♡︎𝑠𝑒𝑙𝑎𝑚𝑎𝑡 𝑚𝑒𝑚𝑏𝑎𝑐𝑎♡︎
𝑏𝑎𝑐𝑎..𝑒𝑙𝑜𝑘 𝑒𝑙𝑜𝑘 𝑗𝑎𝑛𝑔𝑎𝑛 𝑎𝑑𝑎 𝑒𝑚𝑜𝑠𝑖..
Hi Aku Yulia aku akan cerita kan tentang seorang lelaki yang selalu ada denganku..tak kira lah sejauh mana pun....dia ni perangai seperti orang sangat sombong....dia ni pendiam sangat...nak kata bisu....tapi...dia bukan lah orang bisu...dia hanya pendiam..dan..tidak suka mana² wanita...dia ini juga tidak suka kanak²....so...cerita tentang si dia ni...sangat bermakna....bagi aku...dia adalah sempurna...
................o0o................
Yangyang pov. Aku berjalan baru mahu ke dapur tiba² suara ibu aku lalu di telinga ku.. "hm..baru nak keluar???pikir nak berkurung je" dalam hati aku hanya berkata "apa salah ku...aku..bukan berkurung..aku menolong abang ku menyiapkan kerja nye sahaja..aku tidak ada niat untuk tidak mahu turun..." aku hanya berkata dalam hati sahaja...aku tidak ada niat langsung untuk mengambil keputusan berbohong buat sementara..aku turun itu hanya sekadar haus...
................o0o...............
"IBU!!!!!!TENGOK ABANG KUN!!!!" Jerit Aku... "Apa nak di tengok???" Kun pun start memerli adik nya... "ISHHHH!!!" Aku tidak dapat tahan geram nya pada abang Kun lalu aku mencampak kan remote TV ke abang nya dan... "EYH! KUN! YULIA! KAMU BERDUA TU DAH BESAR! JANGAN NAK MENGADA²!" Ibu Irene memarahi aku dan kun.... "NI YULIA MULA DULU" kata Kun lalu tunjuk pada adik nya... "TAK ADA SALAH SIAPA PUN! KUN! KAMU DAH BESAR UMUR DAH 25 JANGAN NAK MENGADA²!" Kata Ayah nya yang baru turun dari atas... "Entah dasar T.U.A!" Kata aku lalu lari ke Ibu nya... "Haih..ada 2 anak...rasa macam ada 20 anak.."kata Ayah nya... "amboi kamu Leeteuk..dulu kemain nak ada ramai anak..ni anak baru 2 pun..dah merungut" Ibu nya yang bernama Irene itu pun ungkit perkataan Ayah Leeteuk sebelum mereka lahir... "Yelah²...i salah..." kat Leeteuk lalu mencebirkan bibir.. "Tak sedar dah tua.."kata Irene Ibu pada Kun dan aku.. Anak dan Emak..dua² sama sahaja..kuat menyebut perkataan Tua... "EH² SUDAH LAH..IBU DENGAN AYAH PUN KUAT KECOH..HIKSSS KUN KELUAR RUMAH DULU..NANTI KUN BAWA MEMBER DATANG.."kata Kun lalu keluar dari rumah dengan jacket... "YAH! ASYIK NAK LARI JE..."kata aku lalu aku minum susu kotak yang aku baru beli... "aish...kamu ni Yulia seperti budak kecil..."kata Ayah Leeteuk itu.. "Ish..apa salah nya..."kata Yulia......................TOK! TOK! TOK! "Jap.."aku buka pintu..dia sangat terkejut..kawan University ayah nya datang.. "Wow...Eyyo Bang Siwon!" Leeteuk sangat seronok dapat jumpa mereka...aku hanya...tidak bersuara...dia masih terkejut apa yang jadi barusan... "Aik?? Kamu kenapa??" Tanya Irene... "Er....tak tau..i'm just..shock..."kata aku..dia sungguh tidak percaya ayah nya berkawan dengan siapa... "Eh..anak kau sorang je ke??" Tanya Pakcik Siwon... "Eh..haah sorang.." Leeteuk sengaja mahu beri anak sulung nya marah.. "AYAH! KUN NI ANAK PUNGUT KE?!" Kun yang baru sampai di depan pintu marah... "Aish..ayah gurau lahhhhh meh masuk bawa kawan²" kata Leeteuk...sekali lagi aku terkejut dengan abang nya..kerana..abang nya berkawan dengan pemain basket ball sekaligus idol yang popular... "Wata-" aku baru mahu carut..tetapi...Kun sudah tutup mulutku.. "Kau tak percaya lagi??? Hm??" Tanya kun pada adik nya... "Sudah² duduk ye..Yulia tolong ibu kat dapur ni!" Irene meninggi kan sedikit suara nya...untung dapur dekat..kalau dapur jauh???? Hm..kena jerit lah alamat nya... "Baik Ibu!" Aku sangat malu melihat idola ku datang rumah.... "Yulia napa pipi sampai merah???" Irene pun tanya pada anak nya yang pipi sedang merah seperti tomato segar.... "T-tak ada apa..."kata aku lalu tolong ibu nya memotong beberapa buah......................
Yangyang merasa haus lalu berbisik pada Kun.. "Abang Kun..aku haus ni..boleh aku minum tak?" Tanya Yangyang.. "HAHAHAHA boleh²..."kata Kun lalu yangyang berlari ke dapur dan ambil satu cawan lalu minum.....dia nampak aku memotong buah sangat laju..dia risau tangan aku luka...tiba² "AKH!" "Gwaenchana?!" Yangyang letakkan cawan lalu tengok tangan aku..Irene ibuku nampak yangyang ke situ dahulu.....lalu.. "Ehem....mohon...ketepi..."kata Ibu nya..Yangyang undur diri...serious antara mereka semua itu..ada yang sedang jealous...ada yang ikut Nct datang..tetapi itu bukan member di Nct..itu adalah kekasih aku iaitu..Kim Young Dae...
YOU ARE READING
𝗧𝗛𝗘𝗥𝗘'𝗦 𝗡𝗢𝗧𝗛𝗜𝗡𝗚 𝗧𝗢 𝗬𝗢𝗨
Short Story"Teruntuk lelaki yang aku anggap sebagai bakal suamiku..yang broken home..tidak ramai rakan..sanggup menjadi bisu..kau..adalah peneman sepanjang hidup ku.." ~Qian Yulia Slow update