lantai dengan baik dan meluru ke arah pejabat lama ayahnya yang menganggap lelaki itu akan memilihnya sendiri. Bagaimanapun, ia adalah yang terbesar di bangunan ini dan lelaki itu nampaknya mempunyai beberapa masalah kawalan kuasa yang serius. Amy berlari di belakangnya, cuba mengejar ketinggalan.

Dia di kejar olehsetiausaha, yang memberikan ekspresi terkejut, dan kemudian kelihatan bingung. Jasmine juga tidak mahu mengetuk. Dia membuka pintu dan berjalan ke arah meja. Lelaki itu duduk dengan punggungnya tetapi dia tidak peduli. Dia akan mendengarnya dengan baik.

"Menurut kau siapa kau menghantar sekumpulan orang asing ke pejabat aku untuk memeriksa fail aku? Aku dengan senang hati akan menunjukkan kepada mereka apa sahaja yang mereka minta tetapi cara kau menjalankan sesuatu adalah pencerobohan privasi kepada aku dan pekerja, "Jerit Quinn Hazirah.

Dia jarang mengangkat suaranya tetapi dia sangat marah, dia tidak dapat mengawal dirinya sendiri.

"Saya minta maaf Tuan Adrian. Saya kembali dari makan tengah hari dan kemudian keluar dari pejabat sebelum saya dapat menghentikannya, "Kata sentiausahanya sedikit terengah-engah.

Seluruh dunia Quinn Hazirah nampaknya berhenti ketika wanita itu menyebut namanya. Dia perlahan-lahan berpusing di kerusinya dan mata mereka bersambung.

Dia tidak dapat bernafas, kerana dia menyedari lelaki yang telah menjadikan dunianya terbalik lagi, tidak lain adalah bekas kekasihnya. Lututnya tidak lagi menahannya dan dia duduk di kerusi, yang bersyukur diletakkan di belakangnya. Mereka saling menatap saat detik berlalu.

"Terima kasih Amy, kamu boleh tinggalkan kami sekarang," Dengan hanya itu yang dia katakan, dengan suaranya yang dingin dan terkawal yang dia kembangkan.

"Tetapi tuan, tuan mengatakan tuan mahu salah satu dari kami di sini kerana tuan membiarkan orang pergi ..." Kata gadis itu mula memprotes.

"Saya katakan pergi," Tengkin Adrian Mikail kepada wanita itu. Dia memandangnya dengan terkejut dan kemudian menatap Quinn Hazirah sebelum keluar dari pintu, yang dia membanting di belakangnya.

Quinn Hazirah dapat melihat wanita yang menganggap Adrian Mikail lebih daripada ketuanya.

Dia tidak akan membiarkannya
pekerja-pekerjanya curi tulang. Dia telah dimuat sekarang dan nampaknya dia dapat melakukan apa sahaja yang dia mahukan.

"Aku tidak menyedari kau bekerja di sini. Aku rasa, aku harus menghabiskan lebih banyak masa untuk mengkaji fail personel," Jawap Adrian Mikail.

Dia menyangka puteri itu tidak bekerja seharian dalam hidupnya. Dia yakin dia tidak benar-benar bekerja di sini juga tetapi kemungkinan besar bermain di pejabat sepanjang hari sambil mengumpulkan gaji yang besar. Itu semua sudah selesai untuknya.

"Mengapa kaumelakukan ini?" Tanya Quinn Hazirah menekan suaranya.Dia tidak faham mengapa dia mahu memusnahkan ayahnya.

Adrian Mikail adalah orang yang telah mati. Dan mengapa dia mungkin kembali ke dalam hidupnya dengan cara yang mengerikan?

"Itu bagus," Jawap Adrian Mikail dengan mata dingin. Dia merasakan kemarahannya meningkat lagi pada sikapnya yang menolak. Dia benar-benar bajingan yang berhati dingin. Mereka duduk, saling memandang. Dia enggan menjadi orang yang memecah kesunyian.

"Apa jawatan yang kaupegang di sini?" Adrian Mikail pula bertanya dengan senyum seolah-olah dia tidak dapat membayangkan dia tahu bagaimana bekerja. Nada suaranya membuatnya semakin marah.

"Aku dalah ketua pegawai," Jawap Quinn Hazirah di antara giginya.

Adrian Mikail tidak mengatakan apa-apa ketika dia menarik failnya di komputernya. Dia duduk di sana, mencari fail selama sepuluh minit penuh, sementara dia duduk di kerusi sambil mengomel.

"Sepertinya kau telah bekerja di sini selama enam tahun. Aku terkejut awak pergi ke kuliah," Kata Adrian Mikail sambil memandang ke arahnya.

"Sekiranya kau memecat aku, aku akan menuntut kau kerana penghentian yang salah, " Marah Quinn Hazirah.

Adrian Mikail ersenyum mendengar kata-katanya. Pemikiran awalnya adalah memecatnya tetapi idea untuk menjadi bosnya kelihatan jauh lebih menarik baginya. Dia akan mengawal gajinya, yang artinya dia mengendalikan hidupnya, kerana ayahnya tidak akan dapat mengeluarkannya lagi. Lelaki itu muflis dan miskin seperti Adrian Mikail ketika kecil.

~bersambung~

QOR: Quinn Adrian Slow UpdateWhere stories live. Discover now